Ga naar inhoud


Wat is de beste LNB ?


Sliderr

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Inside information.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Sprietje, ik wil graag reageren. Ik heb ook vier nlb's zoals bij het miniatuurtje H, 1 en 2, tevens 4/1 switchen deze zijn nu 12 jaar oud. Mijn ontvangst wordt met de dag slechter. Veel storing. Moeten deze vervangen worden. Hoelang gaan deze nlb's en diseqs mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hoe lang gaan lnb's en diseqc's mee? Daar is geen richtlijn voor te geven. Sommige lnb's zijn al (gedeeltelijk) kapot als je ze uit de doos haalt, anderen na enkele maanden, sommigen na een paar jaar en andere weer pas na 10 jaar of meer.
Als de lnb's al 12 jaar oud zijn, lijkt het me niet onverstandig er eens nieuwe op te zetten. De jarenlange vochtinwerking op de electronica in de lnb gaan dan parten spelen.
Met diseqc-switches eigenlijk hetzelfde verhaal. Daarbij kun je zelfs hebben dat als ze nieuw zijn ze op de ene ontvanger wel werken en op de andere niet.
Ach, en een nieuwe lnb kost ook niet zo veel, afhankelijk van het aantal aansluitingen.

Het kan trouwens ook zijn dat er water in de coaxkabel is gelopen waardoor je slechte ontvangst hebt of een schotel die iets vergaan is.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb momenteel Alps quarttro koppen, zijn die nog in Nederland te verkrijgen of welke zijn de beste in mijn geval voor 4 satts. Moet ik dan een Inverto quarttro erbij zetten inplaats voor een 4 alps. Want ik weet niet welke kop wat is.

Zie uw miniatuur.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Allevier de alps-lnb's die tegelijk een verslechtering te zien zouden geven? Defecte LNB's lijkt me niet het eerste waar ik aan zou denken.

 

Ik denk dan ook eerder aan een schotel(afstellings)probleem, of de kabel(s),

of eventueel de multi-switch (Je schreef immers dat je quatro-LNB's hebt. Of heb je misschien Quad-LNB's?).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank voor de reacties, ik heb me inmiddels schotel 110 ,koppen kabels enz. gekocht. Schotel is geplaatst. Ik heb beeld op Hotbird en 19.2. Ongeveer 11/ 14,0 dB. Het signaal en zenders van 23.5 en 28.2 moet ik nog vinden. Zal wel lukken hoop ik. Misschien een belangrijke Tip voor mij?

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb 4 EVO Quad LMBs gekocht. Voor verdere afstelling ben ik weer het dak opgegaan. Tot mijn verbazing constateerde ik dat

Astra 1(19,2) op de positie van Astra 3 zit. Hotbird zit op positie Astra 1. Wat gaat er weer fout. Of moet ik het zoeken in de Disqecswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die LNB's nieuw zijn kan er toch niks mis mee zijn?

TS moet even goed kijken welke LNB op welke poort van de DiSEqC-switch zit en dat de instellingen van de satellieten in de ontvanger ook op dezelfde poorten staan.

En als dat zo is, denk ik dat de schotel niet goed gericht staat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...