Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gaat hier over FTA kanalen?

Heb je al eens een volledige nieuwe flash gedaan zonder een terugzetten van oude backup?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

als je dus meerdere dingen tegelijk doet dan komt het voor je dat je je reactie onduidelijk maakt. En dat heb ik volgens mij bij mijn vorige reactie gedaan. Het zit dus zo : zender 1 t/m zender 5 zit op de zelfde ferqutenie bijv, 11700 H 2500 zender 6 zit op een andere ferqutenie bijv, 12220 V 3000 Neem ik een programma op van zender 1 kan ik naar zender 1 t/m 5 gewoon kijken. Maar neem ik een progamma op van zender 1 en wil naar zender 6 kijken dan lukt dit niet. Krijg ik de melding afstemmen mislukt of géén vrije tuner melding. Als je een Single LNB en 1 Tuner hebt dan kan je alleen naar zenders kijken en opnemen wat op de zelfde ferqutenie zit. en wil je dan naar zender 6 zappen en je krijgt dit melding is dat heel normaal. Maar wanneer je net als ik een Twin LNB of een Quad LNB hebt is dit melding abnormaal ! Als 1 Tuner bezet is hoort de andere vrij te zijn. Dus als ik een programa van zender 1 opneem moet ik gewoon naar zender 6 kunnen kijken. En zelfs moet ik in staat zijn om zender 1 en zender 6 op te nemen ondanks dat ze op verschillende ferquentie zitten. Met een Quad LNB en is er dus   Tuners aangesloten heb ik nog meer mogelijkheden; dan moet ik minimaal 3 zenders dat op verschillende ferqutenies zitten kunnen opnemen en naar de 4e zender dat ook op een andere ferqutenie zit kunnen kijken.
Ik hoop dat ik nu wel duidelijker ben met mijn probleem.

En Wolverine het maakt niet uit of het FTA zenders of betaald of HD/SD zenders zijn. Want het moet gewoon kunnen. Sterker nog mijn neef heeft het zelfde apparaat en de zelfde image en hij gebruikt de zelfde instellingen als ik

Bij Tunerconfig heeft hij Tuner A op Diseqc A/B gezet en Tuner B is ''gelijk aan A'' ingesteld. Voorkeur is Tuner A en Voorkeur voor opname is Tuner B. Bij hem werkt alles goed bij mij gaat het verkeerd. En het rare van het verhaal is dit probleem heb ik sinds een week of 2. Terwijl de image van mij nog een maand oud is..  Dit apparaat is eigenlijk bedoeld om het XMBC image te gebruiken maar de eerste versie van dit image heeft nooit goed gewerkt bij mij en bij mijn neef. Sindsdien heb ik het XMBC image niet geflasht op mijn decoder. Er is ondanks een nieuwe versie van XMBC downloadbaar mischien zet ik dat erop. Eerlijk gezet ik heb alles geprobeerd maar niks helpt ik denk dat ik een andere image of wat oudere versie van OpenPLI erop flash.

Veder smetje ik heb bewust voor een Twin LNB gekozen want ik wilde 2 Tuners voor DVB-S en 2 voor DVB-C gebruiken.  Nou dacht ik aan een quad LNB met een switch zodat van 4 kabel uiteindelijk 2 kabels ging worden maar een Quad LNB en een switch bijmekaar is vrij duur. 2e LNB vondt ik eerlijk gezegd niet nodig want ik kijk alleen naar sataliet 46.0 E . Tijd geleden had ik hier aan gedacht maar een Twin LNB leek me het beste keuze.

aangepast door RickBrouwer
  • Moderator
Geplaatst:

Wissel je antenne kabels eens om.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

dat had ik het eerste geprobeerd. LNB nakeken Tuners nagekeken alles werkt goed. ik heb alleen met Tuner A naar zenders gezocht en een zender opgenomen. Veder alleen met Tuner B naar zenders gezocht en een zender opgenomen . Alles werkt gewoon goed. Ik heb de kabel nagekeken en die zijn ook veder in orde... Dus ik weet het niet meer.. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe image moet flashen .. Veder zie ik niks dat de probleem kan veroorzaken....

Geplaatst:

Wel dat van FTA en gecodeerd zou nog kunnen indien je een CI-INSTEEKMODULE gebruikt en daar dan een kaart van je provider inzitten hebt en die kan maar 1 zender te gelijk aan.

Maar ik Denk dat je idd beter eens opnieuw flashed en alle instellingen nog eens manueel overloopt en instelt.

Je bent ook 100% zeker dat terwijl je een opname lopen hebt er niemand toevallig een kanaal streamt opeen tablet of smartphone / of staat er toevallig geen app op de smartphone open met een signaalzoeker?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

dit klopt helemaal niet.

....

geen diseqc, want je zegt nergens dat er een switch tussen zit.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

inderdaad.Als er geen switch is moet er geen disecq staan.Gewoon eenvoudig en de sat invullen .Bij BEIDE tuners en die gelijk aan weghalen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

inderdaad.Als er geen switch is moet er geen disecq staan.Gewoon eenvoudig en de sat invullen .Bij BEIDE tuners en die gelijk aan weghalen.

zo mag je dan de 2 apparte tuners invullen 

https://www.sat4all.com/forums/topic/349633-2-dvb-s-tuners-op-twin-lnb-aangesloten-hoe-nu-veder/?p=2338480

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst: (aangepast)

was niet in staat om eerder te reageren maar heb een nieuwe image erop geflasht en tuner A op Enkel gezet en Tuner B ook op enkel gezet. de voorkeur tuner en voorkeur tuner voor opname staat op auto. Zoals het hoort. En alles werkt weer zoals het werken moet. Ik neem zender 1 op en kan kijken naar zender 6.

Dus er was schijnbaar een fout in de image. Leden erg bedankt voor jullie hulp. Hierbij is mijn probleem opgelost. Dit topic kan wel gesloten worden :-)

Iedereen bedankt voor jullie hulp

Vriendelijke groeten , Rick Brouwer.

aangepast door RickBrouwer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...