Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan heb je daar geen last meer van het is duidelijk een solo 4k probleem

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• Moderator
Geplaatst:

Voor de duidelijkheid, hebben jullie ook andere bronnen op de tv aangesloten die 2180 / 60P aanbieden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

een blu-ray speler bijvoorbeeld die de mogelijkheid heeft het beeld te upscalen bedoel jij bijvoorbeeld en nee die heb ik niet ,de vraag is ook niet van ligt het aan mijn tv daar ben ik zeker van dat dat niet het geval is de vraag is wat gaat VU eraan doen dit probleem op te lossen daarbij heb ik deze solo 4k nu bijna een week het is bij mij 1x voorgekomen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• Moderator
Geplaatst:

Ik geloof je graag, helaas heb ik nog geen 4k televisie die 2160 / 60p kan weergeven.

Echter zie ik nog niet het bewijs in je aanname, overigens, en laat daar geen misverstand over gestaan ook niet het ongelijk.

Alleen zou ik zelf pas een conclusie kunnen kunnen trekken wanneer de tv een andere 2160 / 60p bron op dezelfde ingang wel goed zou weergeven.

Early adaptors hebben het niet eenvoudig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

We wachten af ik klaag niet het is 1x voorgekomen in bijna 1 week de rest heb ik niks te klagen en werkt de box TOP en ben er super tevreden over dus elke dag weer genieten van het mooie beeld en prestaties

aangepast door stevie-v

• Moderator
Geplaatst:

Klopt, ook in 1080P op een goede HD tv is het beeld duidelijk beter als mijn vorige ontvanger!

Geplaatst:

Klagen doe ik wel vandaag al 4 keer voorbij gekomen vandaag dus ik neem niet aan dat je dit zomaar op de koop toeneemt. Ik dus niet. Hoop op een solve maar tot op heden veel speculaties en wil eerst nog wel eens zien dat het opgelost word. Of zoiets wel softwarematig opgelost kan worden. Bewijs zal er eerst nog moeten komen en geleverd worden

• Moderator
Geplaatst:

Heb jij door eliminatie kunnen vaststelen dat he de Solo 4k is of je TV?

Hoi

Ik kan dat niet zeggen.

Ik weet dat er meerdere mensen dit probleem ondervinden maar ik ga er ook vanuit dat er ook vele dit probleen niet ondevinden dus kort samengevat. Het zou mij niet verbazen als het een combinatie van zowel tv als Solo 4K zal zijn

Groet

aangepast door greevels
  • Moderator
Geplaatst:

Enige literatuur studie over dit onderwerp geeft als verklaring dat de monitor de verticale beeldfrequentie niet kan bijhouden, om het eenvoudig uit te drukken.

Het verschijnsel treedt sneller op bij high resolution signalen met hoge refresh rates.

De Solo 4 k heeft in het instellingsmenu voor het video signaal een setting "refresh rate" waarvan ik overigens niet kan zien of die ook bij 2160P instelbaar is. De 2160 P normering is 60 Hz.

Wanneer die wel variabel is, zou ik die eens instellen op 50 Hz.

Heeft de tv nog een setting voor v-sync?

• Moderator
Geplaatst:

Nog even een andere invalshoek, niet elke HDMI ingang op deze UHD tv's heeft dezelfde eigenschappen, meestal is er maar een HDMI 2.0 ingang.

Heeft iedereen de juiste HDMI poort aangesloten?

Maakt het nog verschil of je de TV in de PC of movie mode zet?

Samsung heeft voor bepaalde monitoren software updates uitgebracht voor het tearing probleem, er is tot nu toe bijna geen ervaring met 2180P video via HDMI.

Kan zijn dat men nu tegen interchangebility problemen aanloopt.

Kan ook zijn dat de refresh rate van de Solo 4K 60 Hz is en de monitor 59,94 Hz als maximale frequentie accepteert.

Alle HDMI ingangen van mijn tv zijn HDMI 2.0a en ėėn HDMI ingang is 2.0a ARC audio return channel daar ligt het probleem dus niet daarbij komt er echt wel een oplossing,geduld en alles komt goed dit word wel opgelost met de juiste drivers,op forums lees ik berichten van dit tearing probleem en dan gaat het over tv's van meer dan 2500 euro dit ligt aan de solo en word echt wel opgelost

aangepast door stevie-v

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...