Ga naar inhoud


Vitaya en Vier nietmeer op Astra 23° ? (vanaf 3/11/15)


Gast DIGIBOY

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

 

Ik heb de nieuwe zenderlijst ingeladen op mijn samsung Smart tv maar Vier en Vitaya zitten er nietmeer bij... zitten deze zenders terug op Astra 19° ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de mail ook gekregen. Voor het eerst staat er nu ook iets op hun info kanaal. Maar als het waar is wat hier al gezegd geweest is, is die info pagina niet juist. Staan de zender niet nogsteeds op DEZELFDE frequentie ? Enkel de synbol rate zou verhogen naar 29900, NIET de frequentie, zodat je de zenders opnieuw moet scannen of updaten om terug beeld te hebben.

Uw lijstje klopt niet - op vier heb ik wel nog beeld. De juiste zenders die wijzigen staan op het info kanaal. Staat ook op de klanten service

http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/klantenservice/service-status.aspx

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

terug een fastscan doen van tvv en ook canaal digitaal voor de nederlandse abonees

en het zou toch terug moeten werken hier althans

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een fastscan gedaan met optie TV Vlaanderen en weer met optie Canal Digitaal. Alle zenders keurig aangepast. Mooie van de fastscan is dat de kanalen ook automatisch in mijn eigen favorietenlijst werken.. Hoef dus niet eens de nieuwe kanalen te verschuiven naar mijn favorieten. Ook aan de zender references is niets gewijzigd dus ook geen aanpassing aan de picons (deze keer)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdagochtend, 4 oktober: nieuwe scan gedaan Astra 23°: Nog steeds ontbreken de zenders Vitaya en Vijf, staan zelfs niet in de scanlijst! (ik gebruik een samsung tv met ingebouwde tv vlaanderen module).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werken ze gewoon na de scan, misschien je apparaat eens herstarten of je module eens er uit trekken en terug pluggen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2de scan gedaan....alle volgende kanalen staan niet meer in mijn scanlijst: VIJF, Vitaya, Acht, JIM, Ketnet, vtmKzoom, Kanaal Z, MTV, NGC HD, ONS, Cartoon Network, Penthouse, Man-X, Klara, MNM, Studio Brussel, Q-Music en JOE FM.

 

Kan het zijn dat deze zenders van symbol-rate veranderd zijn? Want dan ben ik verplicht een Tv Vlaanderen ontvanger te gaan kopen...misschien is dat hun bedoeling?? Allemaal heel erg klantvriendelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens een software update gedaan van je tv ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat anders foto"s zien van welke stappen jij doet met een fastscan

ps:staat er ook vermeld dat jou zenderlijst word verwijderd?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb fastscan gedaan voor Astra 23° ... heb beeld op een HD, Canvas HD, VTM HD, Vier HD maar de zenders vijf, vitaya enz vindt ie nietmeer terug na een scan! Ik ga vanavond nog eens opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je lnb instellingen ook nog goed 

ook op 10600mhz staan ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een fastscan gedaan met optie TV Vlaanderen en weer met optie Canal Digitaal. Alle zenders keurig aangepast. Mooie van de fastscan is dat de kanalen ook automatisch in mijn eigen favorietenlijst werken.. Hoef dus niet eens de nieuwe kanalen te verschuiven naar mijn favorieten. Ook aan de zender references is niets gewijzigd dus ook geen aanpassing aan de picons (deze keer)..

 

Bij mij bij TVV na een uur op Astra 1 en kanaal 14 niente nieuwe kanalenlijst.

Ondanks goedgekeurde TV en witte module.

 

Zelf de fast scan gedaan maar mooi alle favorieten weg. Niet iets om vrolijk van te worden.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo,

 

Mijn SONY tv met witte module laadt ook niet (altijd) sommige wijzigingen, eigenlijk was het geen nieuwe "lijst" doch enkel de Symbolrate die opgeschroefd werd op bewuste transponder - Gisteren ook nog bij een gecertificeerde Samsung, met (nog) een wereldbol module erin, een nieuwe TV-VL-FastScan uitgevoerd en had meteen alles terug, klant maakt wel geen gebruik van een favorietenlijst.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met de witte module en fast scan in mijn Samsung ook snel alles terug.

Maar mag de favorieten opnieuw instellen.

 

Bij de wereldbol module komt mij dit probleem niet bekend voor. Gelukkig heb ik er nog een. Volgende keer maar daarmee proberen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een samsung smart tv en lnb staat op 10800...    na scan vindt ie de zenders vijf,vitaya, mtv enz niet terug.

Reden: ik kan de "symbolrate niet handmatig aanpassen in mijn tv menu!" moet ik nu verplicht een tv vlaanderen ontvanger gaan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...