Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

vandaag mijn vu solo se V2 binnen gekregen (deze staat nog niet op de prefix mods).

Zoals jurgen omschreef, eerst de image van de fabriek getest, en ok.

Daarna VTI 8.2.3 geflasched, maar nergens vond ik wanneer die klaar was, en heb voor de zekerheid een kwartier gewacht. Ik vermoed dat die klaar is, als het ledje op het voorpaneel pinkt (kan iemand dit bevestigen?).Na deze 15 minuten, zag ik niet meer dat het usb ledje pinkte, en nam een berekend risico.Had speciaal zo'n stick genomen.

Zo, alles werkt goed, fijn toestel, maar helaas toch één probleem.

Ik heb een usb externe HDD geplaatst, eerst met eigen voeding en een externe sata controller, en omdat ik die fout al kreeg, een nieuw inbouwdoosje usb naar sata gekocht. Helaas, vanavond terug schrijffout.

Ik heb ook geprobeerd, via het netwerk via de schijf van mijn vu duo, en daar geen probleem.

Daarom verdenk ik mijn oudere 2,5 inch HDD van mijn problemen, tenminste, als ik niks over het hoofd zie, want volgende melding komt wel op mijn scherm als ik die aanzet:

post-40019-0-68170600-1446233451.jpg

helaas, vind ik daarover niks, en als ik ga, kan ik niks mounten.

Via FTP, kan ik perfect de schijf zien.

Nu mijn vraag, is mijn schijf van 2008 een samsung 320 Gb verouderd of versleten, of moet ik toch een cruciale configuratie doen in VTI?

Alvast bedankt op voorhand voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Enkele foto's, van de gegevens van mijn schijf, en hoe de instellingen zijn bij harde schijf mounten:

post-40019-0-45164300-1446235502_thumb.jpg

post-40019-0-15709200-1446235514_thumb.jpg

post-40019-0-22964300-1446235523_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Àls je bij plaatje 1 op GROEN (OK) drukt, waar kom je dan uit?

Als het goed is moet je ergens tijdens instellen het mounten van een schijf of USB opgeven waar je hem aan wilt mounten (de folder).

Default pad is voor een HDD op /media/HDD en voor een USB op /media/USB.

Dus zonder dat je deze stap gedaan hebt met het toewijzen van een mountpoint in de /media directory aan een folder .... ja, dan blijft hij klagen over dat er geen mounts zijn.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Dank, ik heb op groen gedrukt, en dan gekozen voor media usb.

Nu moet ik waarschijnlijk nog de opname paden aanpassen?

nu heb ik in total commander iets van media/hdd/movie

ik heb de opname paden dus ook zo ingesteld, zal ze even tonen, doe nu een opname test.

Geplaatst:

Helaas, na een tijdje, weer de melding schrijffout zie afb:

post-40019-0-78679500-1446239890.jpg

Is het gelijk, welke usb poort je neemt? Kan ik eventueel een korte test doen met een 16 Gb stick, of zijn die te traag voor een hd opname?

Geplaatst:

Ik denk, dat ik de fout bij de schijf moet zoeken. Ik had hier nog een usb 3.0 van 1Tb.

Omdat er nog 100Gb over was, heb ik hem met partition mini tools, de ntfs schijf van 100 Gb verkleind. dan van de overige een 100Gb EXT4 partitie gemaakt en aangesloten aan de solo. via de device manager de juiste partitie gekozen, geformatteerd en gemount. Bij een opname van 20 minuten geen probleem, maar morgen een grotere test.

Geplaatst:

Als de mount is opgezet en de paden zijn aangepast, dan zou alles moeten blijven werken is mijn mening.

Zoals jezelf ook al aangeeft, begint die oude HDD wel verdacht te raken  :angry:

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Ik neem nu al meer den èèn uur,via de hdd van de vu duo via het netwerk op. Geen probleem. Vanavond een onbelangrijke programma op die usb 3.0. Als deze lukt, dan zal die hdd van sumsung van fabrieksjaar 2008 niet geschikt zijn. Waarschijnlijk maakt het niet uit welke usb ik gebruik bij de solo.

Geplaatst:

Ik verdenk mijn oud schijfje ervan. 2 controllers geprobeerd nope. Nu een fta HD opname op die andere usb 3.0 schijf van bijna 1 uur, en geen schrijffout. Zal even zien, of er fouten worden gedetecteerd, tijdens het bewerken.

Geplaatst:

Helaas is de opname mislukt.

