Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi All

Een beetje laat maar ik wil overstappen van openpli3 naar openpli4 omdat de downloadstreams niet meer werken enz.

Alleen zijn er een paar dingen erg belangrijk dat het ook werkt straks in openpli4 en dat is mijn triple tuner dvb-c-s-t, mijn Sundek usb dvb-c ontvanger(de driver heb ik werkend voor openpli3) en cccam 2.3.0

Ik ben beetje bang om over te stappen dat als het niet goed werkt ik wel weer terug kan naar openpli3 maar de plugins kan ik dan mss niet meer instaleren via de plugin menu.

Ik heb een orginele box en zelf een tripeltuner module erin gezet, die overgins werkt via de satellites.xml en niet via de trailtuner.

Wie kan mij vertellen of dit allemaal onder openpli4 werkt?

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Geplaatst:

Voordat we verder gaan... Weet je heel zeker dat het om een originele DM800-SE handelt? Indien origineel: eerst even controleren of bootloader #84 op de box staat. Zoniet: eerst even downloaden en flashen. Na een herstart van de box kun je in het OLED scherm zien of dit gelukt is. Daarna kun je OpenPli 4.0 gewoon van de officiële site downloaden en flashen. Let wel op! De Openpli 4.0 is een stuk groter en het geheugen is krap. Een extra USB stickje is aan te raden...

In elk geval succes gewenst..

Geplaatst:

Voordat we verder gaan... Weet je heel zeker dat het om een originele DM800-SE handelt? Indien origineel: eerst even controleren of bootloader #84 op de box staat. Zoniet: eerst even downloaden en flashen. Na een herstart van de box kun je in het OLED scherm zien of dit gelukt is. Daarna kun je OpenPli 4.0 gewoon van de officiële site downloaden en flashen. Let wel op! De Openpli 4.0 is een stuk groter en het geheugen is krap. Een extra USB stickje is aan te raden...

In elk geval succes gewenst..

Bedankt voor je antwoord! Ik heb een orginele met loader 84, ik weet hoe ik moet flashen enzo! maar mijn dat was niet mijn vraag.

Eigenlijk zijn mijn vragen: zijn er mensen met openpli4 die een triple tuner werkend hebben, zijn er mensen met openpli5 die een sundtek usb dvb-c stick werkend hebben en cccam 2.3.0 hebben onder openpli4(dit laatste lijkt me wel maar toch voor de zekerheid.

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Geplaatst:

De tripple tuner wordt door Openpli 4.0 *niet* ondersteund! Je zult moeten patchen met TrippleItalian. De truc met de 'fake' satellites.xml is je bekend. Eenmaal werkend kun je niet updaten zonder steeds weer te patchen. Wat betreft sundtek kan ik niets zeggen. Heb deze nooit in bezit gehad. CCcam 2.3.0 werkt nog wel, zij het met een 'verplichte' CCcam.prio. Inmiddels is het handiger om af te stappen van die oeroude CCcam en over te stappen op OScam. Werkt prima opOpenpli.

Geplaatst:

Over de Sundtek kan ik misschien een duit in het zakje doen.

Ik had er twee (DVB-C) direct aangesloten op mijn 7020HD maar mijn ervaringen waren daarmee niet bijster goed.

Frequent vastlopers en/of freezers.

Ruim een jaar geleden een NAS aangeschaft en de tuners daarin geprikt.

TVHeadend en de tunerdrivers geïnstalleerd en sindsdien geen enkel probleem bij het streamen van de kabelcontent naar de box.

Werkt zo probleemloos dat ik sinds kort ook opneem op de NAS.

Maar waarom probeer je niet eens de USB-tuner direct in je DB te prikken?

Het installeren van de stick is kinderlijk eenvoudig dankzij bijgevoegd programmaatje

edit: kennelijk ben ik niet bevoegd het te uploaden.

Google maar eens op ssi.exe

Geplaatst:

De tripple tuner wordt door Openpli 4.0 *niet* ondersteund! Je zult moeten patchen met TrippleItalian. De truc met de 'fake' satellites.xml is je bekend. Eenmaal werkend kun je niet updaten zonder steeds weer te patchen. Wat betreft sundtek kan ik niets zeggen. Heb deze nooit in bezit gehad. CCcam 2.3.0 werkt nog wel, zij het met een 'verplichte' CCcam.prio. Inmiddels is het handiger om af te stappen van die oeroude CCcam en over te stappen op OScam. Werkt prima opOpenpli.

Bedankt voor je antwoorden alvast. Ik moet of kan een andere cam gebruiken, dat is geen probleem maar ik begrijp dat als ik mijn triple tuner op openpli4 probeer dat de openpli4 mijn triple tuner dan niet of niet goed herkend? dus moet ik patchen met trippletalian, dit laatste snap ik niet, is dat een driver of een plugin of wat? en je heb het over na update opnieuw moet patchen, bedoel je systeem update? of zenderlijstupdates?

Geplaatst: (aangepast)

Over de Sundtek kan ik misschien een duit in het zakje doen.

Ik had er twee (DVB-C) direct aangesloten op mijn 7020HD maar mijn ervaringen waren daarmee niet bijster goed.

Frequent vastlopers en/of freezers.

Ruim een jaar geleden een NAS aangeschaft en de tuners daarin geprikt.

TVHeadend en de tunerdrivers geïnstalleerd en sindsdien geen enkel probleem bij het streamen van de kabelcontent naar de box.

Werkt zo probleemloos dat ik sinds kort ook opneem op de NAS.

Maar waarom probeer je niet eens de USB-tuner direct in je DB te prikken?

Het installeren van de stick is kinderlijk eenvoudig dankzij bijgevoegd programmaatje

edit: kennelijk ben ik niet bevoegd het te uploaden.

Google maar eens op ssi.exe

Bedankt voor je antwoord!

Bij mij werkt de sundtek prima in de dreambox maar loopt idd soms vast op radiostations, maar ik gebruik hem alleen voor opnemen van de kabeltelevisie en dat gaat altijd wel goed.

Ik heb geen nas dus daar kan hij niet in en je vraagt waarom ik hem niet direct in mijn DB steek? misschien een miscommunicatie maar de sundtek zit juist achterin mijn dreambox gestoken en werkt nu op openpli3  en wil graag weten of de sundtek met die drivers voor openpli3 ook voor openpli4 werken. of werkt het onder openpli4 slechter dan onder openpli3 ?

PS: ik heb die sundtek van jou overgenomen en ben er happy mee :)

aangepast door seppetto

Geplaatst:

Ja kan toch eerst een volledige backup van je systeem op USB maken, zodat je in alle gevallen terug kan stappen naar de bestaande situatie!

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

Ja kan toch eerst een volledige backup van je systeem op USB maken, zodat je in alle gevallen terug kan stappen naar de bestaande situatie!

Okay ! ik dacht dat dat niet kon met openpli vanaf versie 3 ,ik weet wel dat het nog met de clone images kon.

Maar als ik een volledig backup kan maken en kan terugzetten en dus veilig ben voor als het misgaat dan zou dat ook een oplossing zijn, maar hoe moet dat dan? met wat backup ik dan? een usb stick heb ik wel !

aangepast door seppetto

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...