Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet niet waar ik deze vraag moet stellen, vandaar Algemene vragen.

Ben van plan een 4k aan te schaffen en heb een Uno.

Heb 2 tv's

Heb 2 kaarten CD

1 schotel met 3 enkele lnb's (t.b.v. Astra 1,2 en3)

Is het mogelijk om de Uno bijv. in een andere kamer draadloos te laten werken, dus zonder coax van de schotel.

Kan ik met deze opstelling 1 zender kijken en een andere opnemen of moet ik daarvoor andere lnb's etc. hebben.

Voorbaat dank.

Geplaatst:

Is het mogelijk om de Uno bijv. in een andere kamer draadloos te laten werken, dus zonder coax van de schotel

yep, mits gebruik van internet, streamen.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst: (aangepast)

Het is me niet geheel duidelijk wat je wilt, heb je 1 uno die je draadloos op je schotel wilt aansluiten of heb je 1 uno en ga je er 1 (uno of andere box) bijkopen, waarbij je deze draadloos met de bestaande uno wil aanluiten. Ik neem aan dat je nieuwe 4K TV  aan die nieuwe box wilt aanluiten?

Gezien je setup (1x uno met enkele LNB's) kan je alleen binnen dezelfde transponder opnemen en kijken naar een andere zender.

Om vrij over alle satelieten die je ontvangt "1 zender kijken en een andere opnemen" heb je toch echt duo lnbs en een dual tuner nodig ( het is ook mogelijk om met twee schotels met enkel lnb en/of twee tuners te werken, ....)

Wel is het mogelijk cards te sharen via het netwerk en kan je zo twee boxen met elkaar verbinden. Zelfs kan je dacht ik zenders van de andere box bekijken via het netwerk, echter je bezet dan wel 1 van de tuners van die andere box. Dit laatste kan je ook met een Raspberry PI doen, als ik het goed heb begrepen (maar dat moet ik nog eens uitproberen), is een stuk goedkoper :)

Verder geef je aan draadloos, ik neem aan dat je daarmee bedoeld via WIFI. De kwaliteit van het gebruik van wifi voor streaming is zeer omgevings afhankelijk (type gebouw, buren die wifi hebben etc) en daarmee kan het zeer storings gevoelig zijn. Ik adviseer altijd een ethernet kabel te trekken (maar dat kan altijd nog asl wifi tegenvalt, houd er gewoon rekening mee)

Succes

aangepast door jeanj
Geplaatst:

Dank je voor het antwoord.

Volgens mij heb ik, weliswaar beknopt, (bijna) alles in mijn vraag gezet.

Opstelling wordt dan als volgt.

Schotel > 3 enkele lnb's > Vu+ 4K (met CD kaart) > UHD TV

Andere kamer: Uno (met CD kaart) > smart TV.

* Kan ik met deze opstelling met de 4K, 1 zender kijken en 1 zender opnemen, of moeten er toch duo lnb's voor de schotel.?

* Krijg ik de Uno werkend ( 1 zender kijken)  in de andere kamer, liefst zonder kabels?

Geplaatst:

als je wil opnemen en kijken is een twin lnb het beste.Kan je altijd kijken en opnemen.Moet je ook 2 kabels hebben naar je masterbox en moeten er 2 tuners inzitten.De 2de box kan je via remotestream convertor laten kijken.Doe ik hier al jaren met de slaapkamerbox.Heb je ook maar 1 kaartje nodig in je masterbox.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen