Ga naar inhoud


Protek ontvanger loopt vast.


ludovic

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nee, voedingen zijn ontwikkeld voor gebruik over de gehele wereld.

Zoals sprietje aangaf, alle spanningen tussen 90 en 240 volt 50/60 Hz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht ik je de facturen presenteren van defecte voedingen in de loop van 2 jaar, 10 jaar geleden, en bewezen was door onvoldoende spanning, dan kan ik met dit geld een solo 4k en een uhd tv kopen.

Ik heb hier zelfs ergens een schadeclaim van ex multichoice liggen van 1.500€ van defecte decoders. Gelukkig heeft de verzekering van toen nog gaselwest/elecktrabel deze vergoed.

Dat voedingen nu mogelijks beter zijn, kan, maar het kan zeker geen kwaad de spanning onder de loep ( laten) nemen.

Alhoewel ik nog voedingen gezien heb van amaai, soms bangelijk om te gebruiken. Maar de kwaliteit van protek ken ik niet.

Heb zelf nog iemand een goed jaar geleden geholpen, maar alle toestellen gingen stuk, en dat was een slecht doorgevende kabel van aardlekschakelaar naar de zekeringen.

En met mijn broer kan ik ook een boekdeel schrijven door slecht contact van een bovenleiding op straat.

Volgens mij kan je niks verkeerd doen, door de elecktriciteit onder de loep te ( laten) nemen, dan kan je dit al uitsluiten en verder de oorzaak zoeken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen schrijft:

"En met mijn broer kan ik ook een boekdeel schrijven door slecht contact van een bovenleiding op straat."

Ohh, heb je het nu over een situatie met bovengrondse elektriciteits leidingen?
Nou dan gaat het waarschijnlijk helemaal niet over problemen met onderspanning maar om problemen met overspanning. Slecht contact van een bovengrondse nulleiding elders in de straat kan namelijk makkelijk leiden tot overspanning bij jou in huis van 350V en daar gaan apparaten wel kapot van.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Johan, hoeveel volt dat er dan bij jou op het elektriciteitsnet komt te staan, is afhankelijk van wat de buren op dat moment aan energie verbruiken die op een andere fase zitten en wat jij op dat moment gebruikt terwijl bijv. door wind de nulleiding elders in de staat even geen contact meer maakt van de bovengrondse leiding.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar meer als 400 Volt kan het niet worden, wanneer je een zwevende Nul hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het al eerder in bericht #9 geopperd.

Een nieuwe ontvanger met zoveel problemen....

Terug naar de winkel en een ander type ontvanger uitzoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch houd ik het er op dat er geen 350 volt (of hoger) op de voeding is komen te staan.

Bij die hoge spanning ligt de voeding op apegapen en start de decoder niet meer op, vastlopen komt ie dan helemaal niet aan toe.

Het moet daarvoor niet persè de nulgeleider zijn. En in belgie heb je nog plaatsen zonder nulgeleider. Gewoon 3X220V.

Maar ja, men moet mijn tip om de spanning even te ( laten) controleren niet volgen.

Maar uit ervaring, bij dergelijke problemen meet ik die eerst even uit. En als het een externe voeding is, de secundaire kant.

Maar toestel is in garantie, dus moet verkoper met oplossing komen, en hier heeft men het recht binnen de 7 ( of is dat nu onlangs verhoogd naar 14) dagen een ander type te kiezen.

Maar mijn hamvraag is: waarom gaat deze goed bij de verdeler en niet bij hen?

2 slechte schotel instalaties bij T.S.? Geloof ik niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...