Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi

Ik had hier al in een andere thread melding van gemaakt dat ik een probleem met mijn UHD tv heb in combinatie met de Solo 4K

Ik ben er nu achter gekomen dat zoiets screen tearing genoemd word

De vraag is hoe kom je hier vanaf? Waar moet ik dit probleem zoeken en bij wie moet ik het zoeken, de Samsung tv of in de Solo 4 K icm met elkaar? Kan dit probleem in de toekomst middels firmwareupdates of VTI updates ogelost worden? Ik ondervind daar op een tv-avond gemiddeld 2 keer last van. Erg vervelend.

Als dit probleem zich voordoet verdwijnt het door het aan en uitzetten van de tv tijdelijk.

Op de SOLO 4K draai ik de 2160 resolutie, dus alles word geupscaled. Ik zie geen oplossing om deze terug te zetten op 1080P of i aangezien je juist gaat voor het hoogst haalbare.

Ik heb ook wat foto's gemaakt

Ik heb de Solo 4 K rechtstreeks middels HDMI op de tv aangesloten dus niet via een andere weg.

Ik heb op mijn Solo 4K de refreshrate op multi staan, deze kan ik dan beter op 50 hz zetten of is dat al een verkeerd begin?

Mijn broer heeft zowel dezelfde tv als mij icm de Solo 4K en VTI 9.0 software en ondervind precies hetzelfde probleem

Ik heb de Samsung ue48ju7000 UHD tv met laatste firmwares installed.

Draai op de Solo 4K, VTI 9.0 met laatste updates installed

Iemand tips

post-55520-0-25704000-1446935969.jpeg

post-55520-0-21763500-1446935979.jpeg

post-55520-0-16231100-1446935990.jpeg

aangepast door greevels

Geplaatst:

Ik weet niet of je hier veel aan gaat hebben, maar exact hetzelfde probleem had ik met een Qnap NAS met HDMI uitgang meer dan met full HD.

1080P films gaven op mijn Philips tv exact hetzelfde probleem. Dagen naar gezocht, nooit gevonden. De NAS uiteindelijk omgeruild met die van een vriend.

Een dik jaar later en enkele firmwares verder staat dat toestel plots feilloos een prachtige film te spelen ook op mijn vriend zijn Philips tv die ongeveer dezelfde hardware heeft als de mijne. Volgens hem was het probleem opgelost door een firmware-update van de NAS.

Het lijkt mij in jouw geval ook het meest logische dat de SOLO 4K de dader is.

Ik werk al enkele jaren met Vu+. Telkens ze met iets "nieuws" boven komen, duurt het toch een half jaar voor de drivers op punt staan. RemoteStreamConvert was hier destijds ook zo'n ramp. Ettelijke updates later werkt het feilloos zoals het vandaag ook nog doet.

Even geduld als er geen directe oplossing komt?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• Moderator
Geplaatst:

Alleen geeft niemand aan wat voor beeldscherm erop aangesloten is.

Of je dan de conclusie mag trekken dat het aan de Solo 4k ligt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Dit probleem is een solo 4k probleem ik heb al 7 mensen gevonden met dit probleem ik maak gebruik van een ue48ju7000 en ue48js8500 tv dus middenmoot en hogere klasse (Samsung) daarbij al vier vu solo 4k's getest maar nogmaals het kan zo dagen niet voorkomen dus dat moet zorgvuldig worden getest

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Dit probleem is een solo 4k probleem ik heb al 7 mensen gevonden met dit probleem ik maak gebruik van een ue48ju7000 en ue48js8500 tv dus middenmoot en hogere klasse (Samsung) daarbij al vier vu solo 4k's getest maar nogmaals het kan zo dagen niet voorkomen dus dat moet zorgvuldig worden getest

Het lijkt me dan eerder de combinatie vu+ en samsung te zijn, als ik jouw bericht zo lees.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Dat jij er geen last van hebt ceesv komt door het simpele feit dat jij geen uhd tv gebruikt de treat op VTI maakt wel duidelijk dat er veel meer mensen last van hebben en daarbij je moet het echt goed testen soms komt het wel een dag niet voor dus even snel aansluiten op een uhd monitor werkt niet

aangepast door stevie-v

Ik ben ook in het bezit van de Solo 4(met de laatste Vti 9.0.0 er op(4.11.2015) inc met de samsung ue55f9000 uhd tv met de sek 3500 evolutionkit (software 1412 er op) ik heb sind de eerste dag nog niet een keer tot nu toe problemem er mee gehad.

Solo 4k is rechtstreeks op de tv aangesloten

Ik had eerst mijn eigen hdmi kabel er op zitten,maar deze kon niet naar 2160p omzetten,kreeg alleen maar zwart beeld,heb de bijgeleverde  hdmi kabel  er in gedaan probleem opgelost.

Mischien toch de bijgeleverde hdmi kabel gebruiken? of  een update van je tv software doen tenzij er updates zijn uiteraard

post-31693-0-72506500-1447062407.jpg

aangepast door usefullaliman

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Geplaatst:

Hoi

Uiteraard heb ik en vele met mij van alles getest maar andere forums  (VU support forum) staan er ook vol mee dus het zal toch gezocht moeten worden bij de Solo 4K

Groet

Geplaatst:

Schijnt zelfs op de Anga beurs ook al te zien zijn geweest de tearing

• Moderator
Geplaatst:

Stevie, je hebt gelijk dat ik alleen kijk op 1080P en niet op 2160P 60 Hz.

Ik kan het daarom niet zelf beoordelen.

Wat ik wel weet i dat er bij 2160P een behoorlijke wissel gelegd wordt op de bekabeling en video processing.

He dubbeltje kan daarom 2 kanten op rollen, de Solo 4K of alles wat erachter zit.

Er zit ook in sommige tv's nog een omzetting naar 100, 120, 200, 800 of 1200 Hz. scherm beeldfrequentie.

Daar kan ook tearing ontstaan?

Heb je eigenlijk alle "beeldverbeteraars" op je tv uit staan?

Is het alleen te zien bij 2160P uitzendingen of ook bij geupschaalde 1080I uitzendingen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Hoi CeesV

Het vind ook plaats bij geupschaalde 1080i uitzendingen.

Beeldverbeteraars uiteraard uitstaan.

Groet

aangepast door greevels
  • Moderator
Geplaatst:

En wat gebeurt er wanneer je de Solo uitgang op 1080P zet en het upscalen aan je tv overlaat?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...