Ga naar inhoud


welke schotel voor triple lnb


RogerB

Aanbevolen berichten

Tjeeeee, wat een ongelofelijke prijsverschillen voor hetzelfde type schoteltje. Een  TDS 78 blijft dezelfde schotel welke prijs je er ook aanhangt.

Je zou bijna gaan denken dat de goedkope aanbieder hier reclame maakt voor zijn aanbieding dus poets ik de reclame maar even weg. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


die verwijderde links (nogmaals excuus) zag je twee verschillende houders op die triax schotels, hier een schets van de verschillen

 

post-96781-0-20773200-1447101644.jpg

 

bij het rechtse model lijkt me dat je minder mogelijkheid hebt om de lbn te draaien in de houder dan bij het linker type omdat de buitenste kop tegen de "voet" aandraait wat me bij het rechtse model eerder een probleem lijkt.. toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de berekening van sprietje moet de triple lnb 11,5 graden schuin staan, de brede lnb-houder gaat tot 12 graden schuin, dit zou dus met allebei de lnb-houders kunnen.

Mijn ervaring is dat in het algemeen de versmalde lnb-houder bij een nieuwe schotel zit.

Zie hier het verschil bij een duo-lnb

 

post-75492-0-84417800-1447108348_thumb.jpg

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwijderd ,  foutje .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de week een schotel (Triax 78) gekocht en morgen hopen op een beetje redelijk weer om het ding op het dak te zetten.....

 

ben ook weer heel sterk aan het overwegen weer terug te gaan naar Dreamboxen als ontvangers, met de vizion wordt ik weer geirriteerd als canaldigitaal weer eens de zenderlijst aanpast (zie ander topic)

 

en met de vizion is het me tevens niet gelukt de smartcard ook op de slaapkamer te benutten zonder deze telkens uit de ontvanger in de woonkamer te trekken en in die op de slaapkamer te steken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er aan dat een triple-lnb afstellen op een Triax 78 een uiterst precies werkje is. Staat de schotel iets te veel naar het oosten, dan ontvang je de Astra 19,2 nagenoeg niet meer, staat de schotel iets te veel maar het zuiden, dan ontvang je de Astra 28,2 bijna niet meer.
Ook de elevatie luistert heel nauwkeurig. Staat die iets te laag, dan is de Astra 23,5 te zwak, staat die iets te hoog, ontvang je de Astra 19,2 en 28,2 zwak, zie de bijlage:
Begin er mee om eerst de schuinstand van 11,5 graad precies goed in te stellen zoals in bericht 15 is aangegeven.
 

post-60869-0-05654800-1447461303.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

straks of morgen het dak op met de schotel, nu alvast een dreambox aan het instellen voor de triple lnb..... maar is een paar jaar terug en nooit meer dan 1 LNB ingesteld... waar moet ik daar mijn vragen voor stellen (welk forumdeel) en heeft het forum een zoekfunktie (zie ik zo snel niet)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helemaal rechtsboven is een zoekfunctie per forumdeel of onderwerp

Anders google gebruiken,    zoekonderwerp site:sat4all.com

 

Schotel (uitricht) vragen in het forumdeel schotelpark stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de signaalmeting in de Dreambox 500s zie ik SNR, die schommelt tussen 66 en 72, beter lijk ik hem niet te krijgen :-(  en AGC die schommelt tussen 87 en 93

 

verder BER die op nul staat en een hokje lock en sync die leeg blijven.

 

ik meet satelliet Astra 3A/1D  en transponder keuze lijkt niks uit te maken voor het signaal (welke moet ik nemen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb daarstraks wel 75 a 85 bereikt..... en toen ook op 19 rond de 70 a 78  nu weer iets te ver gedraaid en alleen op 19 beeld (rond de 80 signaal) 28,8 nu niks

 

als de bui voorbij is gaan we eersdt de LNB naar de schotel schuiven als dat nog kan (weet niet hoe ie zit) en dan proberen die stand terug te vinden waar 23 en 19 redelijk signaal hadden

 

maar het water stroomt hier langs de dakramen, dus nu ff binnen aan de koffie ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wrijft het er maar in ;-)

 

hier het schuilen benut om te lunchen, is nu slechts motregen, het regenpak wordt aangetrokken en mijn maat die dakhaas speelt gaat zo het dak weer op,,

 

 

 

wordt er beetje mismoedig van.... krijg wel OF 23 OF 19 goedgenoeg (wisselend tussen 72 en 87), maar allebei lukt niet

aangepast door RogerB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...