Ga naar inhoud


Vitaya en Vier nietmeer op Astra 23° ? (vanaf 3/11/15)


Gast DIGIBOY

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Terug naar fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw inscannen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je geen netscan doen ? Dan worden normaal alle transponders aangepast.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Satelliet ontvangers, geintegreerd in tv's zijn soms erg rudimentair.

 

Zelfs bij Panasonic moest ik een tijd geleden terug naar de fabrieksinstelling om de radio zenders weer terug te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een samsung smart tv en lnb staat op 10800...    na scan vindt ie de zenders vijf,vitaya, mtv enz niet terug.

Reden: ik kan de "symbolrate niet handmatig aanpassen in mijn tv menu!" moet ik nu verplicht een tv vlaanderen ontvanger gaan kopen?

 

Ik heb ook een Samsung.

Hoe handmatig aanpassen zou moeten gaan weet ik niet (is me ook te bewerkelijk) maar via het menu automatisch inscannen op TVV HD kanalenlijst leverde weer alle zenders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet wel 10600MHz zijn

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung's zijn een ramp qua DVB-S2 bedieningsgemak. Het enige wat helpt s de transponder verwijderen (12129). Dan nieuwe transponder aanmaken maar nu met de correcte parameters 29.900 8PSK i.p.v. 27 500 QPSK. Dit opslaan. TV uitzetten. Na een paar seconden weer aanschakelen en fastscan uitvoeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn samsung gaat het als volgt (handmatig want bij automatich afstemmen verlies  je eventueel een aantal kanalen):

ga naar menu

kanaal

HANDMATIG afstemmen

Satelliet (bijvoorbeeld AstraX)

scannen

transponder

en dan doorloop je de transponderlijst tot als je op  "NIEUW" uitkomt en dan verder de frekwentie, symbolrate enz ingeven.

voor de tv is dit een nieuwe transponder die hij toevoegt aan de ljst want je kan de symbolrate niet afzonderlijk wijzigen. De oude transponder met dezelfde frekwentie maar andere symbolrate blijft ook bewaard.

De nieuw gevonden kanalen vind je helemaal onderin de kanalenlijst en zal je dus best van plaats veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gors: Ik heb ook een Samsung Smart Tv en heb volgende gedaan:

- menu--Kanaal--Handmatig afstemmen--Astra 23--scannen--transponder (12129)--Symbolrate 29900--polarisatie V-

 

(ingegeven onder het menu "Nieuw")

 

Moet ik nu alle zenders eerst opnieuw inscannen of waar vind ik nu de zenders terug die onder 29900 uitzenden?

Heb bestaande lijst overlopen maar daar is niets aan gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

mijn Philips (die draait onder Android) heeft de aanpassingen automatisch doorgevoerd.

Niets moeten aanpassen, zelfs geen fastscan moeten uitvoeren.

 

Dus soms kan het ook al eens soepel gaan.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het volgende gedaan (samsung smart tv)

 

Handmatig frequentie ingegeven & symbolrate & Vertikale pol. & satelliet scannen... eindelijk terug ontvangst Vitaya, Vijf enz...

 

En nu uitkijken naar de volgende zenderwijziging bij Tv Vlaanderen?....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet ontvangers, geintegreerd in tv's zijn soms erg rudimentair.

 

Zelfs bij Panasonic moest ik een tijd geleden terug naar de fabrieksinstelling om de radio zenders weer terug te krijgen.

Ceesv, zou best kunnen dat je een maximum had bereikt qua zenderopslag en dan werpt hij de radiozenders uit de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het volgende gedaan (samsung smart tv)

 

Handmatig frequentie ingegeven & symbolrate & Vertikale pol. & satelliet scannen... eindelijk terug ontvangst Vitaya, Vijf enz...

 

En nu uitkijken naar de volgende zenderwijziging bij Tv Vlaanderen?....

Dat heb je dan goed gedaan, heb dit ook moeten doen met mijn LG TV, maar heb alleen de transponder 12129V symbolrate verandert en dan transponder terug toegevoegd en had alles terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2de scan gedaan....alle volgende kanalen staan niet meer in mijn scanlijst: VIJF, Vitaya, Acht, JIM, Ketnet, vtmKzoom, Kanaal Z, MTV, NGC HD, ONS, Cartoon Network, Penthouse, Man-X, Klara, MNM, Studio Brussel, Q-Music en JOE FM.

 

Kan het zijn dat deze zenders van symbol-rate veranderd zijn? Want dan ben ik verplicht een Tv Vlaanderen ontvanger te gaan kopen...misschien is dat hun bedoeling?? Allemaal heel erg klantvriendelijk!

duidelijk nog een beginner

alles werkt normaal.handleiding er bij nemen en volgen hoe te scannen.

en anders op 4 zetten even geduld  en er is beeld.

aangepast door fendtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...