littlesister Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 Ik zoek de beste oplossing voor een groot huis met 8 TV aansluitingen. Wat is hiervoor de beste opstelling? Heb ik voor Astra 1 en 3 dan 2 octa LNBs nodig, 8 coaxkabels naar 8 receivers via Disecq? Via interne cardsharing wil ik vervolgens 1 receiver met kaart als cccam server opzetten en 7 receivers als clients. Dat moet toch werken? Is dit de meest logische manier om dit voor elkaar te krijgen? En welke goedkope meest simpele receiver (puur voor de gebruiker om TV te kijken; geen menu's/instellingen) zou dan het meest geschikt zijn? Alvast bedankt!
Sprietje Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 Beste littlesisterIn welke plaats komt de schotel te staan?Weet je ook al welke schotel je gaat gebruiken?
littlesister Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Geplaatst: 5 november 2015 Beste littlesister In welke plaats komt de schotel te staan? Weet je ook al welke schotel je gaat gebruiken? Eehhh, buiten op het dak richting het zuiden :-) (in het zuiden van het land voor zover relevant). Ik denk de Cahors bigsat
Sprietje Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 OK, in Nederland dus.Als je op 8 plaatsen betrouwbaar TV wilt kijken, dan zou ik toch zeker geen Bigsat nemen waar je alleen maar smalle lnb's op kunt plaatsen.Ik zou dan toch voor lnb's gaan met een normale kop van 60mm en daarvoor heb je minimaal een schotel nodig van 85cm breed. Daarmee heb je ook een hele goede regenreserve, een stuk beter dan de Bisat.Ik zou zeker niet met octo-lnb's werken maar met twee quattro-lnb's die je op een 9/8 multiswitch, bijvoorbeeld deze: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=12&id=231Deze koop je in Duitsland al voor €95,- Dat is heel wat goedkoper dan twee octo-lnb's en 8 stuks 2/1 multiswitchen.Voor €13,- meer koop je een multiswitch met 10 aansluitingen.
wolverine Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 (aangepast) Maar met 1 kaart voor Canal Digital gaat dit niet lukken om 8 aansluitingen gelijktijdig van gecodeerd materiaal te voorzien. Minimum 2 en dat zal dan ook op het randje zijn indien er wat rondgezapt wordt 5 november 2015 aangepast door wolverine VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Moderator ceesv Geplaatst: 5 november 2015 Moderator Geplaatst: 5 november 2015 De kaart gaat in een strafmode en zal zwart beeld geven indien je meer dan 4 aanvragen op de kaart los laat. wanneer je zapt binnen het tijdsvenster zou het zelfs sneller vast kunnen lopen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 5 november 2015 Geplaatst: 5 november 2015 (aangepast) wolverine schreef op 05 Nov 2015 - 16:51: wolverine schreef op 05 Nov 2015 - 16:51:Maar met 1 kaart voor Canal Digital gaat dit niet lukken om 8 aansluitingen gelijktijdig van gecodeerd materiaal te voorzien. Minimum 2 en dat zal dan ook op het randje zijn indien er wat rondgezapt wordt Dat ligt er aan hoeveel mensen er tegelijk kijken natuurlijk, als het voor 1-2 personen is voldoet 1 kaart prima. 5 november 2015 aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
littlesister Geplaatst: 6 november 2015 Auteur Geplaatst: 6 november 2015 De kaart gaat in een strafmode en zal zwart beeld geven indien je meer dan 4 aanvragen op de kaart los laat. wanneer je zapt binnen het tijdsvenster zou het zelfs sneller vast kunnen lopen. Huh? Dus als je veel zapt met 1 TV gaat hij op zwart? Canal Digitaal staat internal cardsharing toe (en helpt zelfs mensen met de instellingen heb ik begrepen), dus dat zou dan tegen hun eigen principes zijn. Dat ligt er aan hoeveel mensen er tegelijk kijken natuurlijk, als het voor 1-2 personen is voldoet 1 kaart prima. Het zal maximaal een scherm of 4 tegelijk zijn schat ik in. Hoe doen ze het dan in hotels of bejaardentehuizen? Of zitten die per definitie niet op een schotel?
Sprietje Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Beste littlesisterHotels, bejaardentehuizen en vakantieparken hebben speciale kaarten. Die zijn verkrijgbaar via CanalDigitaal Zakelijk.
Tripleboy Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Beste littlesister Hotels, bejaardentehuizen en vakantieparken hebben speciale kaarten. Die zijn verkrijgbaar via CanalDigitaal Zakelijk. Vanaf 37,50 € per maand, tot 57,50 per maand. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
wolverine Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Het zal maximaal een scherm of 4 tegelijk zijn schat ik Dan vrees ik dat je niet genoeg gaat hebben met 1 kaart VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
littlesister Geplaatst: 8 november 2015 Auteur Geplaatst: 8 november 2015 Ik zou zeker niet met octo-lnb's werken maar met twee quattro-lnb's die je op een 9/8 multiswitch, bijvoorbeeld deze: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=12&id=231 Wat doet dan een 4x8 switch? Kun je dan niet met 8 tvs iets verschillends kijken? http://www.galaxy-marketing.com/images/diseqc9.jpg
Moderator ceesv Geplaatst: 8 november 2015 Moderator Geplaatst: 8 november 2015 Ja, dat gaat voor wat betreft het antennesignaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
littlesister Geplaatst: 8 november 2015 Auteur Geplaatst: 8 november 2015 Ja, dat gaat voor wat betreft het antennesignaal. Wat bedoel je met 'voor wat betreft het antennesignaal'? Voor wat betreft werkt dit niet dan? en...not being an expert....wat is dan het voordeel van een 9/8 multiswitch t.o.v. 4x8? Thanks!
Moderator ceesv Geplaatst: 8 november 2015 Moderator Geplaatst: 8 november 2015 4/8 is voor 1 satelliet, 8 aansluitingen 9/8 is voor 2 satllieten + je kabeltv/digitenne signaal, 8 aansluitingen. Voor het decoderen van het signaal zal je of intern moeten sharen of elke ontvanger zijn eigen kaart moeten geven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen