Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Beste ceesv ,

Ik ga er ook vanuit dat er iets niet op mijn Vu+solo2 nog niet goed heb staan.

mijn Instellingen inzake ontvangst  tuner A zijn:

configuratiemodus        geavanceerd

satelliet                         19,2 E  Astra1N/1M/1KR/1L  Ka band

LNB                               LNB1

prioriteit                         auto

LOF                               universeel LNB

spanningsmodus           polarisatie

verhoogd voltage           nee  ------------------------------------------------------ik heb 32 meter kabel :  CAI 2013 bedea  coax TWAALF

tone modus                         band

diseque modus                   1.0

snelle diseque                     nee -----------------------------------------------------heb ik nu even niet aangesloten spaun SAR411   2.0

tonebust                               geen

diseque 1.0 commando     geen

herhaal sequence                nee

Advies is zeer welkom

Ka band?

Die loopt van 26 tot 40 GHz.

Moet dat geen Ku band zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste ceesv,

Ik ga Ku band nog even proberen.

Overigens schrijven anderen op internet dat de installatie app van Quick SAT (Cahors) verrassend goed werkt.sommigen schrijven we hoefden eigenlijk niks meer te veranderen,echter ik begrijp dat ik er misschien toch net naast zit.

Bedankt voor je reacties.

• Moderator
Geplaatst:

Hoe goed heb je de schotel naar de satelliet gedraaid, wat is de azimuth voor jou positie voor astra 1?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

is bij de solo2 niet tuner B de hoofdtuner?

denk dat je je kabel aan tuner B moet hangen en dan tuner A op doorlussen zetten.

heb je er nu een disecq switch tussen of niet?

want ik zie dat je voor disecq 1.0 gekozen hebt maar je maakt de ontvanger niet wijs of het poort A,B,C is van de disecq

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Beste wolverine

Ik heb de diseque er niet tussen en voor LNB1 gekozen morgen zal ik tuner B als hoofd tuner proberen.

mijn Instellingen inzake ontvangst  tuner A zijn:

configuratiemodus        geavanceerd

LNB                               LNB1

prioriteit                         auto

LOF                               universeel LNB

spanningsmodus           polarisatie

verhoogd voltage           nee  ------------------------------------------------------ik heb 32 meter kabel :  CAI 2013 bedea  coax TWAALF

tone modus                         band

diseque modus                   1.0

snelle diseque                     nee -----------------------------------------------------heb ik nu even niet aangesloten spaun SAR411   2.0

tonebust                               geen

diseque 1.0 commando     geen

herhaal sequence                nee

Geplaatst:

Dan moet je het ook gewoon op simpel zetten je tuner instelling.

De moment dat de switch er tussen zit kan je wweer overschakelen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

• Moderator
Geplaatst:

Nog steeds de Ka band ingesteld?

Geplaatst:

Beste ceesv

Staat niet meer op Ka band, in het menu gewijzigd in Ku band,echter ook geen resultaat.

Hoe goed heb je de schotel naar de satelliet gedraaid, wat is de azimuth voor jou positie voor astra 1?

Satfinder besteld lijkt me nu vooreerst de beste oplossing.

Bedankt voor je reactie

Geplaatst:

Beste wolverine,

Mijn solo2 heeft geen stand     simpel    maar ik heb het nog  wel geprobeerd op :

configuratiemodus        èèn sattelliet

LNB                               LNB2

Geplaatst:

Beste wolverine,

Nog geen resultaat,ik kijk nog eens naar de schotel standen.

Bedankt voor je antwoorden

Geplaatst:

Best ceesv,

Ik heb universele LNB,s en mijn Vu+solo2 stond op polarisatie dus dat was goed.

Maar waarom deze vragen?

