Ga naar inhoud

8 TVs op 1 schotel - wat is de beste opstelling/configuratie?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

4/8 is voor 1 satelliet, 8 aansluitingen

9/8 is voor 2 satllieten + je kabeltv/digitenne signaal, 8 aansluitingen.

Voor het decoderen van het signaal zal je of intern moeten sharen of elke ontvanger zijn eigen kaart moeten geven.

ok, dus voor de basis nederlandse zenders zou je alleen Astra 3 nodig hebben en zijn 4 kabels vanuit de schotel met een 4*8 switch dus voldoende?

Geplaatst:

Bij gebruik van 8 satellietontvangers heeft een multiswitch diverse voordelen.
- Het is een stuk goedkoper. Geen kosten van 8 diseqc-switches en gebruik van veel goedkopere quattro-lnb's
- Het verdeelstation, de multiswitch zit droog binnen en niet nat buiten zoals diseqc-switches.
- Je kunt eventueel op voorhand al kiezen voor wat extra aansluitingen. Bij een octo-lnb zit je met 8 aansluitingen op het maximum.
- Je kunt via dezefde coaxkabel die naar de satellietontvangers gaat ook het kabelsignaal of terrestrial signaal van een antenne samenvoegen via een aparte aansluiting op de multiswitch.

• Moderator
Geplaatst:

ok, dus voor de basis nederlandse zenders zou je alleen Astra 3 nodig hebben en zijn 4 kabels vanuit de schotel met een 4*8 switch dus voldoende?

Niet alle programma's uit het abonnement zitten op Astra 3, enkele stations zitten en blijven op Astra 1.

De fastscan lijst of software update gaat nog hoofdzakelijk over Astra 1.

Verder heb je bij alleen Astra 1 en 3 niet de beschikking over de Engelse zenders

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hola @ceesv, fastscan lijst en update zitten WEL op astra 3 (en astra 1)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Als het gaat om hetzelfde adres, zal er toch een extra kaart nodig zijn. Ik gebruik 3 ontvanger, waarbij 1 kan opnemen, en dan gaat oscam wel tekeer om strafmode te voorkomen. Ik weet niet welke mensen dit zullen gebruiken, maar als de tv uitgaat, en ze vergeten de ontvanger op standby te zetten, zal dit misgaan. Met oscam, is dit alles goed te regelen. Je kan bepaalde ontvangers met zenders onmiddelijk naar de extra kaart verwijzen, zodat de sid aanvragen op de hoofdkaart gespaard blijven en die kan dan meer extra zenders tonen, als je gaat voor een hoger pakket op die kaart. Hou wel rekening dat via deze niet alle zenders te zien zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Hola @ceesv, fastscan lijst en update zitten WEL op astra 3 (en astra 1)

Dat klopt, maar er zijn maar enkele ontvangers die daarmee om kunnen gaan.

De rest heeft nog geen software update die het inlezen op astra 3 mogelijk maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Niet alle programma's uit het abonnement zitten op Astra 3, enkele stations zitten en blijven op Astra 1.

De fastscan lijst of software update gaat nog hoofdzakelijk over Astra 1.

Verder heb je bij alleen Astra 1 en 3 niet de beschikking over de Engelse zenders

Volgens mij zijn dat bij het basispakket alleen de muziekzenders. Alle 'gewone' zenders zitten allemaal op Astra 3:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Een fastscanlijst of softwareupdate vind ik niet zo spannend geloof ik. Dan is er toch geen reden om twee LNBs te installeren? En heb ik aan een 4x8 en 4 Coax kabels als ik het goed begrijp voldoende.

Volstaat een kleinere schotel dan ook?

• Moderator
Geplaatst:

Volgens mij zijn dat bij het basispakket alleen de muziekzenders. Alle 'gewone' zenders zitten allemaal op Astra 3:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Een fastscanlijst of softwareupdate vind ik niet zo spannend geloof ik. Dan is er toch geen reden om twee LNBs te installeren? En heb ik aan een 4x8 en 4 Coax kabels als ik het goed begrijp voldoende.

Volstaat een kleinere schotel dan ook?

Hangt van je ontvanger af, of je een fastscan lijst niet spannend vindt.

Sommige goedgekeurde ontvangers zullen dan geen beeld geven.

Een kleinere schotel heeft een kleinere slecht weer reserve.

Geplaatst:

Hangt van je ontvanger af, of je een fastscan lijst niet spannend vindt.

Sommige goedgekeurde ontvangers zullen dan geen beeld geven.

waarschijnlijk enigma2 te flashen linux receivers met cccam

• Moderator
Geplaatst:

Inderdaad, maar voor de volledigheid dient het wel gemeld te worden.

Wanneer het Linux ontvangers zijn, is er dan ook iemand met kennis aanwezig om regelmatig de zenderlijsten te updaten?

Geplaatst:

Ik heb gezien, dat je bij fastscan er een optie is automatische fastscan. Als dit op ja staat, en er wordt een nieuwe scan gedaan bij een wijziging, dan zijn er weinig problemen.

Maar ik veronderstel, dat het over eenzelfde woning gaat, en dan is het inlezen van een zenderlijst fastscan van 8 linux ontvangers niet zo'n werk. Laat ons eens zeggen 30 minuten?

Als die 8 tv's op verhuurde kamers staan, is dit andere koek, maar dan kan t.s. in strijd zijn met het beleid van M7. Ik ken de wetgeving in Nederland niet.

In België, heb je bvb een andere regelgeving, als het bvb om een beschutte woonvorm gaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Kan je a.u.b./s.v.p. on topic blijven?

Geplaatst:

Als je van plan bent slechts 1 satelliet te ontvangen, dan kun je natuurlijk goedkoper een octo-lnb nemen. Een Inverto octo-lnb koop je in Nederland al voor €36,-
Het nadeel is dat je met 8 coaxkabels naar binnen moet maar het kan een voordeel zijn dat je vanaf de schotel al meteen naar de verschillende richtingen kunt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen