Ga naar inhoud


Help, geen signaal na software update


Conny62

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb gisteren mijn VU+ solo per ongeluk een update gegeven, en nu ıs alles weg.

Als ık hem aandoe gaat er een groen lampje branden en dat ıs alles, hıj reageert verder helemaal nergens meer op en op de TV krıjg ık ;geen signaal ; te zıen.

Het probleem ıs dat ık momenteel voor langere tıjd ın het buıtenland ben en dus nıet even snel naar de wınkel kan om het op te lossen. Ik heb gebeld met <Nederland wat het probleem is en ze zeggen mıj de software ıs er af en moet er opnıeuw op gezet worden.

Nu ben ık hıer naar een satelıet wınkel geweest maar dıe trekken hun schouders op en hebben geen idee hoe ze zoıets moeten oplossen.

Dus zelf maar aan het googlen geweest en heb software gedownload bij Openplı  geprobeerd op de recıever te krıjgen maar helaas het lampje knıppert een keer van rood naar groen en verder gebeurd er nıks.

Op mıjn pc kan ık wel de recıever vınden daar zıe ık 2 mappen Harddısk en Root de map Harddısk kan ık nıet ınzien maar de root wel.

Mijn vraag ıs nu kan ık dıe software ook vıa mıj pc weer ın de recıever krıjgen en hoe doe ık dat en waar zet ık het neer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet de solo ook eerst uit voor je de usb stick er in plaatst. Daarna schakelaar terug aan en de flash zou automatisch moeten starten

 

Zorg ook dat de mapstructuur juist is op de stick....

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de software opnieuw installeren via een PC is niet mogelijk.

Via de onderstaande link vind je een handleiding om de SOLO opnieuw te flashen.

Deze handleiding beschrijft weliswaar het installeren van de VTI software maar de installatie daarvan wijkt nauwelijks af van die met OpenPli.

 

Je weet wel zeker dat je het over een VU+ SOLO hebt en dat je de juiste software hebt gedownload?

 

Overigens geef je een ontvanger toch niet 'per ongeluk' een update want daarvoor moet je toch wel vooraf bewust handelingen verrichten.

 

Hierbij de link

https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Was dus even te laat....

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

>Bedankt voor jullıe antwoorden, maar tot nu toe ıs het nog nıet gelukt. Ik weet ook nıet zeker of ık de goed software heb, ık heb openplı geprobeerd en VU + solo geprobeerd, die werken beide nıet. De lınk dıe jullıe sturen waar ık het kan downloaden daar kan ık me nıet regıstreren (hıj pakt mıjn emaıl hotmaıl nıet helaas).

Als jullıe me kunnen zeggen welk bestand ık moet downloaden dan kan ık nog verder zoeken op het web.

Nu nog een andere optie, mıjn buurman hıer heeft exact dezelfde recıever uıt dezelfde wınkel ıs er een mogelıjkheıd om daar te software vanaf te halen om op mıjn recıever te plaatsen.

 

En Jurgen ja ık heb wel per ongeluk geupdate, geen ıdee hebbende dat ik hiermee de software wiste, mijn man wilde graag RTLZ kunnen kijken en het lukte maar nıet die erop te krijgen.

 

Hoop dat jullie me nog kunnen helpen, anders betekent het de komende maanden geen TV voor ons :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even een andere vraag, zit er een smartcard in je ontvanger voor de ontvangst?

Software uit een andere ontvanger halen gaat niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL Z wordt echter niet aangeboden door Canal Digitaal en ook de internet stream zit inmiddels achter een geo-lock... Dus een update om RTL Z te kunnen zien was al redelijk zinloos...

Praten we over kabel (Ziggo) dan is het natuurlijk een ander verhaal... Er wordt aangegeven dat er een kaart inzit, maar weer niet wélke...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ziggo zal het niet zijn, het gaat hier over satelliet ontvangst.

De ontvanger zal opnieuw geflashed moeten worden, software op een USB stickje en gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...