Ga naar inhoud

Wel verbinding, toch geen internet

Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een computer die zegt internettoegang te hebben (en de router is probleemloos te pingen) maar toch geen kans ziet die verbinding aan een webbrowser door te geven. Niet aan IE noch aan Chrome.  Het komt bij mijn weten nog wel eens voor als je van draadloos naar bekabeld overstapt (of omgekeerd). Opnieuw opstarten pleegt dat dan op te lossen. Opnieuw installeren van de browser is soms ook de remedie. In dit geval blijft de storing hardnekkig. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar wordt eigenlijk de browser aan de netwerksoftware gekoppeld? Ergens in het register? 

petrus bitbyter

Geplaatst:

Dat kan een aantal oorzaken hebben.. Het feit dat een computer zegt internet toegang te hebben wil zeggen dat er een ping buiten het lokale netwerk werkt (geen time-out). Allereerst kun je beginnen met het commando: ipconfig /renew

Dit herstart je netwerkconfiguratie t.b.v. internet. Na dit commando geef je ipconfig /all

Je ziet op het scherm nu de verbindingen van je netwerk. Controleer deze met de gegevens van je internet provider

Lukt het nog niet dan moet je lokaal gaan zoeken.. Denk aan verkeerde HOST instellingen, virus of malware die (deels) verwijderd is waardoor cruciale delen je netwerk onderbroken zijn. Komt vaak voor als malafide 'zoekmachines' of trojans verwijderd zijn die je socket service(s) gesloopt hebben.

Hiervoor kun je het programma WinSockfix gebruiken....

Nog steeds geen succes (dan ben ik overvraagd en zou ik mijn backup gaan terugzetten)

Geplaatst:

@petrusbitbyter

Dat is baarlijke onzin wat je daar verkondigt. Een verbinding aan een browser doorgeven....

Een browser opnieuw installeren zal niet helpen.

Een browser wordt al helemaal niet aan netwerksoftware gekoppeld.

Begin eens uit te leggen wat voor een computer het is, Heeft die eerder wel gewerkt? Draadloos of bekabeld? Wat heb je allemaal geprobeerd?

Een back-up terugzetten is zeker niet nodig!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

hoi

hier het zelfde met na installatie van win 10

met win 7 geen probleem nu valt het zomaar weg en krijg je de melding dat de pagina niet gevonden kan worden

computer zegt internet te hebben maar geen toegang tot internet of mail

pas naar herstart werkt het weer heb de computer opnieuw met de dvd van win 10 bij gewerkt maar geen succes

het is een intel core i3 4330 3.50 ghz 64 bit  x64

H87M-PRO moeder boord van ASUS

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Waarschijnlijk hebben jullie gewoon een DNS probleem.  Hij kan bijvoorbeeld Google niet omzetten naar het IP adres.

Typ maar eens 216.58.213.227 in de adres balk + <enter>

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

ja als ik dit doe krijg ik google

maar lost dit mijn probleem op dan ??

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Geplaatst:

reset als eerste eens je modem/router.  Mocht dit niet geholpen hebben kun je het op je computer zelf instellen:

In Windows 10:

• Kies Start  > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
  • Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
  • Kies Eigenschappen;
  • Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
  • Klik op Eigenschappen;
  • Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
  • Vul in: 208.67.222.222 in bij Voorkeurs-DNS server en 208.67.220.220 bij Alternatieve DNS server;
  • Klik op OK.
In Windows 7:

• Kies Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen;
  • Geef binnen het Netwerkcentrum de netwerkverbindingen weer;
  • Klik met de rechtermuisknop op de actieve verbinding en klik vervolgens op Eigenschappen. Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, type je het wachtwoord of een bevestiging;
  • Klik op de tab Netwerk. Klik onder 'Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig op: Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)' en klik vervolgens op Eigenschappen;
  • Als je het adres van de DNS-server handmatig wilt toewijzen, klik je op 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken', en typ je vervolgens in de vakken 'Voorkeurs-DNS-server en Alternatieve DNS-server de adressen van de primaire en secundaire DNS-servers'. 
  • Dat zijn respectievelijk (bijvoorbeeld) 208.67.222.222 en 208.67.220.220;

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

reset als eerste eens je modem/router.  Mocht dit niet geholpen hebben kun je het op je computer zelf instellen:

In Windows 10:

• Kies Start  > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
  • Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
  • Kies Eigenschappen;
  • Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
  • Klik op Eigenschappen;
  • Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
  • Vul in: 208.67.222.222 in bij Voorkeurs-DNS server en 208.67.220.220 bij Alternatieve DNS server;
  • Klik op OK.
In Windows 7:

• Kies Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen;
  • Geef binnen het Netwerkcentrum de netwerkverbindingen weer;
  • Klik met de rechtermuisknop op de actieve verbinding en klik vervolgens op Eigenschappen. Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, type je het wachtwoord of een bevestiging;
  • Klik op de tab Netwerk. Klik onder 'Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig op: Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)' en klik vervolgens op Eigenschappen;
  • Als je het adres van de DNS-server handmatig wilt toewijzen, klik je op 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken', en typ je vervolgens in de vakken 'Voorkeurs-DNS-server en Alternatieve DNS-server de adressen van de primaire en secundaire DNS-servers'. 
  • Dat zijn respectievelijk (bijvoorbeeld) 208.67.222.222 en 208.67.220.220;

hoi

bedankt voor de uitleg

hebben deze stappen uitgevoerd

hopen dat het nu wel goed loopt

gr

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Geplaatst:

Doe is in een dos-window (windows toets + R en vervolgens 'cmd' + enter) ipconfig /all en post het resultaat eens.

Delta-FM

Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Geplaatst:

Helaas, geen succes. Overigens werkt W7 als beschreven voor W10.

Met Configuratiescherm->Netwerk en Internet->Netwerkoverzicht krijg ik het hele netwerk te zien, ook de TV en de Linux machines.Ik kan ze pingen ook.  Als ik verbinding met internet wil maken, krijg ik de boodschap dat ik al met internet verbonden ben.  Maar IE blijft rapporteren "Deze pagina kan niet worden weergegeven."  Andere URL's of IP-adressen leveren hetzelfde op. Veranderen van DNS maakt ook niet uit. In weerwil van betweters houd ik het er toch maar op dat er ergens een link tussen browser en netwerk ontbreekt die bij de andere W7-computers wel aanwezig is.

petrus bitbyter  

Geplaatst:

hier ook nog steeds  geen internet

pas bij opnieuw op starten

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Geplaatst:

kan je op de router inloggen en nakijken of die wel een WAN IP heeft?

Mogelijk zit daar reeds het probleem, en kan je nog lang blijven zoeken op je pc.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

ipconfig geeft dezelfde informatie als bij de andere W7 machines: het ipv4-adres, het subnetmasker en de standaard gateway.  

De computer heeft zojuist de laatste updates opgehaald en geïnstalleerd. Er is dus internetverbinding maar IE ziet die niet.

Ergens moet een browser toch de informatie ophalen die nodig is om het internet op te komen. MS-programmeurs kunnen dat IE vast niet zelf laten verzinnen.

petrus bitbyter

• Oplossing
Geplaatst:

Dan denk ik (bijna 100% zeker) dat je IE Browser is beschadigd door malware die je hebt verwijderd. Misschien een onhandige tool gebruikt om deze malware te verwijderen. Heb je WinSockfix al gebruikt? Deze kan meestal de boel weer rechttrekken. Heb je misschien een aantal browsers geprobeerd en weer verwijderd?

Windows opstarten in repair-modus en daarna je browser opnieuw laten updaten..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...