Ga naar inhoud


welke schotel voor triple lnb


RogerB

Aanbevolen berichten

goede dag allemaal,

 

Ik heb van de week een triple LNB besteld bij Canaldigitaal en uiteraard kom je er dan op zondag op het dak achter dat deze niet past op je schotel

 

de LNBklem past niet tussen de LNB-assen.

 

Canaldigitaal verkoopt de schotel blijkbaar niet los (zo te zien in de webshop) dus ik zou graag weten welke schotel ik dan het best kan kopen... Ik had een 80cm schotel en soms met flink onweer of forse regenbuien geen beeld. We wonen aan de rand van een bos dus ik zoek iets dat zo optimaal mogelijk werkt in onze situatie

 

We wonen in Duitsland, net een km of 10 a 15 over de grens bij Aalten.

 

Ik zal zo ook nog een vraag stellen mbt zenderlijsten

Link naar reactie
Delen op andere sites


triax 78 cm daar past die ook op

maar is ook de maxmale schotel voor die trippel lnb

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ne zeker geen kleinere

deze ik goed voor je trippel 

als je een van 60cm neemt dan heb je ook niet veel regen reserves over

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, groter is beter had ik altijd begrepen, en van de triple had ik ook al gelezen dat die wat beperkingen heeft kwa diameter.

 

maar die LNB klem past dus en dan kan ik de LNB ook voldoende draaien om hem goed af te stellen?

aangepast door RogerB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RogerB

Je schrijft dat je aan de rand van een bos woont. Je moet je wel bedenken dat als er bomen in de signaalweg staan tussen de schotel en de drie satellieten, een grotere schotel het wegvallen van het beeld ook niet tegen gaat.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je vrij zicht hebt (ook voor de komende groei jaren van de bomen) op de drie satellieten die je wilt ontvangen.

En zoals je hebt kunnen lezen is de triple-lnb gemaakt voor een schotel van 60cm. Op een schotel van 70cm (een Triax 78) is die ook nog te gebruiken maar groter niet. Wil je echt een flinke regenreserve, dan kun je beter een schotel nemen van 85cm breed met drie losse lnb's.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link verwijderd. Reclame regels gelezen.?

de houder voor de LNB  in deze triax 78 lijkt me meer geschikt voor de triple lnb van canaldigitaal...

doe deze link maar weg aub 

aangepast door Johan45
Link verwijderd. Reclame regels gelezen.?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bomen staan waar ze staan, kan ik niks aan veranderen, de schotel kan ik ook niet elders zetten waar ik hoger of verder van de bomen zit, dus ik moet het doen met wat het is....

 

met de schotel met enkele lnb (en met een duo voorheen met internet op 23,5 erbij) normaal nergens last van alleen bij échte stortbuien maar dat is misschien 5 a 10 keer per jaar een minuut of 5 hooguit.

 

Als dan die engelse wat vaker wegvallen... so be it, dat we die er door triple ipv duo te nemen ook bij krijgen is leuk, maar het ging me om de zenders die we nu niet meer hebben en voorheen wel hadden (discovery, national geographic, veronica etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best kunnen dat je met een andere lnb-houder de triple-lnb wel kunt monteren.

Maar ja je geeft niet aan welke schotel je hebt.

 

Je bent tegen de forumregels in reclame aan het maken met de link die je plaatst.

Bovendien is de prijs van die link er hoog. Je koop hem in Duitsland al voor €27,90
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt dat die ok is?

weg doen ......

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, sorry....zag dit niet als reclame maken, plkaatste de links om een voorbeeld te laten zien om te kijken of dat geschikt zou zijn... maar ik kan de berichten met links niet meer bewerken...

 

de schotel die ik heb stond al op het dak toen ik hier kwam wonen, geen idee wat voor merk en ook niet echt behoefte op zoek te gaan naar een passende houder als je voor 3 a 4 tientjes een complete schotel koopt.

 

heb alleen geen zin een schotel te kopen en er dan achter te komen dat die triple weer niet past... de schotel in mijn eerste link lijkt met niet geschikt omdat de houder, zo lijkt het, niet toelaat dat de LNB gedraaid wordt omdat ie onder het "gat" net zo breed is als de beugel die de LNB vasthoudt waardoor de buitenste LNB tegen de houder komt als je hem moet draaien.

De houder in de tweede heeft een iets smallere voet waardoor meer verdraaien van de LNB mogelijk lijkt.....

aangepast door RogerB
Link naar reactie
Delen op andere sites

De lnb-houders van Triax zijn geschikt om daar een triple-lnb op te plaatsen.

Je moet daar over de grens in Duitsland de triple-lnb 11,5 graden schuin zetten, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid, zie bijlage.

 

De elevatie van de schotel moet op 28,6 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.

post-60869-0-73240100-1447056661_thumb.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...