Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De blauwe LED van onze 7020HD brandt nu al zeker een uur of drie aan een stuk.

Er loopt geen ingeplande opname en er vindt ook geen netwerkverkeer plaats anders dan een incidentele puls met de mediaserver in mijn NAS.

Verversen van de EPG misschien; nooit eerder meegemaakt dat dat akkefietje zo lang duurde....

Of ligt het naderende einde van de doos, na nog geen vier jaar gebruik, op de loer?

Wie weet eventueel raad?

Bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

er zal toch wel eenn timer actief zijn ,kijk eens in het menu Timer ,daar heb je een overzicht wat ergaande is.

ik  heb zelf ook de 7020 HD ,bevalt prima.

wat je ook kan doen is helemal opnieuw op starten ,mocht er niks in geprog.zijn.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie Columbo

Ik vind het ook een prima ding, hóór.

Er zijn/waren geen timer(s) actief maar toen ik zojuist de decoder uit wilde schakelen verscheen er wel de bekende pop-up dat er een timer actief zou zijn.

Raar!

Geplaatst: (aangepast)

Jan ,je moet het zo zien het is eigenlijk een computer ,en ook daar gaat wel eens wat fout ,en moet opnieuw opgestart worden.

computers ,de meeste fouten zitten tussen stoel en toetsenbord.

post-40587-0-79462100-1446828782.gif

aangepast door columbo
Geplaatst:

Ja, geen punt alhoewel ik bij dit soort zaken altijd bang ben dat iemand van buitenaf toegang tot de box heeft.

Dat ik het wachtwoord bij de laatste flash wijzigde, zal wel geen garantie op dat soort acties geven...

Geplaatst:

Dat malle blauwe ledje krijgt toch een staartje vrees ik...

Afgelopen nacht zaten we naar de radio te luisteren op een van de twee S2-tuners.

De tweede was onbezet en (DVB-C) USB-tuners C+D waren dat ook.

Toegegeven, ik had al een paar wijntjes op maar die blauwe LED was toch niet te overzien.

Snel de tv ingeschakeld waardoor ik nog net kon zien dat er een opname zou lopen op tuner 3.

Tijd was te kort om vervolgens naar de meterkast te lopen om te controleren of de tuner (in NAS) in kwestie daadwerkelijk werd aangesproken.

Het ledje doofde dus; kennelijk vond de inbreker de content maar niks.

Tja, het enige wat ik kan bedenken is de emu (CCcam).

Kun je je hiertegen wapenen?

In de Synology zie ik overigens geen "aanvallen"

Geplaatst:

De plugin Infobar Tunerstate kan hier wel handig zijn (enigma2-plugin-extensions-infobartunerstate).

Kan bv ook laten zien wanneer een tuner in gebruik is bij streamen (bv over het netwerk TV kijken).

Verschillende opties laten zich aan en uitzetten (want bij normaal gebruik kan het irritant worden).

Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2)

VTi 15.0.0

Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E)

EMP Centauri Multiswitch 13/8

Geplaatst:

Die aanvallen "ziet" de NAS niet omdat inlog en wachtwoord bekend is. Het is inmiddels bekend dat een aantal Apps waarmee je remote de timers kunt beheren de inlog gegevens linea recta doirsturen naar aangesloten IPTVservers.... Sites als gratisstreamen.nl, teeveeio.nl kopen deze gegevens om hun leden te voorzien van 'gratis' streams waarvoor ze zelf wél een jaarlijkse bijdrage eisen.

Ze hacken dus niet actief, maar de argeloze gebruiker van deze Apps geeft zelf onbewust de info door.

Geplaatst:

Zou je denken?

Het enige waarvan ik gebruik maak is een (betaalde) DDNS-dienst -myonlineportal.net- om van buitenaf toegang tot de webinterface van de doos te krijgen.

Behoort zo'n partij ook in de verdachtenbank?

Geplaatst:

Dat kan ik niet zeggen.. Geen lid van een dergelijke dienst... Weet alleen van een 2 tal Apps die direct na configureren je config direct doorstuurt... Binnen een dag is je box beschikbaar voor "derden"..

Geplaatst:

ik zou de ontvanger terug flashen 

ook als je een backup op je schijf hebt staan die eerst volledig verwijderen 

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...