Gast Geplaatst: 10 oktober 2002 Geplaatst: 10 oktober 2002 Ik heb het gehele forum doorzocht op realtime koersinformatie, aex, koersen etc maar niets nuttigs gevonden. Je kan me toch niet wijsmaken dat die aandelenkoersen niet van de astra te halen vallen. Er zit achter Ned 3 koersinfo van een bepaalde provider. Dat zal waarschijnlijk wel gecodeerd zitten maar daar laten de satfreaks zich niet door in de weg zitten neem ik aan. Kan iemand mij meer vertellen of dit met de nodige hardware (lees kaarten etc) niet uit de lucht is te halen?
Gerdy Geplaatst: 10 oktober 2002 Geplaatst: 10 oktober 2002 Aandelenkoersen op Astra? Free to air: NTV, Bloomberg, CNBC... Gerdy
Gast Geplaatst: 10 oktober 2002 Geplaatst: 10 oktober 2002 Ik denk niet dat zoiets bestaat, rt koersen info kost geld, zal toch via een broker of bank moeten zoals alex en binck.
frozen-sky Geplaatst: 11 oktober 2002 Geplaatst: 11 oktober 2002 vollengsmij bedoeld bammetje of er koersen worden uitgezonen via astra als data (zoiets als teletekst) welke bedrijven kunnen gebruiken om (realtime) koersen aan hun klanten door te geven. Ik heb geen idee of dit gebeurd en of 't uit de lucht te plukken is, zou natuurlijk welk leuk zijn :-) Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 11 oktober 2002 Geplaatst: 11 oktober 2002 Exact wat ik bedoel. ActivePlus is een provider die de data op het kanaal van nederland 3 zet. Ze leveren ook decoders om het signaal er weer af te plukken. Ik zat dus te denken aan een pc dvb kaartje en wat software als je begrijpt wat ik bedoel. Maar het zal wel een of ander exotisch encryptie mechanisme zijn vrees is...
irciot5400 Geplaatst: 12 oktober 2002 Geplaatst: 12 oktober 2002 Als je meer info hieromtrend hebt hoor ik dat graag Irciot
Gast Geplaatst: 12 oktober 2002 Geplaatst: 12 oktober 2002 Hele volksstammen denken dat Nederland 3 altijd Nederland 3 is. Ja, ja, beeld, geluid en teletekst is (bijna) hezelfde via de aardse zenders en de Astra. Nu wil het zo zijn dat de Nozema, die het aardse zendernet beheerd tegenwoordig ook andere dingen mag doen, zolang het maar geen negatieve invloed heeft op de (technische kwaliteit van de) programma's. Dus zendt Nozema in opdracht van bedrijven allerlei signalen mee met zowel de TV als radio signalen. Wat via de Astra ons bereikt is welliswaar hetzelfde omroepprogramma, maar als de bedrijven die via Nozema signalen laten verzenden niet bereid zijn om dat ook via Canal Digitaal te doen, en dus ook via de sateliet, kan het gebeuren dat je bepaalde signalen niet terugvindt in het signaal van Nederland 3 via de sateliet. Voor een ieder zijn er kleine verschillen op te merken tussen de sateliet-versie en de versie via de aardse zenders: Na het be-eindigen van de uitzending zie je bij Nederland 1 en 3 via de sateliet de gehele nacht tekst-TV, terwijl je bij de aardse zenders enkele momenten na de uitzending een testbeeld ziet. Kort daarna gaat de zender uit de lucht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen