Ga naar inhoud


Ultra HD pas na uitschakeling SD bij Duitse publieke omroep


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Het duurt nog jaren voordat de Duitse publieke omroepen ARD en ZDF de overstap naar Ultra HD gaan maken. Dat gebeurt pas na het stoppen van SD-verspreiding van tv-kanalen.

ARD en ZDF volgen bij Ultra HD dus hetzelfde tijdsplan dat men voor de overstap naar HD heeft gehanteerd. Toen moest via de satelliet ook eerst de analoge verspreiding van tv-kanalen zijn gestopt. Gelijktijdig met het stoppen van analoge tv kwamen toen ook de meeste zenders in HD-kwaliteit op de Astra1-satelliet beschikbaar. De Duitse publieke omroepen willen de latere overstap naar Ultra HD het liefst samen met de belangrijkste commerciële omroepen maken.

Overstap naar Ultra HD duurt nog jaren

Een spoedige beëindiging van de doorgifte van SD-kanalen via de satelliet zit er voorlopig niet in. Als eerste willen de Duitse publieke omroepen zich volledig richten op de uitrol van het nieuwe DVB-T2 uitzendplatform dat in 2016 operationeel wordt. Hiermee wordt de HD-doorgifte van publieke tv-zenders via de ether een feit.

Ultra HD geen forse investering waard

Verder stellen ARD en ZDF dat Ultra HD op dit moment een forse investering van honderden miljoenen euro’s waard is. Dit bedrag is nodig om de huidige opname- en uitzendfaciliteiten voor Ultra HD geschikt te maken. Daarnaast stellen de twee publieke omroepen dat in tachtig tot negentig procent van de Duitse huishoudens een HD-televisie gebruikt wordt. Het aantal huishoudens met een Ultra HD-televisie is dus nog veel te laag om een forse investering te rechtvaardigen. Verder kijkt nog een groot aantal Duitsers met een SD-ontvanger via de satelliet naar de Duitse publieke zenders. Uit het laatste onderzoek bleek dat de penetratie HD-ontvangers onder Duitse satellietkijkers rond de 55 procent ligt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik roep al jaren dat er erg veel SD kijkers zijn, Duitsland is 1 van de rijkste EU landen de cijfers in andere landen zullen met de SD kijkers dan ook veel hoger zijn.

 

Alles moet steeds sneller om de verkopen te stimuleren maar waarom zou iemand van boven de 40 Ultra HD willen of HD als hun ogen het niet toelaten, dat is gewoon zonde van je geld. De markt is duidelijk gericht op de jongeren terwijl we een vergrijzing ingaan, dit kan nooit goed blijven gaan.

 

Ultra HD zal hier in ieder geval nooit in huis komen aangezien ik dat verschil toch al niet meer ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik meteen even duidelijk zijn de zender waar je naar kijkt hoeft geen ultra hd te zijn om te kunnen genieten ook de upscaled beelden van een HD zender zijn schitterend om te zien op een ultra hd tv en dat verschil is echt goed te zien

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt voor mij ook... HD is meer dan mooi genoeg, zelfs gewoon SD is voor mij in de meeste gevallen gewoon OK. Extra geld uitgeven voor UHD is dan ook volledig overbodig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt voor mij ook... HD is meer dan mooi genoeg, zelfs gewoon SD is voor mij in de meeste gevallen gewoon OK. Extra geld uitgeven voor UHD is dan ook volledig overbodig.

 

Daar sluit ik mij geheel bij aan.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik meteen even duidelijk zijn de zender waar je naar kijkt hoeft geen ultra hd te zijn om te kunnen genieten ook de upscaled beelden van een HD zender zijn schitterend om te zien op een ultra hd tv en dat verschil is echt goed te zien

Je snapt het of je snapt het niet, jij snapt het dus niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en jij bent misschien wel jaloers en hebt de mogelijkheid niet om er eentje te kopen dus laat iedereen zelf beslissen of het zonde van je geld is of niet wat een hoop onzin lees ik hier !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee jij begrijpt het gewoon niet dat bij bepaalde mensen op zekere leeftijd de ogen het niet toelaten, maar op die leeftijd moet jij zeker nog komen?

 

Ultra HD is voor mij totaal niet aan toegevoegde waarde dat is HD nog maar net anders had ik nog steeds SD gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist mensen met slechte ogen doen hier hun voordeel mee door de upscaled beelden (maar waarom zou iemand van boven de 40 Ultra HD willen of HD als hun ogen het niet toelaten) deze txt slaat werkelijk nergens op.... :sleep:
 

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en toch denk ik dat als mensen een nieuwe tv willen aanschaffen, ze toch de overweging maken om een Ultra HD TV te nemen. Immers, ze gaan vele jaren mee en je neemt een beslissing voor te toekomst. Een nieuwe tv wordt meestal aangeschaft omdat je een groter scherm wilt hebben, vaak niet omdat je tv kapot is. En bij die grote schermen zie je het verschil echt wel tussen HD en UHD.
Als satellietkijker heb je nu al de mogelijkheid om naar 4 FTA-zenders in Ultra HD te kijken op de Astra 19,2.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een UHD tv van LG aangeschaft. De kwaliteit is een fantastisch. Ik heb uhd afgespeeld met een 4k camera, wat een verademing. HD beelden worden opgescaald, ik vind het fantastisch.

Dat er nog niet veel kanalen zijn  is een kwestie van tijd.

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen wil "steeds groter"....  er zijn erg veel mensen die gewoon een nieuwe tv kopen als de oude kapot is. Zo doe ik het ook.... ik heb nog nooit een tv weg gedaan omdat ik "een andere" wilde hebben... dat begrijp ik totaal  niet..... je hebt toch voor je geld erg hard moeten werken? Dan ga je dat zuurverdiende geld toch niet zomaar uitgeven zonder er grondig over na te denken? En iets weggooien wat nog prima werkt, gaat er bij mij niet in.

Ik heb een 32" tv die ik in 2007 kocht, omdat toen mijn Nokia buizen tv na ruim 11 jaar trouwe dienst het niet meer deed, en reparatie onverantwoord duur geworden was ten opzichte van het kopen van een nieuwe.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een UHD tv van LG aangeschaft. De kwaliteit is een fantastisch. Ik heb uhd afgespeeld met een 4k camera, wat een verademing. HD beelden worden opgescaald, ik vind het fantastisch.

Dat er nog niet veel kanalen zijn  is een kwestie van tijd.

hier sluit ik me bij aan het is werkelijk schitterend die beelden die worden upscaled dat verschil is duidelijk te zien dus juist mensen met slechtere ogen doen hier zeker hun voordeel mee,dat er nog niet veel kanalen zijn dat is een kwestie van tijd zeg jij daar ben ik het niet mee eens de komende jaren verwacht ik in NL geen UHD zenders en de zenders die er op de satelliet te vinden zijn zullen wel achter een slotje gaan tenminste de zenders met een goeie programmering niet de demo zenders die nu al aanwezig zijn

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het nu over de nieuwe tv.

Wat te denken van het al dan niet nodig zijn van een andere sat tuner voor UHD (als de TV geen satelliet tuner heeft).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...