Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik begrijp jouw opmerking niet helemaal Columbo.

Zoals schema 1 getekend is, werkt het tijdrelais zoals het hoort, dus volgens mij is schema 1 wel goed (het is een tijdrelais dat 16 A kan schakelen).

Maar omdat de schakelstroom maximaal hoger kan zijn tgv het vermogen van de omvormer, wil ik er nu een relais bijplaatsen volgens schema 2.

Klopt schema 2?

gr. Remo

.

Geplaatst:

Klopt schema 2 is goed , maar ik zou het iets anders doen , dmv een drukknop , verbind de uitgang van de timerrelay met de ingang van de timer , dan tussen de ingang en + van de accu een drukknop , doel : je drukt op de knop , relay wordt aangetrokken hierdoor blijft de timer lopen , als hij uitgeteld is staat de timer volledig stroomloos en is er geen sluimerverbruik

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Sorry datvhet effe heeft geduurd maar ik heb een schema in bijlage gezet , enkel dien je de gepaste zekeringen nog te plaatsen , voor de timer 1 amp en de inverter max 30 amp , met dit schema voorkom je dat na de ingestelde tijd de timer onder spanning blijft staan en het is handiger om met een simpele druk op de knop het boeltje te starten , grts en fijne feestdagen

image2015-12-08-191358.pdf

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Geplaatst:

Dat maakt niet uit. Ben al blij dat ik hier mensen vind die mij als electrotechnisch onbenul wat willen uitleggen ;-)

Bedoel je met een drukknop een pulsschakelaar? Want die aansluiting A1 heeft wel spanning nodig anders werkt de timer niet, dus een pulsschakelaar zal niet werken.

.

Geplaatst:

Klopt pulsschakelaar of belknopje , je geeft dus even spanning op de timer , hierdoor trekt de relay van de timer aan en als je het schema volgt zie dat de timer dmv de draadbrug spanning houd tot hij is afgelopen volgens ingestelde tijd

• 2 weken later...
Geplaatst:

En is het gelukt ?

Geplaatst:

Nou, ik heb het "bouwpakket" bijna klaar, maar ik ben ondertussen druk bezig met het intimmeren van mijn nieuwe bus en ik moest natuurlijk ook nog wat voor mijn klanten doen.

Ik ben wel al vijf verschillende zaken langs geweest voor een kabelschoentje waar ik de 10 mm2 kabel van mijn omvormer in kan klemmen om deze zo op het relais aan te kunnen sluiten. Maar helaas niemand kan mij helpen, dus ik sta open voor suggesties...

.

Geplaatst:

Simpel , gaatje boren in het voetje dan krul in de kabel maken en een schroefje en moertje gebruiken

Geplaatst:

Dat lijkt mij geen optie. Het is een 10 mm2 kabel. Die laat zich niet makkelijk buigen.

Maar je brengt me wel op een idee. Kabelschoentjes met een oog zijn wel leverbaar in 10 mm2. Dan kan ik het zo oplossen en e.e.a. netjes insealen in krimpkous.

Wel raar dat de gewone platte kabelschoentjes maar tot 6 mm2 gaan.

.

Geplaatst:

Via een 10 mm2 kabel kan een hogere stroomsterkte lopen als die schuifkabelschoentjes maximaal aan kunnen.

Voor een hoge stroomsterkte moet je echt een schroefverbinding gebruiken. Zo'n schuifcontact voldoet dan echt niet meer.

Geplaatst:

Er bestaan wel degelijk kabelschoenen voor dikkere kabels. In de elektro branche worden ze veel gebruikt. Je moet er wel een speciale tang voor hebben.

System Administrator (niet van deze site)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...