Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Dan klopte jou berekening ook niet meer helemaal namelijk.

De schuinte en afstand is die we nu gebruikte was met jou berekening.

Dus dan zouden we nog wat moeten spelen met de afstand.

Geplaatst:

Beste pcman

Voor de Triax 78 heb ik voor je het volgende uitgerekend:
De afstanden van de lnb's:
tussen de Hotbird 13 en Astra 19,2 is 68mm
tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 46mm
tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 50mm

De rail moet 10,24 graden schuin staan, d.w.z. de kop van de Hotbird moet 29mm lager staan dan de kop van de Astra 28,35.
Dat hoogteverschil kun je nu niet bereiken. Je zult de rail om moeten draaien zodat het gat in het midden in de onderste groef komt te zitten.

Verder zul je ook de maat van 46mm gemeten van kuiltje tot kuiltje aan de voorzijde van de lnb's tussen de Astra 19,2 en 23,5 niet kunnen halen.
Stel dat je wel 50mm haalt, dus 4mm meer. Dan moet je die 4mm weer aftrekken van de afstand tussen de Astra 19,2 en de Hotbird.
Verder zul je de schotel af moeten stellen op de Astra 23,5 en niet op de Astra 19,2 op maximale signaalkwaliteit.

Geplaatst:

Leerzaam topic. Je moet het zelf weten maar....je gaat de kabels nog netjes bundelen? Je hebt dan minder kans op storingen als gevolg van storm en euhhhhhhh.....het wordt minder een Tokkie schotel....

Geplaatst: (aangepast)

ik heb nu alps lnb op de 23,5 gepakt.

Ik begreep dat het beter is om die op de 19,2 te zetten?

Ja dat ga ik nog doen.

Dit was even snel aangesloten tijdens een regenachtige dag en ik het toch snel werkend wilde hebben.

aangepast door pcman15
Geplaatst:

Omdat het signaal van de Astra 23,5 zwakker is dan het signaal van de Astra 19,2, is het in principe het beste om op de plaats van de Astra 23,5 een normale lnb te zetten echter, dan zul je niet alleen op de positie van de Astra 19,2 maar ook op de positie van de Astra 28,35 een ALPS moeten zetten.

Geplaatst:

Zou je morgen eens aan willen geven tot welke afstanden je met de nu gebruikte lnb's kunt komen aan de voorzijde gemeten als ze tegen elkaar aan staan (19,2-23,5-28,35) bij de Triax 78.

Wat betreft de Triax Unique:
Je moet maar even aanzien hoe het met de ontvangst van de Astra 28,2 gaat bij slecht weer.
Omdat je de rail nu niet op maximale schuinte hebt staan, staan met name de Astra 23,5 en 28,35-lnb verder uit het midden dan noodzakelijk. Je verliest hierdoor 1dB op de Astra 28,35.
Als je de rail op maximale schuinte zet en alle lnb's evenveel opschuift naar de andere zijde van de rail, kun je 0,7dB winnen voor de Astra 28,35 zodat je maar een verlies hebt van 0,3dB.

Je zult de schotel wel even opnieuw moeten fijntunen want de richting zal iets aangepast moeten worden.

Geplaatst:

Ja zal ik doen.

Ik zal het aankijken mocht die alsnog gaan storen dan zal ik hem nog iets moeten finetunen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst:

Tussen de 19,2 en 28,2 zit 107 mm (gemeten van kuiltje naar kuiltje)

van vanaf de 13 en 28,2 zit nu 170 mm (gemeten van kuiltje naar kuiltje)

Geplaatst: (aangepast)

Beste pcman

Het is al heel vervelend dat je in het draadje dat gaat over de Triax Unique ook vragen stelt over een multirail van een Triax 78.
Eigenlijk had je hierover een nieuw draadje moeten beginnen. Nu geeft je bij een aantal vragen ook nog niet aan of het over de Triax Unique gaat of over de Triax 78. Je maakt het interessante draadje over de Triax Unique hierdoor onleesbaar.
Ik stop er mee om antwoorden te geven. Maak eerst maar een nieuw draadje aan over de Triax 78 met rail voor jou locatie. Dan wil ik je weer van dienst zijn.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Bijdeze even een nieuw topic gemaakt voor de triax 78 cm

Dit draadje is opgelost nu.

Alleen toch nog even het advies opvolgen van sprietje op de triax unique nog ietsjes beter uit te richten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...