Ga naar inhoud


Voorstel hoe post ik een oscam probleem?


Aanbevolen berichten

Hi,

Nu ik me wat verdiept heb ik oscam, en ook meer mensen overschakelen naar oscam heb ik een voorstel om een titel te maken: Ik heb een probleem met mijn oscam, hoe stel ik mijn vraag.

Als ze een oscam probleem posten, dat ze'

1. Weke oscam versie gebruik je in welke ontvanger en firmware+ versie.

2. Welke kaart(en) gebruik ik en hoe? Intern of via usb, dan liefst type.

3. Een deel van de config files, waarover het probleem gaat.

4. Een deel van de logfile, waar je ziet waar het fout gaat.

Nu komen er diverse vragen, waar ze problemen hebben met oscam, maar je kan bijna nooit een oplossing geven door te weinig gegevens. Uiteraard kan gevoelige info die niet nodig is om het probleem op te lossen weggelaten worden.

Wat denken diverse oscam helpers van dit initiatief?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich een prima vraag, maar feitelijk moet je dat bij streamboard doen. Zij zijn de aangesproken plek voor alles wat met OSCam te maken heeft. Hier is alle support en "know-how" aanwezig en er is natuurlijk ook een zeer actief forum... Zo hou je de informatie ook centraal en hoef je voor je OSCam probleem niet overal te gaan zoeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...