Is die usb 3.0 nu echt te traag voor hd opname's?

Ik heb hier wel een schijf van de vu die ik kan gebruiken, maar hij moet naar een andere plaats.

In mijn oude dm7020si, zit nog een harddisk op netwerk niveau. Zou ik daar een soort nas kunnen van maken, of is die hardware ook verouderd en niet snel genoeg?

Zou op zijn definitieve locatie toch graag opnemen. 

en een computerschijf mounten om op te nemen, schijnt zeer moeilijk te zijn  :(

Suggesties graag.

• Moderator
Geplaatst:

ik denk dat het een bug is. Dit omdat ik met mijn duo2 ook deze foutmelding af en toe zie. In mijn duo2 zit geen harddisk, ik heb een nfsmount. Op die plek is nog 2 Tbyte vrij en ook ik zie af en toe een opname mis gaan met diezelfde popup.

Ik heb al van alles geprobeerd met die nfs mount, filesystem gecheckt, storage server herstart, maar het blijft af en toe voorkomen. Ik herstart mijn duo2 dan en dan werkt het weer een tijdje. Wellicht dat ik openpli van de week eens op mijn ultimo ga zetten en kijken of dat een oplossing gaat zijn.

Ik heb last van deze popup met VTi, en ik zie af en toe een tuner niet vrijgegeven worden na een opname, en beiden zijn behoorlijk irritant :(

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ja, maar een mount bij mij werkt goed. Mijn solo gebruikt de hdd van de vu, en alles gaat perfect.

Via usb niks.

Maar zou een dm7020si, bruikbaar zijn om via het netwerk op te nemen? Zo krijgt hij een twede leven.

Vannacht eens een poging nemen.

Geplaatst:

Ik heb zelf wel eens opgemerkt dat sommige schijven onder /media/usb worden gemount terwijl anderen weer onder /media/hdd worden gemount. Ik denk dat dit komt door bepaalde eigenschappen van het USB-apparaat. Onder Windows verschijnen sommige USB-schijven ook als vaste schijf, terwijl andere als verwisselbare schijf verschijnen. Ik denk dat dat ook het verschil voor maakt voor de mount op /media/usb of media/hdd (maar dat is een gok).

Als de opnamelocatie /media/hdd/ is levert de schijf die onder /media/usb wordt gemount problemen op, want hij kan de opname niet wegschrijven.

Ik heb nog nooit een schijf meegemaakt die te traag is voor een opname..met een bitrate van 10Mbps (een nette HD stream) vraagt dit ongeveer 1,25MB/s schrijfsnelheid, dat moet toch wel lukken over USB 2.0. Ook bij een 10 jaar oude schijf, tenzij die gewoon defect is.

Wat betreft flashen nog: op het moment dat hij aan het flashen is zie je het lampje voorop langzaam aan en uit gaan. Als hij klaar is (na ongeveer een minuut of twee) knippert het lampje. Ben met je eens dat dit niet heel duidelijk is  ;)

Geplaatst:

Nadat wegens nog onbekende reden, opname via usb niet lukt (bug in VTI?) dacht ik, waarom mijn dm7020si niet gebruiken als een soort nas. Hem uit het stof gehaald, netwerkkabel erin, opgestart en een netwerk toegewezen met dhcp uit.

Om te beginnen, de xp1000 gemount, en een half uur perfect opgenomen van één hd.

Nu heb ik onder veel moeite, de solo gemount met de dreambox 7020si, en neem als test eerst een sd zender op. Momenteel geen schrijffout. Vanavond het zwaardere werk, een gans uur opnemen van een hd zender met de solo se V2, via het netwerk op de schijf van een dreambox 7020 si.

Ik noteer het resultaat.

Als dit lukt, dan ga ik het op de plaats waar die komt het tijdelijk zo doen. Heb hier nog een ide schijf liggen van 300 Gb, kan wat op  :)

Geplaatst:

Mijn testen om op te nemen op mijn oude dreambox 7020 si, zijn goed gelukt, en zal ik dus zo oplossen. heb nog een schijf van 300 Gb liggen, en kan deze dan ook gebruiken voor mijn itunes bestanden.

Zo heeft mijn oude dm 7020si, terug een functie als een soort NAS.

Misschien een aanrader, wie een soort nas intern wil gebruiken. Zal ook even proberen, of ik mijn internet radio kan gebruiken om liedjes van deze schijf te halen. zou dan gewoon prachtig zijn, en ik dubbel blij  :D  ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...