Ga naar inhoud


RTBF La Une nu ook met origineel geluid


Sprietje

Aanbevolen berichten

In SatelliteMagazine is het volgende te lezen:

De Belgische-Franse omroep RTBF La Une beschikt sinds kort ook over een alternatief audiokanaal. Diverse films en series worden door de RTBF al langer doorgegeven met het originele geluid, naast de Franse nasynchronisatie. Tot nu toe ontbrak dit geluid via satelliet.
 
De RTBF gaf via de kabel en dvb-t in België al langer het originele geluid door. Op verzoek van M7 Group S.A., de exploitant die in de zenderpakketten van TéléSAT en TV Vlaanderen de RTBF zenders doorgeeft, heeft de RTBF het originele geluidsspoor nu ook toegevoegd aan het satellietsignaal van La Une HD. Dit is te vinden via de audio instellingen door het Engelse geluid op te slaan of te kiezen. Niet alle van oorsprong Amerikaanse of Britse series zendt de RTBF tweetalig uit. De tv gids van de RTBF geeft dit aan wanneer dit zo is met het kenmerk VM - Version Multilingue. De RTBF zenders zijn helaas niet via CanalDigitaal te zien, maar enkel via een abonnement op de andere pakketten van M7 Group S.A.:het Belgische TV Vlaanderen Digitaal of TéléSAT.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fijn.

Bedankt voor het delen van dit nieuws.

Kan ik mijn gezinsleden ook eens vaker mee naar La Une laten kijken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Basic+ wel te verstaan en hoger 

 

Dat ie geregeld ;)

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...