Ga naar inhoud


Sky Deutschland stapt over op DVB-S2


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Alle zenders die Sky Deutschland via de Astra1-satelliet aanbiedt, zijn vanaf 1 november alleen met een HD-satellietontvanger te bekijken. De aanbieder maakt de overstap naar DVB-S2.

Door DVB-S2 in combinatie met de technieken MPEG4 en H.264 te gebruiken, kan Sky Deutschland tot veertig procent bandbreedte besparen bij de doorgifte van zenders die nog nog in DVB-S2 en MPEG2 worden aangeboden. Sky Deutschland gaat vrij te komen bandbreedte voor uitbouw van nieuwe tv-diensten gebruiken. Zo is de Duitse aanbieders één van de Europese pioniers met Ultra HD. Het is al enige tijd met de opname van Ultra HD-content bezig. In de loop van 2016 wil Sky Deutschland meerdere Ultra HD-zenders in het zenderaanbod opnemen.

Grijze abonnementen in Nederland

Ook een onbekend aantal Nederlandse satellietkijkers krijgen met de overstap naar DVB-S2 van Sky Deutschland te maken. Vooral in het oosten van het land kijken satellietkijkers met een grijs abonnement naar de Duitse aanbieder. Officieel is een abonnement op Sky Deutschland in Nederland niet mogelijk. Deze satellietkijkers maken van adresgegevens van veelal Duitse vrienden en kennissen gebruik. Ook wordt in Nederland illegaal via cardsharing naar het zenderaanbod van Sky Deutschland gekeken. Als gevolg van de overstap naar DVB-S2 worden op 1 november diverse frequentiewijzigingen bij tv-zenders en aanpassingen van uitzendparameters van transponders doorgevoerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Was het hier maar zo'n feest wij moeten het nog stellen met 90% SD zenders

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Was het hier maar zo'n feest wij moeten het nog stellen met 90% SD zenders

Liever zo, dan een aanbieder, die het ( volledig?) beheer heeft over onze tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel, dat ik nu zelf nog mag beslissen wat ik mag doen, opnemen, doorspoelen tijden reclame etc. Natuurlijk zal ik baas blijven wanneer ik de tv aan en uitzet, maat 100% vrijheid en baas, dat zal toch met de toekomst afnemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...