Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nee want de kabels dat van de lnb komt gaat direct naar de ontvanger....

ik kap er even mee even frisse neus halen mischien dat mij iets opkomt.. je hoort wel van mij...

iedereen die mij heeft proberen te helpen dank je wel.

Groetjes.

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Bij Tunerconfig heb ik Tuner A op Standaardgebruiker, Op Diseqc A/B gezet, Poort A ; Azerspace 46.0E  Poort B Azerspace 46.0E , 22kHz optie; ja , Verstuur Diseqc ; nee.  Tuner B is '' gelijk aan Tuner A ''

dit klopt helemaal niet.

beide tuners (dus a en B) op enkel zetten

geen diseqc, want je zegt nergens dat er een switch tussen zit.

Geplaatst:

anders de coax eens anders zette 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

dit klopt helemaal niet.

beide tuners (dus a en B) op enkel zetten

geen diseqc, want je zegt nergens dat er een switch tussen zit.

kijk hier effe

https://www.sat4all.com/forums/topic/349633-2-dvb-s-tuners-op-twin-lnb-aangesloten-hoe-nu-veder/?p=2338480

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

Heeft niks met software te maken,waarschijnlijk LNB  defect .Opname moet  in   princiepe altijd voorrang hebben .

@columbo, ik heb op me eeerste bericht aangegeven dat de lnb goed is. Als dat niet zo was kon ik ook op verschilende tuners naar kanalen zoeken bekijken of iets opnemen. Opnemen met Tuner A lukt wel maar ook wel met B alleen, als ik iets opneem met Tuner B ( wat overgins automatisch zo wordt ingesteld door mijn decoder, dit kan ik ook niet wijzigen.) en met Tuner A naar andere zender wil kijken wat op andere fequentie zit kan dit niet, krijg ik melding '' afstemmen mislukt of géén vrije tuner'' .

@smetje , ik heb het volgende geprobeerd. De kabels heb ik andersom aangesloten net wat je zei maar de resultaat is de zelfde. De enige optie die blijft is een software update of over naar XMBC maar dan krijg ik de softcam niet aan de praat één of andere manier.. De drivers die werken niet goed met XMBC. En softcam heb ik juist nodig om NL zenders te kunnen zien. Weet jij hoe ik een backup van mijn installingen kan maken en na een update het installingen terug kan zetten?

Geplaatst:

Dus om duidelijk te zijn :

Opnemen met Tuner A op tp 1 ==> kijken naar kanaal op tp 2 die niet in zelfde kwadrant zit ==> ok

Opnemen met Tuner B op tp 1 ==> kijken naar kanaal op tp 2 die niet in zelfde kwadrant zit ==> nok

zie ik het zo goed?

En op welke kanalen heb je dit getest?

En welke satelliet ontvang je met die ene lnb die rechtstreeks aangesloten is?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst: (aangepast)

maar 1 sat met twin lnb

Azerspace 46.0E

en je kan natuurlijk maar 1 tuner instellen voor opname...de andere dient om gewoon zenders te zien

aangepast door smetje limb.BE

in dit geval als je ze allebij hebt ingesteld voor opname 

dan zou ik een andere lnb met 4 aansluitingen nemen en een coax kabel bij trekken + 1 extra tuner bij plaatsen in je ontvanger

hij heeft toch plaats voor 4 tuners

https://www.sat4all.com/forums/topic/343781-editie-24-mutnt-hd2400/

post-41606-0-30873200-1446838726.jpg

Geplaatst:

maar 1 sat met twin lnb

Azerspace 46.0E

en je kan natuurlijk maar 1 tuner instellen voor opname...de andere dient om gewoon zenders te zien

Ja is logisch maar blijkt toch verschil te zijn of hij de ene of de andere tuner instelt....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

https://www.sat4all.com/forums/topic/349633-2-dvb-s-tuners-op-twin-lnb-aangesloten-hoe-nu-veder/?p=2338457

in zijn eerste bericht vermeld hij toch dat ze allebij ingesteld staan voor opnamen 

dan heb je natuurlijk wel pech als je opdat moment naar een andere zender wil kijken die ook nog op een andere frequentie zit ..en dan is de tuner natuurlijk niet vrij

dus voorstel andere lnb en een tuner bij plaatsen en instellen op auto dan kan hij vrij blijvend verder genieten van de uitzending

Geplaatst:

Dat kon ik niet opmaken uit zijn eerste post maar inderdaad met 2 tuners heb je maar een mogelijkheid om 2 verschillende kanalen op te nemen indien ze op verschillende tp zitten.

Geplaatst:

Dat kon ik niet opmaken uit zijn eerste post maar inderdaad met 2 tuners heb je maar een mogelijkheid om 2 verschillende kanalen op te nemen indien ze op verschillende tp zitten.

> Als Test <

Tuner A , kanalen zoeken OK Opnemen OK

Tuner B , kanalen zoeken OK Opnemen OK

Geplaatst:

@wolverine als ik naar zenders kijk doe ik dat Tuner A , die wordt groen aangegeven . Tuner B wordt ook aangegeven maar de aangegeven kleur is geel. En geel staat voor op wacht o.a voor opname bijv. En ik opneem met Tuner B. Wanneer ik een zender opneem dat de zelfde ferquentie heeft als de zender waar ik opdit moment naar kijk dan is Tuner B nog steeds vrij en dan wordt Tuner A ook gebruikt voor opname. Kan ik gewoon naar andere zenders kijken. Maar het gaat fout wanneer ik een zender kijk en een andere zender uit een andere ferquentie wil opnemen. Dan krijg ik melding Afstemmen mislukt of géén vrije Tuner. En het rare is ook dit. Want normaal gesproken moet ik kunnen opnemen en ook naar andere zender die op een andere ferquentie zit kunnen kijken. Twin lnb's zijn hiervoor gemaakt.

@smetje klopt ik heb plaats voor 4 Tuners alleen 2 Tuners gebriuik ik voor DVB-S en twee gebruik ik voor DVB-C

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...