Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Met de VTi software update van vandaag lijkt bij het schakelen naar de UHD zender Test1 de ontvanger vast te lopen.

Er verschijnt links boven in het beeld een balkje met blokjes die van links naar rechts oplichten, alsof er wat geladen wordt.

De box is niet meer via de afstandsbediening te benaderen en de open webif stopt.

Mijn box downscaled het 2180 formaat naar 1080P.

Alleen uitschakelen via de netschakelaar lost het probleem op.

Het probleem is bij mij reproduceerbaar.

Tot gisteren kon ik zonder problemen zappen tussen deze en andere UHD zenders, ik neem aan dat dit te maken heeft met de update van vandaag.

- update plugin videomode (2015-11-03)

support HDMI colorspace setup
    please set colorspace to RGB when there are problems in 2160p mode

Voor de volledigheid, colorspace omschakelen helpt niet tegen het vastlopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Misschien ook plug-ins geinstalleerd?

Een plug-in kan ook voor zulke problemen zorgen. Kan zijn dat de plug-in zelf niet goed is, of icm. de nieuwe VTi update niet goed werkt.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb alleen oscam geinstalleerd, voor de Canaldigitaal zenders.

Verder nog niet bezig geweest met plugins.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb precies hetzelfde op mijn solo 4k en hier maak ik gebruik van een uhd tv

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Of je houd 5 tot 10 sec de power knop in van je afstandbediening.(Dit is een reset)

Zo blijft er stroom op staan, denk dat je dan minder kans hebt dat bestanden corrupt raken.

Zo hoef je hem ook niet uit te schakelen via schakelaar.

Geplaatst:

dank je voor de tip !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• Moderator
Geplaatst:

Alleen werkt dat niet op de Solo 4K

Ik kende die reset al van de Rebox.

• Moderator
Geplaatst:

Is er eigenlijk een vaste plek bij de imagebouwer waar je dit soort ervaringen kunt terug koppelen?

• Moderator
Geplaatst:

op de website van vti denk ik? Voor zover ik ben geinformeerd hebben zij wel contact met de leverancier in het geval er iets aan de drivers schort, en dat lijkt mij hier wel het geval als ik het zo eens lees.

http://code.vuplus.com/-> zo te zien is er vandaag weer een image gemaakt voor de 4k van de fabrikant

http://archive.vuplus.com/download/drivers/<- hier kan je alleen de drivers downloaden. Zo te zien echter nog niet voor de solo4k... Zo te zien is dat al even niet meer in gebruik jammer genoeg.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

De update van vandaag heeft het probleem nog niet opgelost, hij loopt vast op een van de SES demo zenders, test 2.

Geplaatst:

de aac codering werkt op alle andere uhd zenders gewoon goed ik weet niet wat er met deze zender aan de hand is waar het probleem ligt

• Moderator
Geplaatst:

Voor de update van 2 dagen geleden waren er geen problemen.

Ik neem aan dat er aan de zenderkant niets veranderd is, wat er wel veranderd is, is de 2160 screen aansturing d.m.v. een update.

Ik zie mijn tv bij het schakelen naar die zender een aantal keren van formaat veranderen.

Geplaatst:

Ceesv dat klopt dat merk ik hier ook dat het niet vlotjes verloopt de schakeling naar die zender

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer iemand nog een 4k in gebruik heeft met de sftware van een paar dagen geleden, en die heeft geen problemen...

Waar duiden eigenlijk die lopende grijze blokjes op links boven in het scherm, wanneer hij vastloopt?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...