-gekocht op marktpaats Vu+SOLO2

-daarop rechtstreeks aangesloten op tuner A (DVB-S2) om te beginnen 1 universele LNB, te weten s2 zie foto

attachicon.gifScreenshot_2015-05-08-12-12-33.png

-schotel en LNB,s nauwkeurig geinstalleerd volgens Quick SAT installatie pogamma  www.cahors-ced.com

(betreft app op smartphone)

-Ik verwacht dus in ieder geval een beetje signaal op mijn Vu+solo2

Hoofdmenu↔Instellingen↔Zenders zoeken↔Signaalzoeker------------------maar 0%

-Dus dacht ik dat het misschien met de stand polarisatie te maken had.Nee dus,maar vandaar die vragen.

Ik heb bij Tunerconfiguratie :

Tuner A BCM7356 DVB-S2 NIM(internal) (DVB-S2) 

geavanceerd

Tuner B doorgelust met A

Bij Hoofdmenu↔Instellingen↔Zenders zoeken↔Signaalzoeker staat:

satelliet 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N Ka band

voorafingestelde transponder

transponder 18366V 15000 1/2

Ik zou volgens mij signaal moeten hebben maar dat is niet zo.

Stel nou dat de vorige eigenaar de coax kabels bij hem buiten heeft doorgeknipt tewijl ze nog aangesloten waren op de Vu+solo2.???????

wat zijn we nu precies aan het doen?

ik begrijp U heeft een Multifeed Schotel met 4in1 diseqc en een VU+ SOLO2

tuner B aangesloten op de diseqc out (spaun, akelig ding)

Simple A/B/C/D

volgorde per satelliet positie is identiek aan de input poorten van de switch

dus

S3 = A 13 O

S2 = B 19,2 O

S1 = C 23,5 O

S0 = D 28,2 O

zo en dan gaat dat ding als een banaan

en polaristatie of shit heb je niks aan te wijzigen

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

• Moderator
Geplaatst:

Alleen is de schotel ook 2e hands gekocht en "op het oog" naar de satelliet gedraaid.

En daar schuilt het probleem, een schotel die niets ontvangt en een ontvanger waaraan ondertussen alle instellingen gewijzigd zijn.

Geplaatst:

beste ceesv,

beste tonskidutch,

de schotel is nieuw en lnb,s zijn ook nieuw .

schotel opnieuw gericht en ontvangst op astra1 19.2 via tunerA  

Tuner instelling A:

configuratiemodus                                      standaard gebruiker

modus                                                        DiSEqC A/B/C/D

poortA                                                        13.0 E Eutelsat Hot Bird 13B/13C/13D

poortB                                                        19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N

poortC                                                        23.5 E Astra 3B

poortD                                                        28.5 E Astra 2E/2F/2G  

stel de spanning en 22kHz optie in            ja

verstuur DiSEqC enkel bij satelliet wijziging ------------- nee         

Tuner A

met daarop aangesloten DiSEqC (4 uitgangen A,Ben D aangesloten)(C tijdelijk  niet)

S3 = A 13 O                  deze nog niet gescant  met solo2

S2 = B 19,2 O               deze gescant met solo 2 met als resultaat 160 free to air zenders

S1 = C 23,5 O               deze lnb nu even losgekoppeld van DiSEqC en rechtstreeks op tuner B aangesloten 

S0 = D 28,2 O               deze nog niet gescant met solo 2

De satfinder die ik (nabij de schotel) heb aangesloten tussen  lnb 23.5 E  en tuner B geeft duidelijk signaal.

Als ik dat signaal op de solo 2 ook zichtbaar wil maken op de instelling signaalzoeken voor 23.5 E is alles 0%

Ik zie iets over het hoofd,maar wat?

Instelling signaalzoeken op solo2 voor tuner A geeft  voor astra1 19.2 E :       SNR 100%

AGC 82%

SNR  15 dB

BER:  0

LOCK  ---------------------------dit met groene letters

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je maar 160 zenders scant op Astra 1 staat de schotel niet gericht op Astra 1 maar op een andere satelliet.

Kan je eens aangeven op welke transponder je welke zender ontvangt?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...