Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een VU+Duo2 met daarop openPli (recente versie). Vorige week heb ik daar een WD HD van 2TByte geformatteerd met NTFS in geplaatst en dat werkt allemaal goed. Echter wanneer ik via mijn locale (gigabit) netwerk een bestand van mijn pc naar de hd in de duo2 kopieer, bijvoorbeeld een mp4 bestand van 1 GByte, dan is de snelheid rond 8,5 MByte/s. Op zich geen probleem wanneer het om een enkel bestand gaat maar de duo2 heeft een gigabit netwerkinterface en de snelheid zou (theoretisch) 100 MByte moeten zijn.

Kopieren van hetzelfde bestand vanaf duo2 naar pc gaat aanzienlijk sneller, ongeveer 35 MByte/s. De resultaten blijven vrijwel identiek bij gebruik van pc met windowsXP, windows7 of Linux. Ook vrijwel geen verschil met andere netwerkkabels (cat5e en cat6) of p2p verbinding met crosskabel. Kopieren via FTP idem dito: zelfde resultaten. De hd in een andere pc en dan kopieren via netwerk is wel snel, rond de 80MByte/s.  Het probleem lijkt in de duo2 te zitten. Maar Ethtool (via telnet) geeft aan dat de nic in 1000 bit mode / full duplex staat.

Ligt het aan samba/smb/cifs instellingen of andere instellingen voor de ethernetverbinding? Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met de vu+duo2 of weet iemand hier een aanpassing of oplossing voor ?

groet,

bobbyR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...