Ga naar inhoud


Protek ontvanger loopt vast.


ludovic

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een sat ontvanger gekocht van protek, heel handige ontvanger, maar deze loopt na enige tijd vast.
Wanneer de ontvanger een tijd opstaat, op gelijk welk kanaal, kan ik na enige tijd geen bediening meer geven of veranderen van kanaal, de enige manier is dan de ontvanger uit te schakelen en terug in te schakelen, dan kan ik terug kijken voor een tijd.
Wanneer ik hem bij de verkoper binnen doe is er daar geen probleem, zelf gezien.
Thuis heb ik reeds alle bekabeling vernieuwd en zelfs aangesloten op een vast antenne systemen, normaal staat hij aangesloten op een draaibaar systeem.
Heeft er iemand een tip wat ik nog kan doen of wat het probleem kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat de ontvanger thuis soms bovenop ander apparatuur ?

Door warmte kan dit verschijnsel plaats vinden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat van schotel gebruik je , hoe groot, wat van type lnb en merk en zit er een switch tussen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de schotel, de schotel waar ik deze ontvanger (nieuwe protek) op aansluit is een draaibaar systeem 70cm van Viasat, merk van lnb ken ik niet en er zit geen switch tussen, de schotel opstelling werd reeds gebruikt voor een andere ontvanger. Ik heb ook nog een 60cm schotel die ik normaal gebruik met een SAT801 ontvanger voor TV Vlaanderen, als ik hier dan die Protek ontvanger op aansluit heb ik hetzelfde probleem. Op de vraag van Sprietje, de ontvanger krijgt niet extreem warm, en het probleem kan hem voordoen na 5min of andere keren na 20min, er staat geen vaste tijd op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een andere ontvanger heeft het wel goed gedaan?

 

Hier is maar een advies te geven, terug met die ontvanger en een ander exemplaar of merk/model neerzetten.

 

Sommige ontvangers willen wel eens op slot gaan wanneer je een onderbreking in het antenne signaal hebt, bijvoorbeeld bij een onweersbui.

Of je misschien kleine hickups in het signaal hebt, al dan niet door een eigen defect, kabel/connector probleem of een extrene bron zoals een dect telefoon?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn vorige ontvanger, eveneens een protek heeft het goed gedaan.

Zoals je zegt deze ontvanger vervangen, dat heb ik reeds gedaan, verleden week heb ik een nieuwe protek gehaald en dan had ik dat probleem, ik heb hem binnen gedaan en een andere gekregen (deze nu) de problemen zijn dezelfde.

Wanneer ik,hem koppel aan een andere antenne zijn de problemen dezelfde, ja ik begin ook te denken aan, draadloze telefoon, gsm of iets anders, te weten dat die eerste ontvangen bij de verkoper geen probleem geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoveel problemen bij zo een ontvanger, ik zou een andere uitzoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou de netspanning even onder de loep nemen.

Bij de verdeler werkt die goed.

Hij heeft hetzelfde probleem bij draaibaar en vast systeem. Mij zou het verbazen, dat alle 2 een probleem aan de schotel ligt.

De ene voeding is al wat gevoeliger dan de andere, en uit eigen ervaringen met dergelijke problemen zou ik de netspanning in eerste instantie ( laten) controleren.

Als het een nederlandse situatie is, weet ik niet hoe het allemaal zit, maar ik hoor hier op bepaalde plaatsen van klachten waar diverse zonnepanelen liggen, die dan ook nog eens een te goedkope ( hoe noemt dat omvormer) gebruiken, en zeker bij het starten en stoppen van bedrijven als die in de buurt zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Protec, ontvanger met externe 12 volt adapter?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselende netspanning de oorzaak? Ik geloof er geen snars van. Alle satellietontvangers werken prima tussen de 90-240V. Heb hier in Spanje dikwijls genoeg maar slechts 150 tot 160 volt gehad, zelfs wel eens 144 volt. Nergens geen last van.

 

Maar toch heel slecht voor de toestellen Sprietje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...