Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat gaat volgens mij nooit passen. Die Lemon Universal Quad LNB LEMP-40QDL zijn volgens mij 71mm breed. Klopt dat?

Verder moet je bedenken dat een Triax 78 met rail minder signaal geeft dan de Triax Unique, zie bijlage.

post-60869-0-60111500-1448102522.jpg

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heey,

Toevallig zijn we net klaar.

Ik heb beeld op alle sattelieten.

Ik had alleen de beugel net verkeerd om zitten.

Hij mocht iets schuiner maar slecht was het zeker niet.

Die koppen zijn net gemeten: 55mm breed

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb beeld op alle sattelieten. Bedoel je op de Triax Unique?

Welke beugel zat verkeerd om?

Wat mocht schuiner?

Ik wil weten hoe breed de behuizing aan de achterzijde is van de Lemon-lnb.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Heey Sprietje,

Nee op de triax unique werkt alles daar was het kwestie van schuinte goed instellen ietsjes draaien nog en we hadden beeld.

De triax 78 had ik de beugel net verkeerdom zitten.

Ik had hem volgens deze beschrijving gemaakt:

https://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

Echter had ik de beugel net andersom erin moeten schroeven zodat de hotbird en de 28,2 iets sterker waren.

De afstanden zoals Radenko@onsbrant berekend had zouden ze iets anders moeten staan.

Hierbij even snel de foto van mijn kop:

http://satsecure.uk/media/catalog/product/cache/3/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/2/7/273C88E5EF5CB888C0EF67AEBBFEBF1E.jpg

Ik zal als het zometeen even droog is een goede foto maken zoals ik het nu heb

Geplaatst:

Ik wil Sprietje en Radenko@onsbrant heel hartelijk bedanken voor alle moeite die ze hebben gebruikt om te helpen.

Dankzij de graden berekeningen van sprietje en met de hulp van Radenko@onsbrant is de schotel nu eindelijk goed uitgericht!

Ik zal als het weer het zo even toelaat foto's maken van de setup van de triax unique.

Ga ze nu maken.

Ook van de schotel verdeling deze was trouwens binnen half uurtje 3 kwartier klaar.

Hierbij de foto's van triax unique:

Het komt in 3 delen.

Hierbij de eerste twee van de beiden kanten van de graden hoek

post-92529-0-98050700-1448111482_thumb.jpg

post-92529-0-59183800-1448111484_thumb.jpg

aangepast door pcman15
Geplaatst:

Beste pcman

Zo ik kan bekijken op de foto heb je de rail aan de ene kant zo laag mogelijk gezet en aan de andere kant zo hoog mogelijk zoals ik ook had aangegeven in bericht 4.
Verder neem ik aan dat je de positie van de twee buitenste lnb's (Hotbird en Astra 2) zodanig hebt gekozen op de rail, dat je een hoogteverschil hebt (h) van 39mm.
Zie je nu wat een rare situatie je krijgt met de Unique? Je moet de vier lnb's bewust een eind uit het midden zetten om genoeg hoogteverschil te krijgen. Dat is toch niet normaal? Bij een multifocus schotel als een T55, T90, E85 en Visiosat BigBisat zet je gewoon de gehele schotel scheef met de schotelskew en de lnb's zo centraal mogelijk.

Klopten de afstanden zoals ik had aangegeven zoals in bericht 4?

Verder heb ik de indruk dat je de mastklem ondersteboven hebt gemonteerd.
Dat is de zien aan de opdruk, maar ook aan de elevatie instellingsmogelijkheid. Je kunt de schotel wel naar de grond richten maar niet zo heel ver omhoog.

post-60869-0-99633200-1448113889_thumb.jpg

Ja dat klopt foutje van en aantal jaar geleden.

De maten klopten zoals je ze had aangeven.

De rechtse kant moest ietsjes nog omhoog en staat niet helemaal strak naar beneden.

De maten zijn ook de afstand tussen de lnb;s zoals je ze hebt aangegeven.

En ja die hoogte is idd 39mm uit me hoofd gezegd anders werkte het niet.

Maar kloppen doet het idd van geen kanten.

Blij dat ik deze niet dagelijks hoef uit te richten is een hel ding.

Was ook niet gelukt zonder jullie hulp waarvoor ook mijn hartelijk dank!

aangepast door pcman15

Beste pcman

Je hebt dus de linker zijde van de rail niet helemaal meer omlaag staan van de Unique. Dit was nodig om wat minder hoogteverschil te krijgen tussen de twee buitenste lnb's.
Hetzelfde had je kunnen bereiken door alle lnb's gezamelijk wat meer naar de lage kant van de rail te schuiven. Dan hadden ze meteen ook minder ver uit het midden van de rail gestaan wat resulteert in een betere ontvangst van met name de lnb voor de Astra 23,5 en 28,35.
Uiteraard moet dan de schotel ook weer iets worden bijgesteld in draairichting en een heel klein beetje in elevatie.

Tja, ik ben er ook van overtuigd dat je zonder de berekeningen die ik hebt gemaakt, een Triax Unique bijna niet afgesteld krijgt. Het is een onding van een schotel voor gebruikers en Triax geeft er geen aanwijzingen voor. Die denken: zoek het maar uit.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...