Ga naar inhoud


HD-Kanalen lopen vast, beeld bevriest


vinnie65

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een probleem met verschillende HD-Kanalen die ik via CanalDigitaal ontvang:  als ik bijv. NPO1-HD kijk bevriest het beeld vaak na ongeveer 10 minuten. Dat geldt voor verschillende HD-Kanalen bijv. ook voor NPO3 en RTL4, maar weer niet voor NPO2, RTL7 . Op sommige dagen is het ook zo dat ik sommige HD-Kanalen helemaal niet kan zien, mijn Topfield 2401CI geeft dan aan dat hij geen signaal ontvangt. Tegelijkertijd kan ik bijv. SBS6 of RTL7 wel zien.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zou het aan de versie van de Aston CAM kunnen liggen?

Van de Aston heb ik volgende gegevens: 

Application version  2.2600B

HW version  1.0100

Cicas version  1.0003

Boot version  2.2600

CA version  Aston 2.0r16

 

Alvast bedankt.

Vinnie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, deze CI CAM kan de opgegeven kanalen prima decoderen. Alleen Fox Sports 2 HD Int, Mezzo HD (nano 01) lust hij niet meer..

Lijkt meer op een (te) laag signaal om de kanalen te kunnen weergeven. Ken de firmware van de TF niet, maar als er een optie is om de signaalkwaliteit te tonen, dan zou ik deze hier eens aangeven.

 

Wellicht een betere uitrichting van de schotel (of een grotere)

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Lijkt meer op een (te) laag signaal om de kanalen te kunnen weergeven. Ken de firmware van de TF niet, 
OK, maar als de zender die ik kijk bevriest (bijv. NPO1) schakel ik om naar een ander (bijv NPO2) en direkt weer terug (weer bijv. NPO1) en ik kan zonder probleme verder kijken. Tot dan na een bepaalde tijd het beeld weer bevriest. 

Ben niet zo een kenner, maar NPO1/2/3-HD liggen allen (dacht ik) op de zelfde transponder. Het fenomeen heb ik tot nu toe (tenminste niet bewust) op NPO2 nog niet gehad. En ik weet dat het bij RTL7 (dat is dan geloof ik een andere transponder op dezelfde ASTRA) ook niet heb.

 

>>maar als er een optie is om de signaalkwaliteit te tonen, dan zou ik deze hier eens aangeven.

Omdat er een opname loopt kan ik nu niet in alle menu's kijken, maar ik geloof niet dat er een optie is om de signaalsterkte uit te lezen. Wel wordt die min of meer in de OSD aangegeven bij een kanalwissel, maar zonder getallen.

Terwijl ik voorheen nog NPO1 kon kijken, wordt nu bij NPO1+3 en Net5 geen beeld meer weergegeven (melding "no signal"), terwijl ik gewoon NPO2, RTL4, RTL5 etc kan kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

No signal betekend geen signaal.

Kijk toch nog maar eens in het menu of er een signaal meter aanwezig is.

 

Als je apparatuur al wat ouder is kan het zijn dat je lnb niet meer alle frequenties goed ontvangt.

Zo kan je dan sommige zenders ontvangen en andere zenders niet. Een reserve LNB is zeker in twijfel gevallen geen luxe.

Het kan ook zijn dat er water bij de connectors is gekomen en de verbinding tussen Lnb en kabel niet meer goed is.

De kabel zelf kan ook door water aangetast zijn en het signaal dempen. Een paar cm kabel afknippen en de F connector correct monteren lost veel al het kabel probleem op.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat de lnb problemen heeft met de horizontale band. npo1 - npo3 -Veronica - net5 zenden horizontaal uit.

 En npo2 -rtl4 - rtl5 -sbs6 -rtl7 -rtl8 - fox zenden vertikaal uit.

Als je gebruik maakt van een duo-lnb met meerdere uitgangen zou je een andere uitgang kunnen proberen en anders word het vermoedelijk een andere lnb monteren.

In de gebruikers handleiding in kapitel 3 Sendersuchlauf staat hoe je de signaal waarden zou kunnen aflezen, dit zou je bij signaal uitval kunnen doen.

 

Zie bijgevoegd bestand,

 

post-75492-0-03549300-1447025096_thumb.png

 

Topfield CRP-240CI+.pdf

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. 

@satkijker: heb inderdaad een duo-lnb en nog 2 uitgangen die niet benut worden. En je vermoeden dat het aan de polarisatie zou kunnen liggen, schijnt logisch. De Topfield is van 2011 en de lnb pas een jaar oud, dus oude aparatuur is het niet . Bedankt voor de tip van de handleiding, maar de CRP is de kabelvariant van de 2401. Ik heb de SRP, of dat verschilt weet ik niet, maar dat zie ik wel in de handleiding van de SRP.

aangepast door vinnie65
Link naar reactie
Delen op andere sites

vinnie65,  ik had gezocht op "Topfield 2401 ci" en niet opgelet dat ik de kabelvariant had. Maar bij de satellietversie ook bij kapitel 3 Sendersuchlauf 3.1.4 staat hoe je de signaal waarden zou kunnen aflezen.

Hier dan de goede gebruikers handleiding.

 

SRP-2401CIplus_4LanguageQG_forCert.pdf

aangepast door satkijker

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook freezes, dit duurt 1 seconde en dan loopt beeld weer verder. heb lnb en settopbox al vervangen, zou het niet aan de multiswitch kunnen liggen?

 

Ik heb het vermoeden dat de lnb problemen heeft met de horizontale band. npo1 - npo3 -Veronica - net5 zenden horizontaal uit.

 En npo2 -rtl4 - rtl5 -sbs6 -rtl7 -rtl8 - fox zenden vertikaal uit.

Als je gebruik maakt van een duo-lnb met meerdere uitgangen zou je een andere uitgang kunnen proberen en anders word het vermoedelijk een andere lnb monteren.

In de gebruikers handleiding in kapitel 3 Sendersuchlauf staat hoe je de signaal waarden zou kunnen aflezen, dit zou je bij signaal uitval kunnen doen.

 

Zie bijgevoegd bestand,

 

attachicon.gifTopfield CRP-240CI+.png

 

attachicon.gifTopfield CRP-240CI+.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...