Ga naar inhoud


Specifieke eisen aan een video Hard Disk Drive


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Mij staat bij dat er HDD's zijn die geoptimaliseerd zijn voor het opnemen/weergeven van video. Wie weet op welke eigenschappen er gelet moet worden?  Zijn deze schijven aangeduid met een bepaalde standaard / set specificaties?

 

Achtergrond: Mijn VuPlus met een 1 TB 2.5"HDD loopt vol. Ja ik weet het...je kan in alle gemoede vinden dat ik dan maar wat meer moet kijken en minder moet opnemen, enz enz. Verzachtende omstandigheid: ik neem nogal eens Duitse HD programma's op, en 16 GB voor 120 minuten is dan geen uitzondering.

 

Zijn er mensen met ervaringen ten aanzien van een 2,3,4 TB 2.5" HDD (als die al bestaan)

 

Dank

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voorheen waren inderdaad enkele merken - typen harddisken meer of minder geschikt om HD video stream te verwerken maar dat is eigenlijk verleden tijd.

In de laatste 2 jaar heb ik de meest uiteenlopende merken - typen in ontvangers ingebouwd of in laten bouwen en eigenlijk nooit problemen ondervonden.

 

Wat overigens niet wil zeggen dat menig merk hier toch wel specifiek aandacht aan besteed.

Kijk b.v. maar naar de specifieke AV-harde schijven van Western Digital, zie link http://www.wdc.co.nl/nl/products/products.aspx?id=170

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 5 6 TerraByte is niet goedkoop,

maar een 4 TB met 5400rpm heb je voor 165 euro excl verzendkosten

een lage rpm kan iets voor het geluid betekenen in een toestel

 

de 3,5 inch disks zijn iets goedkoper, passen echter niet in je solo2 dan zet je ze in een NAS elders in huis aan de ethernetstrip

of neemt een 3,5 inch esata behuizing met eigen stroom

 

andere kwesties zijn niet echt belangrijk voor de keuze van je disk

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een ssd over the top is - en je zal de snellere transfer rate niet merken. aarnaast zijn ie jongens niet in de gevraagde capaciteit leverbaar.

 

Is mijn beeld correct dat de schijven van nu dusdanig snel zijn, dat een speciale bus/architectuur voor simpele DVR toepassingen (3 HD kanalen opnemen + 1 afspelen maximaal) niet meer nodig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening is jouw beeld / aanname correct.

 

Overigens zijn SSD 4Tb wel te koop, zoals van Samsumg 850 EVO en de SanDisk Optimus.

Inderdaad, SSD voor een PVR voegt weinig of niets toe want SSD zijn (tot nu toe) minder geschikt voor veel wisselend dataverkeer al heeft de Trim functie dit al enigszins verbeterd.

 

Dus misschien toch maar een 2Tb HDD 2.5", is al te koop vanaf € 80,=

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...