Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik draai OpenPli 2.1 op een DM800HD.

Verdere info:

Kernel versie 2.6.18,

Enigma van 7 maart 2013,

laatste update 2015-01-12

Na een of meerdere dagen verliest de box ontvangst. De box lijkt normaal te functioneren, maar op alle zenders (& alle 4 satellieten) geeft hij een onvangst van 0 db. Dus geen beeld.

Hierdoor mislukken vaak opnames omdat ik het niet merk, alleen als ik zelf wil kijken.

Bij een herstart van de box doet alles het weer! Deze herstart voer ik uit via het menu.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Geplaatst:

hoeveel signaal heb je in het begin als het werkt 

zit er vocht in de aansluitingen bij je f-conectors enz 

staat het nog heel goed uitgericht enz

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Lijkt op een tunerprobleem.. Kijk even of je een 'K' model hebt. Daarvan gaat de hoofd elco vaak onderuit. Boxje volledig stroomloos maken, openschroeven. Tunerblikje eruit. Visueel controleren en indien nodig vervangen. Meteen even de contacten reinigen met een schone vlakgom en even met antistatische doek nawrijven. Daarna boel weer in elkaar zetten. Ook handig om de voedingsadapter te controleren. Deze staat ook niet als top-product van de eeuw bekend.

En uiteraard de controle die de mede forumleden al gegeven hebben: LNB, connectoren en kabels nazien. Je zal de eerste niet zijn die een 'lekke' LNB hebt....

Geplaatst:

@Mimisiku wat bedoel jij met een 'K' model.

Het enige wat ik over mijn tuner kan vinden is het volgende: Alps BSBE2.

Dat is dus merk en type..

Ik heb nml precies hetzelfde probleem, en een maat van mij ook!.

Die heeft er zelfs al een nieuwe tuner voor aangeschaft ( afhankelijk van sat t.v.)

Het ligt 100% niet aan de buitenboel.

Het zit hem puur in de ontvanger, maar waar ligt het aan is de vraag...

Geplaatst:

Het ligt waarschijnlijk niet aan de buitenboel. Ik heb aan de schotel ook nog een Dreambox 800 SE hangen, en die vertoont geen problemen.

De sterkte van ontvangst is per sateliet verschillend, maar volgens mij niet relevant.

Ik heb in deze box al eens de tuner vervangen. Dat is een paar jaar geleden.

De eerste versie van deze 800, de 800HD wordt overigens gloeiend heet. Je kunt er een ei op bakken. Daarom heb ik er een externe koelingsplateau onder geplaatst, met een USB aansluiting. Dat scheelt enorm, hij wordt nu even warm als de 800SE die ik heb.

Ik zal de box vanavond even openschroeven en kijken wat voor model tuner het is.

Geplaatst:

Het 'K' model is het revisienummer wat op de tunerprint staat. Beetje in het midden zit een 1000úF elco met 'gespreide' pootjes. Deze droogt uit door de hitte.....

Ik heb hier nog steeds een DM800HD met kabeltuner (gekregen in onderdelen). Ding stamt uit 2009 en wordt absoluut niet warm.. Mijn oude DM800HD sat versie werd flink warm met ingebouwde HDD, maar niet idioot....

Geplaatst:

Nieuwe info:

De andere dreambox (800SE) heeft plotseling geen ontvangst op de 19.2 sateliet. De andere satelieten wel gewoon ontvangst.

Ben nu toch wel geneigt te denken dat het aan de LNB ligt die op de 19.2 gericht staat!

Geplaatst:

kijk de swiths ook na op vocht of zet er eens een andere lnb op 

als alles toch goed uitgericht is

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Er zitten 3 Alps en 1 Smart Titanium LNBs op mijn schotel (allen Twins). De Smart Titanium is veruit de oudste. Ik denk minstens tien jaar. Deze staat op de 19.2 Sateliet.

Heb zojuist alle kabels vervangen, maar geen vocht gezien. Zonnetje schijnt, dus kan opgedroogd zijn.

Ben bang dat de oude Smart Titanium aan vervanging toe is.

Zal in ieder geval een nieuwe LNB kopen. Ben geneigd een topmodel te kopen en die op 28.2 te zetten omdat ik daar maar net ontvangst heb. Dan verhuist de Alps naar 19.2.

Ik heb deze op het oog:

Inverto LNB Twin Black Ultra 0.2 dB - HGLN 40mm

Dit is wel een van de duurste, kost hier ongeveer 40 € maar als ik een betere ontvangst heb, dan is het mij dat wel waard.

Weet iemand nog een betere?

Geplaatst:

@Mimisiku,

ik heb inderdaad een "K" model tuner.

Heb onderdelenbakjes vol met elektronica, maar juist geen smd buiten wat weerstanden.

Dus heb de tuner weer teruggeplaatst zodat ik hem nog even kan gebruiken ( nu doet hij het dus al weer en paar dagen)

De elco van 100Mfd heeft een spanning van? ik gok 16 Volt...

Het opschrift is nml JFK 1000 M20, maar die M20 staat volgens mij niet voor de spanning.

Of heb ik het fout..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...