Ga naar inhoud


Ultra HD pas na uitschakeling SD bij Duitse publieke omroep


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja ceesv, ik schreef het al eerder. Een UHD-satellietontvanger aansluiten op je HD-flatscreen kan er alleen maar voor zorgen dat je een nog mooier beeld krijgt als je naar UHD-uitzendingen kijkt.
Ook de ondertiteling wordt alleen maar scherper en dat is een voordeel voor mensen die moeite hebben de ondertiteling goed te kunnen lezen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Precies dezelfde discussies kon je ook een aantal jaren geleden lezen over 16/9 schermen en daarna over HD TV.

 

En wanneer sat4all vandaag zou terug schakelen naar de oude boardsoftware zou je commentaar daartegen kunnen lezen van dezelfde personen die indertijd tegen de nieuwe look van sat4all ageerden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt het of je snapt het niet, jij snapt het dus niet :)

Het snapt het wel degelijk. De ogen van een mens hebben nu eenmaal een beperkte "resolutie", zelfs als je jong bent.

UHD op een doorsnee woonkamer-formaat is zinloos. Je ziet het verschil niet tussen (echte***) HD of dat UHD, enkel op een flink groot scherm.

Precies hetzelfde als bij een 10 megapixel foto op een formaat van (pakweg) 2000 x 1000 pixels.

 

*** met echte HD bedoel ik opgenomen met een fatsoenlijke HD-camera (bv. IMAX) en een fatsoenlijke bit-rate, dus geen opgeschaalde SD of ingescande oude films.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het snapt het wel degelijk. De ogen van een mens hebben nu eenmaal een beperkte "resolutie", zelfs als je jong bent.

 

Het menselijk zichtsysteem is ongeveer 576 Megapixel.

 

Je vergeet dat het oog slechts de camera is, met inderdaad een lage resolutie (en zelfs een hele grote dode pixel ofwel blind spot), maar dat het beeld wat we waarnemen gevormd wordt door ons brein. De lowres camera (oog) scant het plaatje zeg maar interlaced waardoor er in het brein een plaat ontstaat met een U-UHD resolutie.

 

Hier wordt dat inzichtelijk gemaakt.

 

http://www.flabber.nl/linkdump/video/wat-is-eigenlijk-de-resolutie-van-het-menselijk-oog-18219

 

Voor alledaags gebruik kijken we met ongeveer 8 megapixel.

 

Het is maar net hoe je jezelf open stelt voor de indrukken, ons brein is een prachtig wonderlijke processor, en niet iedereen heeft dezelfde software geïnstalleerd voor de verwerking van de signalen van onze zintuigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel haast reclame voor UHD hier. Dat heeft UHD ook wel nodig want een reguliere uitzending is er nog niet en zal nog lang op zich laten wachten.

De promo filmpjes van 3D kwamen  al erg snel me de keel uit en dit zal met UHD niet anders zijn.

Tegen de tijd, over een jaar of wat, dat M7 UHD gaat uitzenden is het vroeg genoeg om de Tv te vervangen,

De apparatuur heeft dan ook de tijd gehad om te evalueren naar het nieuwe kijken.

UHD decoders staan nog in de kinderschoenen en zo ook de software die dit alles mogelijk moet maken.

 

Maar koopt u vooral, anders is UHD al verdwenen voordat het commercieel toepasbaar is geworden, :D

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het eerste (4K) schaap is over de dam, en nog wel FTA.

 

http://www.insight.tv/#!/

 

Die UHD verkoop zender, Pearl TV, tel ik meer even niet mee.

Verder heeft Stingray, de firma die recent Brava TV gekocht heeft deze week een 4K zender voor kabelnetten en ip providers opgestart.

En binnenkort komt Festifal 4K van de Brava groep in de lucht met 8 uur loops per dag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er nog een gevonden, FunBox 4K op Hotbird

Sky in Duitsland is bezig transponder ruimte te scheppen op Astra 1 en hebben een contract getekend voor extra transponers voor 4k content, uit te zenden vanaf volgend jaar.

 

Helaas wel gecodeerd.

 

En laten we Fashion 4K niet vergeten welke al uitzend op Astra 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik zit op wachten, dat is VH-1 classics in UHD, of nog liever 8KHD uitzend  :P  :cry: .
En zenders die de zwart wit films, waar toen nog plaatjes werden getoond in plaats van spraak gaan uitzenden in UHD. hoe noemden die films domme films of hoe? :P

En de Vlamingen? Liefst zo snel mogelijk familie en thuis in UHD  :D  :grin: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik braag me af wanneer men echt op het hoogste punt staat?

SD,HD,UHD,8KHD. Misschien ooit 64KHD met scherm van een grote van meer dan 15 meter of zo?

Kostprijs 15.300.999,99€?

Liet me even gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor de een snel kan zijn is voor en ander traag, met alle varianten daar tussen in.

Soms zijn er mooie technische ontwikkelingen die commercieel niet toegepast kunnen worden. UHD valt in dezelfde categorie als 3D en is een potentieel financieel fiasco voor de koper. Spendeer je geld in zaken die belangrijker en vooral nuttiger zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...