Ga naar inhoud


[Pioneer] Hotbird ontvangst


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, ik maak gebruik van een 100nl2, firmware Dynamit Mike 4.38 en een gecombineerde astra/hotbird kanalenlijst. Astra ontvanst is OK. Nu heb ik pas de schotel vervangen voor een visiosat bi sattelite schotel. Als ik nu met een diseq de tweede LNB aansluit moet ik dan in menu 7 (schotel uitrichten) nog andere waarden invullen voor de hotbird. Of is het een kwestie van schotel draaien richting hotbird, een hotbird kanaal kiezen, en klaar?

Ik hoef geen informatie over het uitrichten van de schotel, maar wel over de waarden die in het menu staan zoals: lnb lo laag, lnb lo hoog, frequentie, polarisatie, e.d.

Alvast bedankt voor een antwoord. Mattie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe hoef je niets te veranderen aan de instellingen in je decoder. Het enige probleem dat er zou kunnen zijn is dat bij een monoblock de Hotbird op Diseq 1 zit en Astra op 2, terwijl de meeste kanalenlijsten dat andersom hebben. Maar als je geen monoblock hebt, moet alles in 1x werken.

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is niet het geval, er zitten twee twin LNB's voor de schotel. Op dit moment gebruik ik (vanachter de schotel gezien) de rechtse alleen voor astra ontvangst. Dit weekend ga ik de linkse aansluiten. En dan zullen we na een beetje draaien vanzelf wel beeld krijgen. Ben trouwens benieuwd of het de moeite waard is, want het aanbod van de hotbird is mij (behalve uit de hopperguide) onbekend. Maar ja als de mogelijkheid er is wil je dat het werkt ook, toch?

Bedankt voor je reactie, en ik laat hier nog horen van mijn bevindingen.

Groetjes Mattie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon niet wachten tot zaterdag, dus ben vandaag het dak op gegaan. Astra en hotbird ontvangst is OK. Satori bedankt voor je aandacht. Vanavond weer wat te zappen. Kan ik daarna weer met een nieuwe kanalenlijst aan de slag gaan.

Groetjes Mattie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...