Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Jarenlang een tevreden gebruiker van AVG-free geweest maar het laatste halfjaar heb ik het van mijn systemen verwijderd. Het gaf steeds meer problemen met onduidelijke aanbiedingen en updates en bovendien had ik de indruk dat mijn computers er trager van werden. Dat laatste heb ik dit weekend bevestigd gezien toen ik een recovered W7 systeem van AVG voorzag. De machine werd onbruikbaar traag en dat was geen wonder want het processorgebruik bleef op ongeveer 50% hangen ook als je helemaal niets deed. Na verwijderen van AVG werd het er niet of nauwelijks beter op. Pas na een nieuwe recovery operatie werkt deze computer weer normaal.

Voor het verwijderen van AVG bleef het programma TrustedInstaller.exe de genoemde 50% in beslag nemen. Na het verwijderen van AVG werd dat SYSTEM.

Ik heb uiteraard met Google naar mogelijke oorzaken en vooral oplossingen gezocht maar vooralsnog geen duidelijkheid. Heeft iemand recente ervaringen met AVG en vooral, is AVG in het gareel te krijgen of moeten we het afschrijven?

petrus bitbyter

aangepast door petrusbitbyter

Geplaatst:

AntiVirus kost nu eenmaal performance. Maar onhandelbaar is mijn Windows 10 PC er nog niet van geworden.

Wel uitermate irritant vind ik de steeds vaker terugkerende gedwongen AVG software updates vanwege zogenaamde verbeteringen. En de erop volgende reboots expliciet voor AVG, waarbij gewone shutdown/restarts van Windows niet gebruikt worden om de AVG herinstallatie af te ronden.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

Ik heb AVG Free helemaal afgeschreven.

Ze pushen om de zoveel maanden hun Safe Browser troep, welke ik niet wil... Qua performantie nooit echt hinder ondervonden om eerlijk te zijn.

Heb nadien een betaalde BitDefender genomen, voor gebruik op tot 5 toestellen.... Deze staat nu op 2 pc's en een android telefoon...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geen enkel probleem met AVG. Ik gebruik het op verschillende PC's. Af en toe een bericht voor een gratis applicatie kan ik hebben. Zeker als je dat vergelijkt met alle reclame op Android applicaties.

TrustedInstaller.exe is trouwens een onderdeel van Windows zelf. Op internet zeer veel redenen te vinden waarom dat ding veel CPU blijft gebruiken. Misschien wat voorbarig om daar AVG de schuld van te geven.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Er kruipt tijd en geld in voor de ontwikkeling , opvolging van de AVG Anti Virus en dan vind ik het niet meer dan normaal dat zij na het gebruik van de free editie je aansporen om de betaalde versie te gebruiken.

De meeste mensen die klagen gebruiken de free editie en wat gratis is moet je nemen zoals het is of je gebruikt iets anders.

Geplaatst:

We zijn zunige ollanders en alles moet voor niets. Een paar tientjes voor 1 van de belangrijkste programma's op je PC is toch wel te veel gevraagd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Met Windows 10 gebruik ik gewoon de eigen ingebouwde van Microsoft, is ook prima.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

We zijn zunige ollanders en alles moet voor niets. Een paar tientjes voor 1 van de belangrijkste programma's op je PC is toch wel te veel gevraagd.

Het is echt niet het probleem van een paar tientjes, het probleem is dat je voor alles tegenwoordig  een paar tientjes moet neerleggen en als je dat dan optelt een hele hoop geld wordt en dat moet je dan maar op kunnen brengen.

Maar ik heb na heel veel lezen allang begrepen dat het niet al te veel uitmaakt of je een gratis of betaald antivirus gebruikt. Als je dan toch gratis wil neem er dan 1 die je niet lastig valt zoals AVG doet. Als iemand denkt dat betalen voor antivirus software veiliger is en hij of zij kan dat missen is het ook prima.

aangepast door Penthe
Geplaatst:

Met Windows 10 gebruik ik gewoon de eigen ingebouwde van Microsoft, is ook prima.

Doet ik ook en werkt prima, vreet geen CPU valt je niet lastig en heeft bij mij keurig de boel schoongehouden tot op heden.

Geplaatst:

Het is echt niet het probleem van een paar tientjes, het probleem is dat je voor alles tegenwoordig  een paar tientjes moet neerleggen en als je dat dan optelt een hele hoop geld wordt en dat moet je dan maar op kunnen brengen.

Dat is een verkeerd uitgangspunt he. Je moet niets gebruiken.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Panda was in de laatste Computertotaal de beste gratis anti virus met de minste

inbreuk op de performance, tipje mijnerzijds.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ik houd me niet vast aan die zogenaamde lijstjes, wie het meest betaald staat bovenaan. Panda een Spaans produkt trouwens heeft hier voorheen een keer mijn systeem voledig verwoest. Sindsdien blijf ik er ver vandaan.

Geplaatst:

Ik houd me niet vast aan die zogenaamde lijstjes, wie het meest betaald staat bovenaan. Panda een Spaans produkt trouwens heeft hier voorheen een keer mijn systeem voledig verwoest. Sindsdien blijf ik er ver vandaan.

Inderdaad die heeft in het verleden ook mijn systeem volledig overhoop gegooid en die komt er dus nooit meer op.

Geplaatst:

Ik stap beetje bij beetje over naar de free versie van avast. Ik vraag me af, hoeveel beter de antivirus is bij betaalde versies? Bij de meeste krijg je dan een firrewall en al ander bij. Maar is de hoofd argument wel beter?

En ik test op èèn laptop de free versie van zonealarm, en die bevalt me verlopig goed als firewall, maar je moet wel een beetje computerkennis en ervaring hebben, om die goed in te stellen en ingesteld te houden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...