Ga naar inhoud

ik ben nieuw, wil in Spanje TV uit de Ukraine ontvangen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw en hoe moet ik mijn satelliet plaatsen, ik woon in spanje en zou willen richten naar Ukraine welke satelliet gebruiken en coördinaten dank u groetjes

Geplaatst:

hallo sprietje, ik ben nieuw op het vlak van schotels, maar ik ga dat proberen met astra4 groetjes francois, ik heb gekeken op de link en er staat veel op

Geplaatst:

Ik zou dan een schotel nemen van 80cm breed en 90cm hoog. Neem een Inverto Black Ultra lnb, die is erg goed.

Ga je de spullen in Spanje kopen?

Hoeveel aansluitingen wil je hebben? Slechts 1 of misschien 2 om ook elders in huis te kunnen kijken?

Geplaatst: (aangepast)

Gebruik je die schotel nu voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5?
Tja, een lnb voor de Astra 4A op 4,8oost kun je eigenlijk niet goed combineren met de Astra 19,2 en 23,5. Daarvoor staan de satellieten te ver uit elkaar. Daar is een normale schotel niet goed geschikt voor.

Gebruik je voor de Astra 19,2 en 23,5 een duo-lnb?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

sprietjes het is inderdaad een schotel wat gediend heeft voor tv vlaanderen en het is een gewone schotel en zal zeker gediend hebben voor 19.2 en 23.5het is een dubbele lnb, als de schotel niet goed is kan ik achteraf nog veranderen maar ik wil dat gewoon proberen desnoods met nieuwe koppen. sprietje waar kan ik het beste deze dingen kopen in spanje en woon in de buurt van torrevieja, voor de prijs van de schotel moet ik het niet doen, kan ik de schotel op een platvorm zetten met vier tegels of beter gevestigd op een buis. Sprietje geef de beste oplossing met de beste ontvangst

Geplaatst:

Als die schotel verder nog goed is, zou ik hem gewoon gebruiken. De maat is goed. Wel zou ik de duo-lnb vervangen door een enkele lnb, die geeft wat beter signaal.
In Torrevieja en omgeving zitten een paar satellietshops. Daar kun je wel een lnb kopen. Anders kun je ze ook via een webshop in Spanje bestellen. Ook in Cartagena zit een hele grote satellietshop.
Ik ga geen namen noemen want dat mag niet op dit forum.

Geplaatst:

Denk ook aan de juiste ontvanger i.v.m. BISS codering en multistream ontvangst als je onderstaande zenders ook wilt ontvangen:

1+1

1+1 International

2+2 (gedeeltelijk gecodeerd)
Ukraina Telekanal

NLO TV
34 Telekanal

Indigo TV

Inter

NTN

K1

Pershiy Nacionalniy

ICTV

Enter

Inter +

Mega

Pixel

XSport

112 Ukraine HD

Tonis

Bank TV

Vintage

Eskulab TB

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

BISS: Ik moet voorzichtig zijn met het bespreken van dit omdat het misschien tegen de regels van het forum is, maar als je kijkt in het overzicht van welke Ukrainse zenders op Astra 4A zitten, zie je dat er heel veel gecodeerd zijn met BISS codering. Er zijn ontvangers/receivers die (met de juiste key) dit kunnen decoderen.
Welke receivers dat kunnen weet ik niet zeker, ik dacht de Dr. HD tuners, wellicht ook Technomate en elke tuner met een softcam (althans van CCcam en OScam weet ik zeker dat die dat kunnen).
De keys mogen hier zeker niet besproken worden, maar die zijn makkelijk te vinden met Google.

Dan Multistream: Dat is geen codering maar een andere uitzendmethode, vooralsnog zijn daar veel zenders niet gecodeerd die in "gewoon" DVB-S(2) wel gecodeerd zijn. Maar hiervoor is dus een ontvanger/receiver nodig die Multistream kan ontvangen. Welke dat zijn weet ik niet precies, ik heb daarvoor een USB-tuner op de PC. Maar ik dacht bijv. de Openbox SX6.
Openbox SX6 bij Dr. Dish (duitstalig)
https://www.sat4all.com/forums/topic/345207-openbox-sx6-ervaringen/

Als je zoekt met Google naar "Openbox SX6" is er ook genoeg over te vinden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Op Amos vind je ook veel Oekraiense zenders. Ik weet niet of die in Spanje te ontvangen is? In het zuiden van Nederland ontvang ik de meeste transponders met Oekraiense zenders op Amos (marginaal) met een Wavefrontier T90

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen