Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Via webif kan je tv stations zien.

Maar ik zou een radiozender, die ik via mijn solo in de living ontvang, willen beluisteren met mijn internet radio op de slaapkamer, omdat geen kabels mogen.

Ik kan via een bepaalde weg urls ingeven, om bvb radio stations die niet gekend zijn te beluisteren.

Nu dacht ik, zou dit ook gaan voor radiozenders via de solo?

Als je op webif, op het tv'tje klik maakt hij een stream.m3u aan. Zou ik die link in mijn internet radio kunnen plaatsen, of licht het toch iets complexer?

Ik zou natuurlijk ook een low power fm zender kunnen gebruiken, maar dan kunnen mijn buren ook meeluisteren. Het is een klein appartemen complex.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Of de stream die in de m3u file staat ook werkt in de internetradio zou je kunnen proberen.

Ik heb het net even geprobeerd met een stream van de Dreambox af te spelen op een Sonos player, maar dat werkte dus niet.

Maar waarom zou je niet gewoon de radiozender rechtstreeks via internet beluisteren i.p.v. via de Solo? De meeste radiostations worden ook wel via internet gestreamd.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Niet het station, die ik wil beluisteren. :(

Maar ik doe het verlopig anders. ik neem ze op in ts, zet ze om naar mp3, om via die radio af te spelen. helaas ziet hij de mp3's niet op de stick staan. Misschien via Upnp?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Een andere, wel omslachtige methode, is om de stream te openen op VLC Media PLayer en vanuit VLC weer opnieuw te streamen, deze mogelijkheid zit in VLC. Maar het nadeel daarvan is dat dan een computer continu moet aan staan voor VLC.

Ik verwacht dat het mogelijk moet zijn om de stream rechtsreeks uit de VU Solo te halen (wellicht via een plugin), maar daar heb ik helaas geen ervaring mee. Ik hoop dat iemand anders een betere tip heeft.

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...