Ga naar inhoud


Rooftop Dubai


Sprietje

Aanbevolen berichten


Zo op het eerste gezicht rare standen van die schotels.

Naar welke satellieten staan die allemaal gericht vraag ik mij af.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naarmate je dichter bij de evenaar komt kan je dit soort richting verschillen tegenkomen.

Ze roesten behoorlijk, zullen voor het merendeel wel Chinese schotels zijn.

 

Ik zie de schotels van de Drs. er niet bij staan, die beginnen met 5 meter diameter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees dat zou je zeggen maar als ik naar de elevatie van de meeste offsetschotels kijk, dan staan die ongeveer 10 graden achterover. Samen met een offset van 26 graden van de schotel, staat de satelliet dus ongeveer op een elevatie van 36 graden. Als je dan zo dicht onder de Clarkebelt zit, dan moeten het toch wel satellieten zijn die een flink stuk oostelijker of westelijker van Dubai staan.
De satelliet die op het zuiden staat, de YAMAL 402, heeft daar een elevatie van ongeveer 60 graden. Dubai ligt op ongeveer longitude 55 graden.
Wil je dan een satelliet hebben met een elevatie van 36 graden, dan kom je ergens op 95 oost uit of op Eutelsat 13e of 16e.

Ook kan ik me niet voorstellen dat al die schotels nog vrij zicht hebben. Volgens mij zijn er toch flink wat schotels die gedeeltelijk tegen een andere schotel zitten aan te kijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Chinese Trias schotels. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste schotels staan op Nilesat 7° west, Badr 26° oost.

Expats kijken naar Hotbird (widebeam)

En Philipino´s en Indiers etc. kijken naar verschillende posities Ku en C band, bijvoorbeeld ABS2 op75° oost, Thaicom op 78,5° oost en nog veel meer posities. Is heel verschillend.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de foto te zien gaat  het daar allemaal wel erg makkelijk om een schotel op het dak te plaatsen zo . Er is bijna geen ruimte meer om op het dak te lopen.
In Nederland en omliggende landen heb je meestal helemaal geen toegang tot het dak laat staan dat je er een schotel weg mag zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in Azië en Afrika gewerkt hebt verwonder je je nergens meer over.

 

India spande de kroon.

 

Wat je op de foto ziet is nog netjes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn flat in DFC is het ook zo´n zooitje.

Je gaat gewoon het dak op, klautert via het zwembad nog wat hoger en dan zet je daar gewoon een schotel neer.

Of je neemt er een die niet meer in gebruik is. Interesseert niemand wat.

Of je koopt die gasten van security gewoon om.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de foto te zien gaat  het daar allemaal wel erg makkelijk om een schotel op het dak te plaatsen zo . Er is bijna geen ruimte meer om op het dak te lopen.

In Nederland en omliggende landen heb je meestal helemaal geen toegang tot het dak laat staan dat je er een schotel weg mag zetten.

 

 

 

Ook hier in Turkije het zelfde beeld.

Soms TWEE schotels voor één huis, (living/slaapkamer).

Van LNB's met meerdere uitgangen nog nooit gehoord?, of status symbool, ik heb er lekker twee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...