Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds ongeveer 2 weken heb ik op de HD-zenders (niet op de SD) om de 10 seconden storingen. Het beeld vervormt steeds (delen van pixels die vervormd worden, en het geluid wat gaat kraken en wegvalt) voor een paar seconden en daarna gaat het weer 10 seconden goed, en dan komt het weer etc. Het verpest het hele TV kijken zo. En af en toe valt het hele beeld weg en staat er dat de kabels niet zijn aangesloten, maar dit gaat dan na een paar seconden vanzelf ook weer weg. Ik heb al de smartcard geheractiveerd, de hele receiver gereset, alle stekkers nagechecked en steviger erin gestopt, maar niets helpt. Het lijkt eerder erger te worden met de dag.
Normaal heb ik dit soort vervormingen alleen met onweer, maar nu is het gewoon al dagen prima weer en heb ik het nog. Er zit ergens iets fout, maar waar?

Geplaatst:

Mijn eerste gedacht, vooral als je schrijft komt bij onweer, vermoed ik dat de schotel niet correct staat afgesteld, of dat er corrosie in de kabel aanwezig is. controleer even de signaal meter van de ontvanger.

Als je met een duo lnb werkt, kijk even of je dat ook hebt op bvb ARD HD of ZDF HD. dat zijn FTA zenders op 19,2°

mocht dit perfect gaan, dan vermoed ik een slechte ontvangst van de 23,2 of de astra 3 satelliet.

Geef U schotelopstelling gegevens eens op en als het mogelijk is enkele foto's van de opstelling. Dit doe je via "gebruik de volledige editor" bij reageren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Om de 10 seconden zou kunnen betekenen dat er een DECt telefoon of een WiFi station de boel verstoort.

Ook zou je LNB rrn probleem kunnen hebben.

Aangezien je verder geen informatie geeft over je antenne en ontvanger blijft het verder koffiedik kijken.

Afhankelijk van je merk/type ontvanger hoort deze vraag ook thuis in een andere rubriek, hier worden alleen vragen over Canaldigitaal gepost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...