Broggel Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Hallo Jonge lui. Ik lees dit Diseqc probleem en heb even verder gezocht. kan echter mij (waarschijnlijk domme ) probleem niet vinden. I leg even de situatie uit: we hebben hier 2 schotels, 1 met een duo kop waar 4 tv's achter hangen, werkt perfect. nu hebben we er een schotel bij gezet voor de Hotbird en eutelsat (USS zenders). er is een diseqc gekocht met 1 uit en 4 ingangen (DIWO-418P). als we de kabels 1 voor 1 op de tuner aansluiten hebben we prima beeld, echter met de Diseqc helemaal niets. moeten we in de dreambox iets bijzonders instellen? ik heb even geen idee en ben wat dat betreft waarschijnlijk een leek.
Broggel Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 De Hotbird is toch de Eutelsat 13. Daarmee is mijn vraag volgens mij niet beantwoord? waarom werkt het niet met de onschreven Diseqc? moet ik wat anders instellen of andere Diseqc?
a33 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Zo te zien heb je een diseqc 1.0 switch gekocht (dus een committed switch). Dan moet je denken aan de oplossing van @trust die hier geïntroduceerd is: https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/(staat ook wel in andere, latere posts beschreven). Anders moet je toch een UNcommitted 2/1 switch kopen (of 4/1, voor een latere uitbreiding). Zie het plaatje van post #2 van @Sprietje. Tenminste, als je ontvanger diseqc 1.1 aankan; daar schrijf je niks over. Anders kan het ook nog met een zogenaamde OPTION-schakelaar; die werkt nog wel onder diseqc 1.0. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Broggel schrijft:"Daarmee is mijn vraag volgens mij niet beantwoord?"Klopt maar als we niet weten wat je precies wilt, dan is het lastig om het juiste antwoord te geven.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 november 2015 Moderator Geplaatst: 11 november 2015 Was een vraag van een topic kaper. Deze heeft nu zijn eigen topic. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
a33 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 En ik verwees naar deze post van @Sprietje: https://www.sat4all.com/forums/topic/347020-twee-schotels-op-een-ontvanger/?p=2311363 groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Broggel Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 Broggel schrijft: "Daarmee is mijn vraag volgens mij niet beantwoord?" Klopt maar als we niet weten wat je precies wilt, dan is het lastig om het juiste antwoord te geven. Ok ik ben waarschijnijk niet duidelijk genoeg geweest. mijn opstelling is 1 schotel met een duoblok (normaal canal digitaal pakket) en een 2e schotel voor de Russische zenders. Binnen staan 4 tuners. 1 van deze tuners hoeft maar de Russische zenders van de 2e schotel. we hebben nu een extra coax getrokken van die LNB naar de dreambox. daar zit nu een Diwo-418P tussen en dat werkt niet, als we de kabels 1 voor 1 rechstreeks in de tuner plaatsen hebben we prima beeld. heeft het dan van doen dat we een UNcommitted 2/1 switch moeten bestellen? al vast bedankt voor jullie hulp.
a33 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 (aangepast) heeft het dan van doen dat we een UNcommitted 2/1 switch moeten bestellen? Dat is e'e'n van de mogelijke oplossingen, ja. Ik gaf er drie, hierboven. Ben je handig? Als je de switch makkelijk open kan maken, kan je ook poort A en B met elkaar doorverbinden/ draadje solderen (de trust-oplossing). Als je met de 'russische' TV verder alleen naar e'e'n andere satelliet kijkt, kan je ook de switch gebruiken met maar 2 poorten bezet: ofwel duo-lnb op poort A en Rus op poort C voor ontvangst van 19oost en Rus; ofwel duo-lnb op poort B en Rus op poort C voor ontvangst van 23oost en Rus. Dat kan je meteen al doen; met de middelen die je nu hebt. In je ontvanger moet je vervolgens wel je diseqc instellingen ook aanpassen aan hoe je het uiteindelijk hebt opgelost. Groet, A33 12 november 2015 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen