Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb al een aantal jaren Digitenne via een Matrix Revolutions cam met Keyfly 4.5 (die iemand ooit voor me geprogrammeerd heeft).

Nou had ik een paar weken geleden opeens geen beeld meer en later kwam ik erachter dat de antenne stuk was.

Helaas hadden we intussen ook al in het menu zitten klooien, dus ik weet nou niet meer wat de instellingen moeten zijn.

De smartcard heb ik bij vrienden getest en die is gewoon in orde, dus het ligt echt aan de cam.

Wat ik dus nodig heb zijn de instellingen in het CI menu, onder CAS.

Je hebt daar allerlei on/off opties en ik heb al allerlei combinaties geprobeerd, maar ik heb nog steeds geen beeld. Ook de NPO zenders niet.

Bedankt!

aangepast door Bruxa

Geplaatst:

Dan is er meet aan de hand. De NPO zenders zijn namelijk allemaal ongecodeerd. Wat keyfly betreft zou ik even moeten kijken. Die heb ik nog wel ergens liggen....

Geplaatst:

Let erop dat Digitaletenne ook een actieve antenne nodig heeft! Dus +5V naar de antenne. Heb je op de TV wel een power-inserter aangesloten?

Geplaatst:

Ja, beide geprobeerd.

Met power inserter en met usb antenne aansluiting. Dit heeft ook altijd gewerkt en het lampje op de antenne brandt ook.

Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn, waadpor keyfly niet meer voldoet?

Heeft iemand anders dit nog wel werkend?

Geplaatst:

Als ik de tv aanzet, krijg ik de melding: 'geen opgeslagen kanalen. Voer auto afstemmen uit,.

Maar de kaart doet het bij vrienden wel, dus er gaat iets mis met het lezen.

Als ik de gegevens van de kaart opvraag staat er ook gewoon een geldige abonnementsperiode vermeld.

Geplaatst:

Nogmaals: de NPO zenders zijn ongecodeerd! Die doen het dus zonder CI CAM en kaart. Je TV heeft waarschijnlijk een optie voor afstemmen met 'Ant' en 'Digital'. Je kiest voor 'Digital' en dan de optie DVB-T (dus niet DVB-C). Met 'Ant' wordt nog analoog gezocht en daar gaat hij uiteraard niets meer vinden...

Geplaatst:

Ik snap dat ik op digitale zenders moet zoeken en dat heb ik meerdere keren gedaan met CI CAM en kaart in de tv.

Hij vond dan niks.

Ik heb nu zenders gezocht zonder CI CAM en kaart en hij heeft nu alle zenders gevonden en de FTA zenders doen het nu ook weer.

Daarna heb ik de CI CAM en kaart weer in de tv gestoken.

Bij de commerciele zenders krijg ik de melding 'no right to watch this program' en vervolgens 'gecodeerd signaal'.

Ook na een half uur wachten.

Stroom eraf gehaald, kaart schoongemaakt, helpt allemaal niet.

Daarom denk ik nog steeds dat het in de CAS instellingen zit, of dat KPN iets veranderd heeft, waardoor het niet meer werkt.

Het enige wat kan worden aangepast is het volgende:

CI menu => CAS => CAS menu

KEYFLY ON/OFF

KEYLESS ON/OFF

SEC ON/OFF

VIA ON/OFF

IRD ON/OFF

Hiervan weet ik dus niet wat op on of op offf moet staan en ik heb al van alles geprobeerd.

Ontzettend bedankt voor het meedenken, trouwens!

Geplaatst:

KEYLESS op ON

SEC op OFF

VIA op OFF

IRD op OFF

Geplaatst:

Helaas.

Het werkt niet.

Het lijkt erop dat er toch iets in de codering veranderd is ofzo.

Ik ga maar weer een kastje neerzetten...

Bedankt in ieder geval.

Geplaatst:

Codering is niets aan gewijzigd. Wat ik nog kan herinneren is dat KeyFly 4.5 niet lekker kon omgaan met een entitlement EMM van Conax. Maandelijkse update ging wel goed, maar pakket update/upgrade niet. Kijk eens naar de entitlements van je kaart. Staat daar 010000000 of 01000000xx? Staat de datum ook op 30-11-2015?

Geplaatst: (aangepast)

Voordat ik het kaartje bij de buren probeerde, stond alleen oktober erop (ik had hem in november nog niet gebruikt) en sinds ik hem daar getest heb staat ook november nu vermeld:

1-11-2015 - 30-11-2015 0100000F

En daaronder hetzelfde voor de maand oktober.

Ergens in de maand oktober werkte het opeens niet meer. Het lampje van de antenne deed het toen ook niet meer, vandaar dat ik dacht dat dat het was.

Hij doet het al jaren zonder problemen.

aangepast door Bruxa

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen