hansputters Geplaatst: 8 november 2015 Auteur Geplaatst: 8 november 2015 Dank je! Sta met de rug naar de muur: de box heeft de laatst beschikbare unstable OE 2.0 (d.d. juni 2015) en is pas onlangs opnieuw ingeladen vanwege instabiliteit door de networkscan-plugin. Alternatieven, anders dan terug naar OpenPLi, zijn er niet
smetje limb.BE Geplaatst: 8 november 2015 Geplaatst: 8 november 2015 (aangepast) zet er eens de pli op is 10 minutjes werk 8 november 2015 aangepast door smetje limb.BE 2x Dreambox 900UHD TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
hansputters Geplaatst: 9 november 2015 Auteur Geplaatst: 9 november 2015 Ik zal het overwegen @smetje. Bedankt voor het meedenken. B.t.w.: het was omstreeks 00.30 uur weer prijs. Terwijl wij weer naar de radio luisterden op tuner A (S2) nam dit maal tuner B (S2) doodleuk op! En dit maal was er wel degelijk driftig netwerkverkeer.
smetje limb.BE Geplaatst: 9 november 2015 Geplaatst: 9 november 2015 Of verwijder je cam eens en en ontvanger terug opstarten en cam terug installeren en herstarten 2x Dreambox 900UHD TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
hansputters Geplaatst: 9 november 2015 Auteur Geplaatst: 9 november 2015 Morgen is er (hopelijk) weer een dag en ga ik aan de slag. Ook zal ik de box sowieso een ander vast Ip adres toekennen Wordt vervolgd, welterusten smetje
smetje limb.BE Geplaatst: 9 november 2015 Geplaatst: 9 november 2015 Morgen is er (hopelijk) weer een dag en ga ik aan de slag. Ook zal ik de box sowieso een ander vast Ip adres toekennen Wordt vervolgd, welterusten smetje zet hem gewoon op dhcp en netwerk herstarten ...als je dan een ip hebt dan kan je dhcp gewoon uitvinken en blijft dat ip vast staan 2x Dreambox 900UHD TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
hansputters Geplaatst: 9 november 2015 Auteur Geplaatst: 9 november 2015 Ja, dat heb ik intussen al gedaan. Vooralsnog neem ik maar een afwachtende houding aan en rijpt mijn voornemen steeds meer om maar een kant-en-klaar product van de kabelaar te nemen. Prachtig -niet te evenaren- beeld en verder geen gedoe. Alhoewel......ook zo'n decoder is natuurlijk niet vrij van bugs en problemen.
Gast Mimisiku Geplaatst: 9 november 2015 Geplaatst: 9 november 2015 Je adres van je box wijzigen heeft voor de inbreker geen enkel nut. Die komt via je WAN adres naar binnen.. Wel kun je de gebruikte poort wijzigen naar een intern webservertje. Daar zet je een index.html in met een mooi FBI logo... Gewoon je box verder afkoppelen van het internet en een weekje wachten.. De meeste inbrekers haken wel snel af af het streamen niet meer werkt...
