Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte,

er zijn gebruikers die resistent zijn voor support

en dat is vooral vervelend als die uitleg al gegeven is op ons forum

de discussie is ouder dan de linux boxen zelve voor wie de bruikbaarheid en mensvriendelijke bediening aankaart.

picons is een gotspe en pure beeldscherm vervuiling

picons zitten ook niet in een doorsnee TV die je aansluit op dvb-S2, dvb-C of dvb-T

het is tijdverspilling en het pimpen van je beeldscherm leid af van het wezenlijke

of is het enkel nog meidabehang wat uitgezonden wordt

ofschoon wat mij betreft je picons best mag gebruiken,

waar de picons staan is voor de moderne linux bak absoluut irrelevant

hoe je ze erop plaatst is natuurlijk wel belangrijk als NOOB => dus uit de feed

en

als je VTI kiest zul je bitter weinig Holland picons op de feed vinden

(omdat niemand gevonden kan worden die dat netjes en correct aanbied aan het VTI forum)

idem dito betreffende de zenderlijsten

( die heb ik jarenlang aangeboden aan VTI en kon je zo downloaden op de juiste plek in je VU+)

mocht je nu weten dat het aanbieden en continue op orde houden van die custom onderdelen bij de image teams heel veel vrije tijd en vrijwilligers werk is zou je iets minder klagen over die mensen die dat allemaal mogelijk maken

voor nop en helemaal gratis wel te verstaan.

Helemaal mee eens.

Gebruik zelf ook geen picons, maar voor hen die dat willen, is het jammer dat die er nu niet zijn, (voor 23.5 oost, Astra 3),

voorheen was dit wel het geval.

Ik heb jaren gezeurd om fatsoenlijke ondertitels te krijgen en ook dat is nu gelukt, met hulde aan de makers van VTi.

Als je de picons per sé wilt hebben, ga naar het forum:

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?form=Search&searchID=3531230&highlight=picons

"Leider nur auf Deutsch"

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik deel de mening dat picons eigenlijk 'vervuiling' is en absoluut niets wezenlijks toevoegt aan de functionaliteit van het TV kijken/opnemen.. Maar het is gewoon een deel van de hobby en de mogelijkheden die een Open ontvanger biedt t.o.v. Een dichtgetimmerde provider-bak.. Persoonlijk vind ik het een leuke optie om je Linux ontvanger te pimpen (en de buren de ogen uit te steken).. Ik pas de picons zelf aan en heb daar plezier aan... Niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan..

Geplaatst: (aangepast)

Ik moet eerst even excuses maken aan degenen die zich belangeloos inzetten (TonskiDutch...). Er zijn inderdaad ook veel mooie en goed werkende zaken. De picons kwestie zat me echter even hoog.

Ik kijk eigenlijk uitsluitend naar de FTA zenders en dan met name de engelse op de astra 28.2, of de nederlandse via DVB-T

In de piconmanager extensie van VTI 9 zag ik voor 28.5 inderdaad drie regels met picons staan, waaronder Maggy Style. Echter bij het matchen (downloaden genoemd) werden slechts twee picons van de 39 voorkeurszenders gevonden. 

Toen op www.vuplus-support.org de '2015-11-14 ASTRA (28.2°), pph-XPicons_220x132 - Metallic' gedownload en in usr/share/enigma2/picon uitgepakt (hiertoe eerst een sambashare gemaakt voor usr, zodat ik er op Windows of Linux Mint makkelijker met een verkenner bij kan)

Vervolgens werd er nog niets gevonden, waarna ik ergens las dat de service reference van de zender en de picon file overeen moesten komen. 

De service reference naam van BBC1 opgezocht via openwebif, current. Daar stond: Sref: 1_0_19_1B1D_802_2_11C0000_0_0_0

Toen de meest lijkende picon opgezocht Dat was Sref: 1_0_19_1B1D_802_2_11A0000_0_0_0. Toen de 11A gewijzigd naar 11C. En jawel toen werkte het. Vervolgens met een bulk-rename alle picon files hernoemd naar 11C. En nu heb ik alle 28.2 picons werkend.

Tot slot nog ergens een digitenne bestand met picons kunnen downloaden, zodat ook de DVB-T kanalen netjes weergegeven worden. 

Het is dus allemaal mogelijk met wat speurwerk en enige handigheid, maar geef nu toe: ik zie niet zoveel nieuwkomers dit achteloos uit de mouw schudden.

Groeten van de Baron

aangepast door BaronVanLunteren
Geplaatst:

Onder andere Ocram zet zich in zodat de picons voor de vier bekende satellieten up-to-date blijven 13 19.2 23.5 28.2 en met zijn script is het een fluitje van een cent,picons vind ik een meerwaarde ook voor de zenderlijst maar dat is mijn persoonlijke mening en met wat zoek en speurwerk is het naar mijn mening zo moeilijk niet ze up-to-date te houden wel kost het veel tijd aangezien er dagelijks veranderingen zijn

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst: (aangepast)
https://github.com/picons/picons-source download de .zip file wat je verder nodig hebt is een Linux pc zo bouw ik ook mijn ziggo picons en ik maak mijn eigen satelliet picons middels dat script met mijn eigen achtergronden aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Helemaal mee eens.

Gebruik zelf ook geen picons, maar voor hen die dat willen, is het jammer dat die er nu niet zijn, (voor 23.5 oost, Astra 3),

voorheen was dit wel het geval.

Ik heb jaren gezeurd om fatsoenlijke ondertitels te krijgen en ook dat is nu gelukt, met hulde aan de makers van VTi.

Als je de picons per sé wilt hebben, ga naar het forum:

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?form=Search&searchID=3531230&highlight=picons

"Leider nur auf Deutsch"

Ik kreeg volgende mededeling: "Du hast einen ungültigen oder nicht mehr gültigen Link aufgerufen."

Vreemd, gisteren deed ie het wel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...