Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Asjeblieft !!!!  

Multifunctioneel tijdrelais met 6 tijdfuncties en 6 tijdzones voor installatie op DIN rail. Het AgCdO-contactmateriaal waarborgt een veilige en betrouwbare functie van het wisselcontact aan de schakeluitgang. Door de multispanningsingang van 12 - 240 V=/~ is dit relais op vele manieren te gebruiken. Het hoge schakelvermogen van 4 kVa (AC1) rondt het vermogensspectrum van dit tijdrelais af. Zelfs bij AC3 (inductief) gebruik, zoals o.a. 1-fase motoren bij 230V/50Hz zijn belastingen tot 550W mogelijk. De gebruiksvriendelijke DIN-rail clips zorgen voor een eenvoudige inbouw in o.a. schakelkasten.

Een Tijd relay is geen timer , en gaat uitsluitend aan of uit op de ingeprogrameerde  tijden.een  start/stop timer doet alleen aan / uit op een willekeurig moment ,met de in gegeven tijd duur.

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Is gewoon met en pulsdrukker te starten waarna hij na bereiken ingestelde tijd , uitschakelt !

Tijdfunctie

Aanspreekvertraging, inschakelwisser, knipper‑impulsbeginnend, terugvalvertraging, aanspreek‑/terugvalvertraging, impulsvormer 

Tijdbereik

6 tijdzones van 100 ms ‑ 20 h

Misschien heb ik op m'n werk nog wel zoiets liggen , zal morgen kijken .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik begrijp niet, dat dit in de omvormer is ingebouwd?

Ik heb hier een van 50 en 300 watt, en schakelt zichzelf uit als de spanning lager zou komen dan dat er nodig is om de wagen of in jouw geval de bus te starten.

Als de omvormer een beep signaal geeft als de spanningtfe laag komt, kan je doen zoals mijn ex schoon zuster deed, een babyfoon gebruiken, en als je door de babyfoon het alarm van de omvormer hoort, de stroom gaan uitzetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Nee, zit er dus niet ingebouwd. Is nog wel een Victron....

Ik wil er gewoon een timer op hebben. Ik wil niet dat die omvormer de accu grotendeels leeg trekt en dat ik dan moet hopen dat ik nog kan starten.

.

Geplaatst:

Ik heb nog gekeken maar alleen types voor 24V of 240 V gevonden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• 2 weken later...
Geplaatst:

Das volgens mij iets meer dan 30 amp , kijk eens naar de zekering van de rode aansluitkabel welke waarde die heeft

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Dus direct in de sigaren aanstekker ? Op je omvormer of in de handleiding staat gewoonlijk het amp vermeld , desnoods kun je uit veiligheid de timer een relay van 30amp laten sturen ( in de autohandel te verkrijgen Toeter relay )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Ik ga dus toch maar een relais gebruiken. Heb me een beetje verdiept in aansluiten relais.

Zouden jullie in onderstaande schema's eens willen kijken of ik het begrepen heb?

Het eerste schema is zoals ik de proefopstelling heb gemaakt met alleen de timer (ipv de omvormer heb ik in deze opstelling een lamp gebruikt). deze opstelling werkte dus zoals het hoort.

Het tweede schema is dan uitgebreid met een relais.

Gr. Remo

PS: er komt ook een zekering in de + voor de schakelaar.

schema timer01.pdf

Scan Timer met relais.pdf

.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...