Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

binnenkort verhuis ik naar Vilnius in Litouwen. Welke schotelgrootte heb ik nodig om Astra 19.2, 28.2 en 23.5 te ontvangen en welke zijn de verschillende afstellingen (azimuth, elevatie, skew,...).

Grtn,

Francis

Geplaatst:

Welkom op dit forum

Ik zie dat je in Vilnius in Litouwen ook de Astra 28,2 wilt ontvangen.
Heb je bepaalde zenders in gedachten die je van de Astra 28,2 wilt ontvangen?

Geplaatst:

Tja, dat kun je wel vergeten. Die zenders zitten op de UK-Spotbeam en zijn in Polen al bijna niet meer te ontvangen. In Posnan niet zo ver van de Duitse grens al een schotel van 2 meter. In oost Polen ontvangt niemand de Spotbeam al meer.
Het enigste wat je van de Astra 28,2 kunt ontvangen zijn ongeveer 200 zenders op de Europa-beam van de Astra 28,2 maar het is de vraag of die zenders je interesse hebben.

Geplaatst:

Daar had ik al angst voor.

Hoe zit het met de Astra 1 en 3 ?

Indien ik een te grote schotel voor deze moet hangen, zal ik waarschijnlijk mijn TVV abonnement opzeggeb eboverschakelen naar een slingbox via het telenetabonnement van mijn ouders in België. Heb er al genoeg over gegoogled maar heb geen ervaring met dergelijk systeem.

Geplaatst:

De Astra 19,2 en 23,5 liggen volgens de footprint binnen het gebied van een 60cm-schotel maar om de zenders van CanalDigitaal goed te kunnen ontvangen raad ik toch minstens een schotel aan van 70cm. Nog iets groter is beter en makkelijk te combineren met een duo-lnb. Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat er in de winter nogal eens sneeuw op de schotel zal liggen waardoor je een mindere ontvangst hebt.

Een hele goede combinatie zou zijn een Triax 88 (85cm breed en 95cm hoog) samen met een Inverto 4,3 graden monoblock voor een 80-85cm schotel.

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Geplaatst:

Ik heb momenteel een Triax 78 met 3 LNBs voor de 3 astra's hier in het Zwarte Woud.

Volgende week ga ik naar Vilnius om een woning te zoeken. Het is dus zelfs nog afwachten of ik een schotel kan of mag hangen.

Indien dit absoluut niet kan, zal ik moeten overstappen op een slingbox. Maar de vraag is of de beeldkwaliteit ook zo goed is als bij satelliet, zelfs met voldoende sterk internet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...