hansputters Geplaatst: 9 november 2015 Auteur Geplaatst: 9 november 2015 (aangepast) Hartelijk bedankt voor je constructieve inbreng. Afkoppelen is helaas geen optie want dan zijn we verstoken van alle kabelzenders. (de content wordt via de in de NAS gestoken Sundtek's naar de Dream gestreamt) Een oplossing zou een nieuw WAN-adres zijn maar daarvoor moet de kabelmodem ca. 3 dagen van de stroom. Of ik zou Ziggo moeten vragen om me meteen op IPV6 te zetten maar dan is de box ook voor mij niet meer bereikbaar van buitenaf. Wat een dillemma's, ha ha 9 november 2015 aangepast door hansputters
jerpsx Geplaatst: 10 november 2015 Geplaatst: 10 november 2015 Dit moet toch op te lossen zijn zonder al te veel omwegen....als de aanname klopt dat er apps zijn geïnstalleerd die jouw toegangsgegevens doorsturen zou een schone flash een oplossing zijn. Dat zou ik eigenlijk sowieso wel doen als ik merk dat iemand ongeoorloofd toegang heeft tot mijn box. Daarna meteen het standaard wachtwoord veranderen, en klaar. Het opnieuw flashen kan even vervelend zijn, als je daarna weer de boel opnieuw in moet stellen (evt. belangrijkste dingen even noteren), maar als je dat eenmaal gedaan hebt ben je overal vanaf. Vraag me wel af welke apps jou bekend zijn Mimisuku? Neem aan geen plug-ins uit de standaard feeds....maar TS-media-achtige dingen zou ik niet van staan te kijken als die niet helemaal zuiver zijn nee. Ik kan me niet trouwens niet echt voorstellen dat dit voor "piraten" de basis is voor een streamingdienst. De eigenaar van de box moet dan een behoorlijke uploadsnelheid hebben om een mooie stream te verkrijgen (of een box met transcoding-mogelijkheden) en zodra de eigenaar van de gekaapte box het doorheeft ligt de stream eruit. Tenzij ze een netwerk hebben van 100(..)en gekaapte boxen.... Een andere oplossing is een VPN-verbinding gebruiken, in sommige modems kan je redelijk eenvoudig een VPN-server opzetten.
hansputters Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Geplaatst: 10 november 2015 Dank je voor het meedenken @jerpsx! VPN is i.d.d. een optie en dat is binnen redelijke grenzen ook te bewerkstelligen in mijn Fritzbox. Aan de andere kant; het moet allemaal wel leuk (lees: niet al te moeilijk) blijven temeer ik voorzichtig neig naar een kabeldecoder in de naaste toekomst. Exotische plugins heb ik niet geinstalleerd, gewoon het meest gebruikelijke spul waarvan ik de emailclient enorm heb leren waarderen. Ik verdenk zelf de CCcam maar kan dit, als leek, niet duiden. Toch zit ik vooralsnog niet bij de pakken neer; gisteren de Http-toegang tot de webinterface uitgezet, een niet alledaagse poort voor Https ingesteld en nog een paar andere opties geactiveerd. Dat er afgelopen nacht niet gehackt werd, kan het gewenste gevolg zijn of is gewoon puur toeval te noemen. I.i.g. ben ik er voortaan op bedacht dat ik bij een niet zelf ingestelde timer de blauwe LED status controleer door te kijken of er netwerkverkeer is. Moet natuurlijk geen dwangneurose worden; het is overigens een absoluut nare gedachte te merken dat anderen in je netwerk zitten rond te struinen. Daarvoor hebben we te veel apparatuur (Synology NAS + Synology USBStation2) die inbraakgevoelig is.
hansputters Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Geplaatst: 10 november 2015 Ter aanvulling: Ik ga de timers van buitenaf voortaan benaderen via de DDNS-dienst van AVM, oftewel MyFritz. Een betrouwbaarder medium zou ik 1-2-3 niet weten......
smetje limb.BE Geplaatst: 10 november 2015 Geplaatst: 10 november 2015 ik persoonlijk had die ontvanger al van de eerste dag terug geflasht..eer je extra uitgaven gaat doen 2x Dreambox 900UHD TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
hansputters Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Geplaatst: 10 november 2015 Ik waardeer je inbreng zeer @Smetje! Maar die MyFritz-dienst is gratis voor mij als Fritzbox-gebruiker. En.....ik ben best bereid opnieuw te flashen maar ik geef je graag in overweging dat mijn huidige image (OE 2.0. Experimental) pas een week of twee (hoogstens) ingeladen was. Er kan dus, zonder mijn medeweten, niets fouts ingeslopen zijn als je begrijpt wat ik bedoel.... Eerst maar eens afwachten wat er de komende tijd -hopelijk:niet- gebeurt.
smetje limb.BE Geplaatst: 10 november 2015 Geplaatst: 10 november 2015 ok en alle timers ook verwijderd 2x Dreambox 900UHD TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen