Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik was van de week bij een media zaak waar ze de Samsung UE55JU6000 voor € 988,- aanbieden, er was voetbal op de TV te zien, niet mijn ding, maar de reclameborden waren bij het draaien van de camera niet meer op deze TV te volgen.

Niet dat ik op reclame zit te wachten, maar nu heb ik een beetje ervaring opgedaan met een UHD-TV, maar waar komt het door?

Ik heb wel eens iets gelezen over een moederbord dat 50Hz. is, maar dat het 100Hz. moet zijn, mogelijk zelfs 200, of haal ik nu weer eens wat door elkaar?

Die 800Hz. is iets wat anders, maar wat is dat dan weer?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

• Moderator
Geplaatst:

Dit kan te maken hebben met de video verwerking onder de motorkap in de TV.

Niet alleen het paneel waar je naar kijkt bepaalt de beeldkwaliteit, maar ook de verwerking van het signaal, bij het scalen naar de afmetingen van het scherm.

Ook kunnen "beeldverbeteraars" zoals ruis onderdrukkers dit verschijnsel veroorzaken.

Tenslotte is ook de bitrate van het ontvangen signaal van betekenis.

Welke oorzaak er in jou geval voor zorgde dat bewegend beeld onscherp is kan ik niet beoordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

lees dit maar eens

http://www.homecinemamagazine.nl/2012/03/de-zin-en-onzin-van-framerates-hertz/

Mijn tv heeft een panel van 120 hz en 1300 motion hz ik heb daar dan ook geen last van

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Behalve dat het een oud artikel is staat er dus dat al die hertzen hoofdzakelijk onzin is. Bij mij staat al die beeld verbeter onzin gewoon uit.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Beeldverbeteraars staan bij mij ook uit over het algemeen heb je die ook helemaal niet nodig en dat dit artikel ouder is doet niks af aan de info die gegeven word dat geldt nu nog steeds,tv's worden beoordeeld op POI punten hoe hoger de POI hoe beter het beeld hoe minder motion blur judder hoe meer hz enzovoort,HZ speelt zeker een rol bij vloeiend beeld vooral bij sport belangrijk ,waar jij last van hebt is judder of motion blur zie samples:

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Hallo

Je neemt nu ook wel het opstart model van Samsung UE55JU6000 

Bij Samsung kan je eens gaan vergeliijken met de  ju-modellen 6500,  7000 en 8000 serie en je zal zien dat er veel verschillen zijn in Panel-Types en video-controllers.

Het Graphic-board is bij de 6500 al weer anders als bij de 6000 en het paneel type is ook van een ander caliber.

Als je in deze tijd een tv koopt zou ik niet voor de goedkoopste en vooral niet voor de duurste gaan gewoon een model kiezen die ertussen inzit.

Mazlzlz

Avalon

Geplaatst:

Hallo allen,

Ik was in een grote media zaak niet dichtbij huis, zag toevallig dit model, niet dat ik op zoek ben naar dat model, maar ik wil(de) graag weten waar precies op gelet moet worden.

Zover ik begrepen heb is 50Hz. te weinig voor een moederbord van een TV, deze dient 100 of maximaal 200  te zijn, of heb ik dat mis?

Wat de rest van wat al die hoge Herzen zijn is mij nog steeds een beetje een raadsel.

@Avalon,

Ik weet dat Samsung TV's vanaf ik meen de 6240 modellen betere moederborden hebben dan de voorgaande modellen, ik dacht dat daar ergens de grens ligt van betere Samsung TV's, klopt dat?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen