Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Melden bij CanalDigitaal een optie misschien?

Had al op hun site geprobeerd, maar hun optie menu kent dit type probleem niet en ik ga ze niet bellen voor EUR. 1 per gesprek...

Geplaatst:

... ik ga ze niet bellen voor EUR. 1 per gesprek...

Vanuit het buitenland kost het vaak niets. Heb je geen VoIP telefonie waarmee je een buitenlands nummer kunt meezenden?

Vanuit het buitenland: +31 35 646 68 84 (let op dat je nummerherkenning aan hebt staan)

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

CanalDigitaal weet dat de storing dinsdagochtend is ontstaan maar vonden het niet nodig er melding van te maken op hun site bij "Meldingen en storingen". Tja dan is het bij iedereen bekend die dit leest zullen ze denken en hoe minder mensen dit weten hoe beter.
Ze hebben goede hoop dat er vandaag weer geluid is.

• Moderator
Geplaatst:

Nu nog radio 538. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Tijd voor een groter toetsenbord of een nieuwe bril? :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik blijf me verbazen wat die Belgen voor een rare woorden gebruiken.

Waarom "klank" en geen "geluid"?

Met klank in het algemeen wordt het totaal aan eigenschappen van een geluid aangeduid. Een klank kan gedefinieerd worden aan de hand van zes kenmerken:

- de toonhoogte van de laagste toon waaruit de klank is opgebouwd (ook wel grondtoon of pitch genoemd): deze wordt bepaald door de trillingsfrequentie van de lucht. Zijn de luchttrillingen niet regelmatig, dan ontbreekt een vaste frequentie. Dergelijk geluid wordt ruis genoemd.
- de klankkleur (ook wel timbre genoemd): deze wordt bepaald door de verhouding van de sterkte van de overige trillingen waaruit de geluidsgolf is samengesteld in verhouding tot de grondtoon. We noemen de trillingen waarvan de frequenties veelvouden van de grondtoon zijn: de boventonen.
- de luidheid of het volume: de luchtdrukverschillen die door de geluidsgolven worden geproduceerd.
- de duur van het aanzwellen van het geluid.
- de duur van het aanhouden van het geluid.
- de duur van het uitdempen van het geluid (hoe langer deze is, des te helderder het geluid klinkt).
Zie Wikipedia.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Sprietje, laatst hoorde ik nog de "klankverbinding" is uitgevallen en dat was tijdens een voetbalwedstrijd, ook zei men vroeger op de toenmalige BRT " onze verontschuldiging voor de "klankuitval" , vandaar dat hier voor geluid dikwijls "klank" wordt gebruikt. Verschillen zijn er altijd geweest, wij gebruiken bvb politie en bij jullie is dat marechaussee en zo zijn nog vele voorbeelden, als gsm en mobieltje, botten en laarzen enz. enz.. Dat maakt het allemaal ook zo sappig die taalverschillen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...