sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 (aangepast) Ik ben opzoek naar een 5GHZ Wifi stick die werkt op een VU+Solo2 Is er iemand die er 1 weet die werkt op een enigma2 machine? Moet wel een goede zijn die ook sterk signaal levert. zag zelf deze staan op internet maar weet niet zeker of deze ook werkt op enigma2. De oude versie hiervan staat in de support list van openpli maar die is niet meer te bestellen. De nieuwe die ik zag staan op internet is FRITZ!WLAN Wireless AC AC450 USB Wifi stick - 433 Mbps Wil weten of deze misschien ook werkt op de solo2 gebruik zelf VTI image? Wil hem gaan gebruiken voor HD streaming binnen huis. Maar met de 2.4 ghz stick die ik nu heb werkt het soms goed maar de volgende dag kan er veel blokvorming optreden. En aangezien er op 5ghz veel minder storingsapparaten zijn wil ik graag over naar 5ghz wifi. Heb de VU+ stick 150 mbit en 300 mbit getest, de 150 mbit scoort kwa signaal zelfs hoger dan die 300 mbit. met 300 mbit heb ik veel blokvorming dit is zelfs met de 150 mbit minder of soms helemaal niet. Denk dat er hier dingen storen op wifi, vandaar dat ik over wil naar 5ghz wifi 11 november 2015 aangepast door sjappie666
Gast Mimisiku Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Driver kwestie. Als de driver van de chipset wordt herkend zal die het ook wel onder OpenPli doen. Vraag me alleen af waarom zo veel moeite? Alle USB sticks hebben een veel te kleine antenne. Dus of een USB stick met losse antenne of gewoon een wireless bridge gebruiken.. Ik heb al jaaaaaren de Vonets die gewoon prima werkt. Eenmalig programmeren via de PC en daarna in de LAN aansluiting van de box. Nooit gezeur met drivers en werkt op iedere image alsof hij bedraad is. Die snelheid is idioot. Zelfs een 54G werkt prima bij goed signaal. De blokvorming die je ervaart zijn gewoon dips in je WiFi door externe storing.. Daar helpt een snellere stick niets aan.. Ondersteunt je router overigens 5Ghz??
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Heb die vonets hier ook, das 3 keer niks. Kan daar geen hd zenders mee streamen, is alleen maar blokjes wat je dan ziet Heb de blauwe en de kleine witte vonets getest. Die blauwe heb ik jaren gebruikt voor alleen Cccam, daar werkt het goed voor maar voor hd streaming is het niks waard.
wolverine Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Al gedacht aan het gebruik van power line adapters? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 En of die 5ghz ondersteund. En omdat die 2.4ghz inderdaad stoort wil ik ook over naar 5ghz omdat hier weinig tot geen storingen op zijn.
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Heb ik wel aangedacht maar zit niet op dezelfde stoppengroep dus weet niet of het dan werkt. Maar wil puur op 5ghz wifi omdat daar bijna geen apparaten op storen. 2.4ghz is veel gevoeliger
wolverine Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 (aangepast) Is geen enkel probleem hoor. Gewoon 1 inpluggen aan de router en 1 op de plats waar je internet wil. Je hebt er zelf die ook een stopcontact hebben. Je bent wel best dat je er 1 hebt waar de snelheid hoog genoeg van is 11 november 2015 aangepast door wolverine VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Heb ze gezien, maar zie daar ook niet altijd positieve verhalen over. Zoek denk ik eerst nog maar verder naar zo 5ghz wifi stick die op enigma2 werkt.
Gast catw Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Hier heb ik de Linksys WUSB600N op de ET5000 gebruikt en dat werkte prima met streamen van mijn Buffalo NAS welke achter de Netgear AC1900 aangesloten zit.
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Zie op internet dat die kwa ontvangst niet altijd heel goed is. En kan hem nergens meer bestellen. Niet meer leverbaar staat er. Is er nog iemand die nog een stick heeft die 5ghz is en werkt op een Enigma2 bak
jerpsx Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Voor zover ik weet zijn er geen werkende 5GHz sticks voor Enigma2. Heb je al andere 5GHz apparaten geprobeerd op dezelfde locatie als de VU+? (werken die stabiel en op hoge snelheid?) Er zitten dan misschien wel minder apparaten op die frequentie, maar 2.4GHz werkt op langere afstand stabieler dan 5GHz. In dezelfde kamer haal je een super hoge snelheid, als er een muur tussen zit heb je al verlies (maar nog wel sneller dan 2.4GHz). Zitten er meerdere muren/verdiepingen tussen kom je uit op een haperende verbinding met niet-bijzondere snelheid. Bovenstaande is mijn ervaring met 5GHz . Mocht je er toch voor willen gaan zou je inderdaad voor een bridge moeten kijken die 5GHz ondersteund, heb je ook geen gedoe met drivers.
Martijn-Tinus Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 De 5Ghz is inderdaad een goede keuze. Het probleem zit in dat je niet je stick kan forceren om op 5Ghz te gaan. Dit kan je simpel oplossen door een SSID alleen op 5 Ghz beschikbaar te maken. Indien je een uitgebreide router hebt staan kan je zelfs nog de lage rates uit zetten ( zet 12 op Mandatory en alles eronder uit en er boven op supported). Dit is altijd een handige instelling om te doen. de D-link DWA-182 werkt al op de meeste linux apparaten. de D-link DWA-160 is ook een veel gebruikte stick. echter heb ik daar zelf minder goede ervaringen mee. Martijn
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Welke slechte ervaring heb jij ermee Martijn? Is dit geen goede aanschaf?
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 (aangepast) Martijn ik heb nu net de D-link DWA-182 besteld Hoop dat deze gaat werken met mijn VU+Solo2 Heel erg bedankt voor deze info. 11 november 2015 aangepast door sjappie666
sjappie666 Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Martijn las net dat alleen de D-link DWA-182/ revc1 ondersteund wordt op linux. Heb gelukkig mn bestelling nog kunnen annuleren. De revc1 kan ik helaas nergens vinden. Weet jij nog meer sticks martijn?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen