Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alle aanwijzingen heb ik toegepast, ben wijzer geworden m.b.t. mijn tuner maar probleem blijft hetzelfde: Kan bij een opname geen andere programma's zien, welstaan nog eentje opnemen.

Voorkeurstuner op auto, stond al zo.

ik heb signaal op beide kabels.

Beide tuners werken op zichzelf.

a) FTA zenders werken gewoon door, ook bij een opname zolang ik tuner A heb aanstaan.

Bij uitzetten tuner A werken via tuner B FTA zenders niet meer.

B) om alleen tuner B te laten werken moet ik tuner A uitzetten, anders werkt B niet.

Misschien is een oplossing de tuner te resetten naar de basis instellingen en dan openpli er weer opzetten?

VUplus Solo2; OpenPLi4; Multytenne Duo

Geplaatst:

Probleem opgelost, tuner opnieuw geflashed.

Nu kan ik wel beeld zien terwijl opname loopt.

dank voor de support.

Geplaatst:

dus je vorige software was niet goed  :mad:

mooi dat het weer werkt

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:

inderdaad, dat wordt bedoeld met flashen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Flashen was niet nodig, pas sinds kort een tweede kabel aangesloten en de instellingen waren niet op de juiste manier aangepast.
Nu werkt het dus we kunnen opnemen en kijken tegelijkertijd.
Als we 2 opnames starten kunnen we nog maar naar een beperkt aantal zenders kijken, is dat ook een instellingskwestie, of moet ik daarvoor eigenlijk een nieuw topic openen?
In ieder geval bedankt!

• Moderator
Geplaatst:

dat laatste klopt wel. Als je twee opnames hebt lopen op verschillende transponders dan zul je alleen nog naar de kanalen kunnen kijken op die transponders. Als je wel zou kunnen schakelen naar een andere transponder dan gaat je opname om zeep.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• 3 weken later...
Geplaatst:

hallo beste mensen, ik ben deze vraag destijds gestart.

Ik dacht dat ik er uit was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Er kwamen naast het niet kunnen opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken het probleem van vastlopen bij.

Na veel rondneuzen op dit an andere forums, en andere mensen benaderd te hebben besloot ik vannacht het geheel grondig aan te pakken.

Nu na maanden gehannes heb ik het goed gekregen:

Nu draait alles weer goed, kan zelfs eventueel 5 zenders tegelijk opnemen, zag ik vannacht.
Wat heb ik gedaan:

Ik draaide Openpli 4 en deze gaf steeds meer problemen, misschien wel door mijn eigen onhandigheden door zaken te deleten.
(ben tenslotte maar een eenvoudige hobbyist)

VTI image erop gezet, en deze liep goed zonder haperingen. Het lastige met VTI image lijkt het installeren van de cccam.
Maar met behulp van deze handleiding ging dit uitstekend: http://www.ucassupport.nl/forum/index.php?topic=159327.0;wap2

Daarna Openpli 4 er weer er op gezet en voila: alles draait weer zoals gewenst.
Opnames goed en beeld blijft staan. Loopt zoals het hoort.

Dank aan al die fijne mensen die zich steeds weer inspannen om mij en anderen te helpen met hun inzichten en ervaringen.
groet,
yogi

Geplaatst:

ipv cccam zou je beter oscam installeren want het zou me niet verwonderen als je geen cccam prio file aanmaakt dat je hier binnen de korste keren terug moet komen met de melding dat je vastlopers hebt :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Verdorie Wolverine, je hebt gelijk!

Zit ik heerlijk te genieten en loopt de machine weer vast.

Ik heb al zitten zoeken naar oscam, maar wil je me vertellen hoe te handelen?

Wat is de juiste of goede oscam en dan prio.

Graag iets dat werkt.

bij voorbaat dank.

Geplaatst: (aangepast)

bij openpli was dit eigenlijk makkelijk toen je het opnieuw geinstalleerd had kon je het kiezen, daar heb je waarschijnlijk voor ccam gekozen.

je kan het nog anders doen ook nu :

menu ==> applicaties ==> downloaden ==> softcam ==> daar zou je oscam moeten bij terugvinden

deze dan installeren.

na installatie op de blauwe knop duwen en dan softcam instellingen en daar voor oscam kiezen.

bij openpli zou deze normaal out of de box moeten werken voor tvvl of CD

indien je nog meer info nodig hebt dan moet je maar eens in het oscam subforum grasduinen daar staat meer dan genoeg info

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Verdorie Wolverine, je hebt gelijk!

Zit ik heerlijk te genieten en loopt de machine weer vast.

Ik heb al zitten zoeken naar oscam, maar wil je me vertellen hoe te handelen?

Wat is de juiste of goede oscam en dan prio.

Graag iets dat werkt.

bij voorbaat dank.

als je VTI gaat uitproberen als image moet je ook de VTI eigen hulp / tools gebruiken

oscam butler (mooi uitgelegd door jürgen) klik

verder is de prio dan niet meer belangrijk, enkel de reader instellingen (die de butler voor je aanmaakt)

en die config bestanden zijn daarna ook als config te tranporteren op een openpli machine

let wel de 2 readers / kaart slots zijn bij de solo2 anders

sci0 is kaart sleuf beneden

sci1 is kaart sleuf boven

( dat is dus wel even opletten als je configs van iemand copieert van een Ultimo of Duo op een Solo2 )

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...